וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה: "השבוע" תרד מהאוויר

6.6.2012 / 16:18

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הכתבות שנועדו לשידור ב"השבוע", שעמדה בפני חילופי מגישים, יחולקו בין "המקור" לבין "המגזין" המשודרת בימי שבת

מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, אילת מצגר, אישרה את בקשת ערוץ 10 לשדר מהדורת חדשות בת 20 דקות ביום שישי במקום מגזין מורחב. הרשות השנייה אישרה את הבקשה לאחר שדירקטוריון ערוץ 10 הורה לערוץ שלא לרכוש יותר את התכנית מ"חדשות 10", ובכך למעשה החליט על הסרתה מהאוויר.

"בקשת הערוץ נובעת מהקיצוץ התקציבי המתבצע בערוץ, כאשר עדיין הערוץ ממשיך לשדר חדשות בכל ימות השבוע (כולל שישי ושבת) ובכך נותן מענה לציבור", מסרה מצגר. "במקביל לכך הרשות ביקשה הבהרות מהזכיין לגבי השלכות נוספות שיהיו לקיצוץ התקציב על לוח השידורים של הערוץ ועל השידורים הניתנים לציבור הצופים".

עם הודעת הנהלת הערוץ על הסרת התכנית וזימון עובדיה לשימועים שלפני פיטורים, יזמו העובדים עצומה המופנית לדירקטוריון וקראו לחברים בו לחזור בהם מהחלטתם. "יצירת תקדים שבו דירקטוריון הערוץ מתערב בשיקול העריכתי-עיתונאי ומחליט ליירט משבצת שידור אקטואלית, תוך פגיעה באתוס העיתונאי של החברה - צריכה לשמש נורת אזהרה לכולנו", כתבו. נכון לאמש חתמו על העצומה כמה עשרות מעובדי חדשות 10. בין החותמים, לצד אנשי "השבוע", גם עורך התרבות נדב בורנשטיין, מגיש "היום שהיה" והמהדורה גיא זהר, מגיש "המקור" מיקי רוזנטל והכתבים ינון מילס ואביב פרנקל. מלבד אלה לא חתומים על העצומה מי מכתביה הבכירים של החברה.

גורם בחדשות 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי הכתבות שהיו מתוכננות להיות משודרות ב"השבוע" שאמורה הייתה לעבור חילופי מגישים, יחולקו בין התכניות "המקור" ובין "המגזין" המשודר בימי שבת.

עוד בנושא:
רגשות מעורבים בערוץ 10: "'השבוע?' לא זו התכנית שצריך לצאת עליה למלחמה"
"יצירת תקדים בו דירקטוריון מתערב בשיקול עיתונאי - נורת אזהרה לכולנו"
קיצוצים בערוץ 10: "השבוע" תבוטל, 26 עובדים יוזמנו לשימוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully