וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'השבוע?' לא זו התכנית שצריך לצאת עליה למלחמה"

5.6.2012 / 17:03

עורך בכיר בחברת החדשות: "אנשים פה לא חושבים שזה חכם לצאת נגד הדירקטוריון בשיקולים שהם אנטי-עיתונאיים". בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי גם "לעוף על המיליון" תקוצץ

העצומה שהפיצו אמש עובדי "השבוע", תכנית התחקירים של ערוץ 10 שתרד השבוע מהמסך, זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מתקבלת בקרב עובדי הערוץ ברגשות מעורבים.

לוואלה! ברנז'ה נודע היום כי עובדי חברת החדשות לא ממהרים להצטרף ולהביע תמיכה בה ואף מעבירים עליה ביקורת. את העצומה, הקוראת לדירקטוריון ערוץ 10 לשוב בו מהחלטתו להוריד את התכנית, יזמו חברי מערכת התכנית בהם הכתבים אבנר הופשטיין, פז שוורץ ואבי עמית, וכן עורך התכנית ניר בכר והמגישה נסלי ברדה.

נכון לשעות הערב חתמו על העצומה כמה עשרות מעובדי חדשות 10. בין החותמים, לצד אנשי "השבוע", גם עורך התרבות נדב בורנשטיין, מגיש "היום שהיה" והמהדורה גיא זהר, מגיש "המקור" מיקי רוזנטל והכתבים ינון מילס ואביב פרנקל. מלבד אלה לא חתומים על העצומה מי מכתביה הבכירים של החברה, אולם גורם בחדשות 10 אומר כי המארגנים צופים לשכנע בימים הקרובים כתבים נוספים להביע בהם תמיכה פומבית.

"מחכה לתמיכה מצד עיתונאים בגופי שידור מתחרים והעיתונות הכתובה"

"אנשים ממש לא ממהרים להביע תמיכה בעצומה להצלת 'השבוע', רוב העובדים בחברת החדשות לא מאמינים הסיבה לכך היא רדיפה של התכנית אלא שבאמת מדובר בשיקולים מסחריים", אומר לוואלה! ברנז'ה עורך בכיר בחדשות 10. "לבוא ולהגיד שהדירקטוריון רודף אותם בגלל העבודה העיתונאית זו בדיחה במקרה הטוב והוצאת דיבה במקרה הרע. אנשים פה לא חושבים שזה חכם, הצעד הזה של לצאת נגד הדירקטוריון בשיקולים שהם אנטי-עיתונאיים", הוא אומר. גם כתבים אחרים בערוץ הביעו היום בפני וואלה! ברנז'ה טענות דומות באשר לאי הנוחות שהם חשים עם האופי שלובש המאבק בדירקטוריון.

הכוונה היא לטענת אנשי התכנית ולפיה "יצירת תקדים שבו דירקטוריון הערוץ מתערב בשיקול העריכתי-עיתונאי ומחליט ליירט משבצת שידור אקטואלית תוך פגיעה באתוס העיתונאי של החברה – צריכה לשמש נורת אזהרה לכולנו", כך במכתבם לאנשי חדשות 10.

"כמובן שיש איתם סולידריות והבנה, ואף אחד לא היה רוצה לראות אותם הולכים הביתה. אבל צריך לזכור שמדובר בתכנית שעולה מאות אלפי שקלים בחודש, ושבדיוק את אותו הרייטינג שהיא עושה יעשה מבזק החדשות שישודר במקומה. לא זו התכנית שצריך לצאת עליה למלחמה", אומר הגורם.

מנגד, חברת מועצת הרשות השנייה מירב אלוש לברון קראה היום למתחרים להביע גם הם תמיכה בחברי מערכת "השבוע" ובירכה אותם על העצומה שיזו, והבטיחה לייצג אותם בתפקידה הציבורי. "אני מחכה לתמיכה ולפעולה של סולידאריות מצד עיתונאים בגופי שידור מתחרים והעיתונות הכתובה", כתבה בהודעה שפרסמה. "אני אתכם ואדרוש ואשמיע את קולכם בכל דיון במועצת הרשות השנייה. ההתערבות של הדירקטוריון בשינוי לוח השידורים מעוררת שאלות" כתבה, וכינת את ההחלטה "נמהרת וקשה".

קיצוצים גם גם ב"לעוף על המיליון"

בתוך כך לוואלה! ברנז'ה נודע כי על רקע הקיצוצים בחדשות 10 נאלצו בערוץ 10 להקטין גם את היקף ההפקות שוב. היקף העונה הקרובה של התכנית "לעוף על המיליון" שמפיקה עבור הערוץ חברת "יולי-אוגוסט הפקות" יוקטן.

בהודעה שהופצה היום לאנשי ההפקה והספקים של התכנית אשר צילומיה מתחילים בעוד שבוע וחצי, נמסר כי הוחלט על הקטנת ימי הצילום ל-18 במקום 26 שהיו מתוכננים במקור. גורם בהפקת התכנית אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי לצד השיקולים הכלכליים ההחלטה על קיצוץ מספר הפרקים נבעה גם משיקולי לוחות זמנים.

בחדשות 10 בחרו שלא להתייחס לדברים.

עוד בנושא:
"יצירת תקדים בו דירקטוריון מתערב בשיקול עיתונאי - נורת אזהרה לכולנו"
קיצוצים בערוץ 10: "השבוע" תבוטל, 26 עובדים יוזמנו לשימוע
"המקום הזה כל כך חבוט, שכל מהלך נוסף שקורה כאן הוא כבר על גבול האבסורד"

סיקור מיוחד: משבר בערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully