וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אגם שוקל למזג את ערוץ 10 ורשת

נתי טוקר

19.6.2012 / 18:13

איש העסקים יעקב אגם השוהה בישראל נפגש בימים האחרונים עם יוסי מימן, ונציגיו של רון לאודר, ובמקביל, עם אודי אנג'ל השולט ברשת - שימשיכו להיות בעלי מניות בגוף המשותף

איש העסקים יעקב אגם נפגש בימים האחרונים בישראל עם בעלי המניות של ערוץ 10 ושל זכיינית ערוץ 2 רשת, ובוחן כניסה לשני הגופים ומיזוג ביניהם - כך נודע ל-TheMarker. אגם, השוהה בישראל גם מנסיבות אישיות, קיים דיונים בעניין בימים האחרונים עם בעלי המניות של שני הגופים. לפי מתווה המיזוג המסתמן, לאודר ואנג'ל ימשיכו להיות בעלי מניות בגוף המשותף, אך השליטה תהיה בידי אגם - שיזרים את הסכום הגבוה ביותר. שאר בעלי המניות בזכייניות הטלוויזיה, בהם מימן, ככל הנראה ידוללו או יוצאו לחלוטין אם לא יזרימו את חלקם.

אגם הוא איש עסקים הישראלי, שמתגורר כיום בצרפת שעשה את הונו מניהול השקעות פרטיות, בעיקר בתחום ההיי-טק. הוא שוהה בישראל בימים האחרונים ובוחן השקעות בשוק הישראלי. במסגרת ביקורו בישראל נפגש אגם עם בעל המניות המרכזי (51%) בערוץ 10, יוסי מימן, וכן עם נציגיו של רון לאודר בערוץ - אבי בלשינקוב ומיכל גרייבסקי. במקביל, נפגש אגם עם איש העסקים אודי אנג'ל, המחזיק במניות רשת. מי שעניין את אגם בביצוע השקעה בתחום הטלוויזיה המקומי הוא מוטי שקלר, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה ורשות השידור.

המטרה של אגם היא לבחון אפשרות להשקעה בשני הגופים יחד במטרה למזג ביניהם. מצב כזה עשוי לאפשר לגוף הטלוויזיה המשותף להיות יציב ורווחי תחת רישיון שידור. בשלב זה מדובר בבדיקות ראשוניות ועדיין לא בוצעה בדיקות נאותות מסודרת. עם זאת, מקורבים למו"מ טענו כי אגם מתייחס למהלך ברצינות ובוחן אותה בחיוב, וכי הוא שוקל גם השקעה בתחומים נוספים במשק הישראלי.

כפי שנחשף ב-TheMarker, אנג'ל הזרים לרשת בשבוע האחרון 75 מיליון שקל, שיועדו לפיתוח תוכניות וחיזוק הלוח של הזכיינית. המשמעות היא שרשת מגיעה למו"מ במצב תזרימי טוב הרבה יותר מזה של ערוץ 10 - שבשלב זה עתידו לא ברור ואינו יכול לצאת להפקות חדשות.

"סוגיית המיזוג נבחנת מעת לעת"

לפי קורות חיים של אגם שהוצגו באתר קרן ורקיטל, שבראשה הוא עומד, אגם, בשנות ה-50 לחייו, קיבל דוקטורט במשפטים ב-1984, ושימש עורן דין בין 1986 ל-1988 בפירמת עורכי דין בניו יורק, שם התמחה במימון בינלאומי. הוא ייסד את קבוצת ורטיקל ב-1991 ועומד בראשה מאז 1993. ורטיקל קפיטל גרופ פועלת כחברת אחזקות המחזיקה בגופים העוסקים במגוון תחומים ובהם בתחומי התקשורת, הרפואה והתעשייה. מאז הקמתה בשנת 1991 השקיעה בכ-27 חברות מארה"ב, ישראל ואירופה, והשווי הכולל של השקעותיה של הקרן עומד הוא יותר מ-2 מיליארד דולר. בעבר בחנה החברה רכישה של חברת אגרקסקו הישראלית, לאחר שזו נקלעה לקשיים.

אבי בלשניקוב, סגן יו"ר ערוץ 10, מסר בתגובה: "סוגיית המיזוג נבחנת מעת לעת. הנושא נמצא למעלה משבע שנים על סדר היום של כל זכייניות הטלוויזיה כפתרון אפשרי שיש לבחון אותו היטב, למצב התעשייה כולה הנמצאת בתקופה לא קלה".

מטעמו של אנג'ל נמסר: "בעלי המניות ברשת נפגשים מעת לעת עם משקיעים פוטנציאליים להשקעה בחברה, אשר מביעים עניין להחליף בעלי מניות המתקשים למכור את אחזקותיהם. בעלי השליטה ברשת לא שוללים שום אופציה להשקעה בעולם התקשורת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully