וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן ביקש, הרשות השנייה נעתרה: תבקש משטייניץ לקדם חקיקה להצלת ערוץ 10

19.6.2012 / 11:23

את ההחלטה לפנות לשר האוצר נימקו במועצה בכך שבמסגרת תפקידיה לקיים את השידורים ולפקח עליהם, חלה עליה גם החובה לשמור על קיום פלורליזם

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תפנה לשר האוצר, יובל שטייניץ, ותבקש ממנו לקדם תיקון חקיקה שימנע את סגירתו של ערוץ 10 – כך הוחלט בתום דיון שנערך במועצה ובמסגרתו הופיע בעל השליטה המרכזי בערוץ, יוסי מימן, אשר דחק במועצה להתערב באופן פעיל. אתמול (שני) קיימה הישיבה דיון מיוחד במסגרת השימוע שנערך לערוץ בעניין חובותיו למדינה העומדים על סך של 45 מיליון שקלים.

בעל השליטה בערוץ ויו"ר הדירקטוריון, יוסי מימן, הופיע בפני חברי מועצת הרשות וביקש מהם לפרוס את חובות הערוץ ולפעול ככל שביכולתה על מנת למנוע את החשכת המסך. עוד הופיע בפני המועצה חברי הדירקטוריון ונציגיו של רון לאודר - אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, אשר מונו בתחילת החודש לתפקידים בכירים, בהתאמה, של סגן היו"ר ויו"ר ועדת הכספים. כמו כן נכחו מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן, יוסי ורשבסקי המנכ"ל הפורש, ודבורה קמחי היועצת המשפטית של הערוץ.

"ההחלטה היא בידיו של אדם אחד – שר האוצר יובל שטייניץ"

את ההחלטה לפנות לשר האוצר נימקו בוועדה בכך שבמסגרת תפקידיה לקיים את השידורים ולפקח עליהם, חלה על המועצה חובה עליה לשמור על קיום פלורליזם בשידורים, המתאפשר בשל קיומם של שני ערוצים מסחריים וכמה חברות חדשות. המועצה הוסיפה בהחלטה כי מוטלת עליה החובה לשמור על עמידה בתנאי הזיכיון, כלומר – תשלום דמי התמלוגים, ולכן הוחלט כי אם לא יקודם תיקון חקיקה עד סוף מושב הקיץ של הכנסת היא תתכנס לדון בנושא בשנית ותבחן את האפשרויות בדבר אכיפת מחויבות הערוץ.

יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקם שחם, התייחס היום אף הוא לפניית המועצה. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר שחם כי אם לא תקודם בחקיקה פריסה של החוב או דחייתו – לא יסכים משקיע נוסף להיכנס לערוץ. "ללא הסדרת הנושא בחקיקה לא ניתן יהיה לשכנע את המשקיע החדש שנמצא כיום בהליכי בדיקת הנאותות של ערוץ 10 להצטרף כמשקיע", אמר. "אני מעריך כי משקיע זה הוא האחרון שייכנס למשא ומתן, אחריו כבר לא יגיעו משקיעים נוספים והערוץ ייאלץ להיסגר. חייבים לעשות הכל כדי לא לאפשר מצב זה. כיום ההחלטה היא בידיו של אדם אחד – שר האוצר יובל שטייניץ".

"חשש כבד לפעילות הזכיין בערוץ 10"

מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרו הבוקר כי "לאחר דיון ממושך בנושא, ובהמשך לדיונים קודמים שהתקיימו במועצה במהלך החודשים האחרונים בעניין, המועצה השתכנעה כי קיים חשש כבד לפעילות הזכיין בערוץ 10. המועצה החליטה פה אחד לפנות ישירות לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בקריאה לפעול בכל דרך אפשרית כולל תיקון חקיקה כדי לאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10 לטובת כלל הציבור בישראל".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: ?בשנים האחרונות ערוץ 10 עמד בכל מחויבויות התוכן ואף השלים את מחויבויות העבר בתחום התוכן מסוגה עילית. כל הגורמים המקצועיים תומכים בפתרון סוגיית תשלומי העבר של דמי זיכיון ותמלוגים. ערוץ 10 הנו גורם חשוב לתעסוקה בענף ההפקות והטלוויזה, ליצירה הישראלית ולשיח הציבורי, והוא מספק תוכן טלוויזיוני חינם יום יום ליותר משליש מציבור צופי הטלוויזיה בישראל. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לאמץ מתווה לפתרון המקובל על כל הגורמים המקצועיים?.

עוד בנושא:
המשבר בערוץ 10: 18 עובדים יפרשו מרצון; היקף הפיטורים יצומצם
נדחתה הצעת החוק להסדר החובות של ערוץ 10
הקורבן הבא של הקיצוצים בערוץ 10: לא תשודר עונה נוספת של טריני וסוזנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully