וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת החוק להסדר החובות של ערוץ 10

10.6.2012 / 16:05

הצעת החוק של ח"כ נחמן שי שנועדה לאפשר לערוץ 10 להמיר את התשלומים לרשות השנייה בהפקת תכניות מסוגה עלית, נדחתה היום על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (עבודה) שנועדה לאפשר לערוץ 10 להמיר את התשלומים לרשות השנייה בהפקת תכניות מסוגה עלית. מדובר בחוב של כ-60 מיליון שקלים שהערוץ אמור לשלם בתמלוגים ודמי זיכיון למדינה ואשר ועדת הכלכלה סירבה בעבר לדחות את פרעונו. היום התנגדו להצעה גם נציגי משרד האוצר ומשרד המשפטים.

הצעת החוק ביקשה להסמיך את הרשות להמיר את החובות הכספיים של בעלי הזיכיונות המעוניינים לעבור לרישיון, בהשקעתם של אותם סכומים בהפקות מסוגה עילית - מעבר למחויבויות החלות עליהם הקבועות כיום בחוק. ברעיון זה הביעו תמיכה איגודי היוצרים, איגוד המפרסמים והרשות השנייה.

ח"כ שי נימק את ההצעה עם הגשתה ואמר כי "יש חשש כבד כי סגירתו של ערוץ 10 תביא למונופול בתחום השידור המסחרי בישראל. מונופול זה עומד בניגוד לאינטרס הציבורי של פלורליזם ותחרותיות. ראוי להקל על ערוץ 10 ובעתיד גם על גופים משדרים אחרים באופן שהקופה הציבורית לא תצא מפסידה ואילו הציבור יצא נשכר".

על ערוץ 10 לפרוע את חובו עד לסוף השנה הנוכחית, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר את דחיית החוב. ללא פרעון החוב לא יהיה באפשרות הערוץ לקבל רישיון שידורים, ויהיה עליו להחשיך את המסך.

ח"כ שי מסר בתגובה: "אני מצר על רצונה של ממשלת ישראל לחסל את הפלורליזם בתקשורת הישראלית. אני אמשיך להילחם על קיומו ההכרחי בדרכים נוספות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ערוץ 10 על מאות עובדיו ובשם אלפי המשפחות המתפרנסות משוק הטלוויזיה המסחרית מעודד מהניסיונות החוזרים ונשים של חברי הכנסת לשמר את התחרות והפלורליזם. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בכדי להסדיר כשל שוק שהתגלע סביב תשלומי עבר של דמי זיכיון ותמלוגים, ולגבש פתרון ראוי שיהיה מקובל על כל הגורמים המקצועיים".

עוד בנושא:
הקורבן הבא של הקיצוצים בערוץ 10: לא תשודר עונה נוספת של טריני וסוזנה
הרשות השנייה אישרה: "השבוע" תרד מהאוויר
"יצירת תקדים בו דירקטוריון מתערב בשיקול עיתונאי - נורת אזהרה לכולנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully