וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סדר יום": עימותים בין מפגינים לשוטרים בלוד

5.8.2012 / 14:12

כ-30-40 אנשי מחאה הגיעו בשעות הצהריים למתחם היכל התרבות בעיר שם התקיים טקס החתימה החגיגי על הרפורמה ברשות השידור ושיבשו את מהלכו. דורון צברי נלקח לחקירה, ושוחרר

(עדכון: 15.20)

כוחות משטרה ומג"ב נאלצו להפעיל היום כוח רב על מנת למנוע את שיבוש טקס החתימה על הרפורמה ברשות השידור אשר התקיים בעיר לוד, אולם מאמציהם לא צלחו: עשרות מפגינים, אשר ניסיונותיהם להיכנס לאולם בו נערך הטקס לא צלחו – מצאו את דרכם לכניסה האחורית להיכל התרבות והקימו במקום מהומה שנשמעה היטב בתוך האולם בו ניסו אנשי הרשות, לשכת ראש הממשלה והאוצר לחתום על ההסכם.

כוחות משטרה, אבטחה ומג"ב מתוגברים פינו את המפגינים תוך הפעלת כוח פיזי ואף עצרו את אחד ממובילי המאבק, הבמאי דורון צברי אשר נלקח לחקירה בתחנת המשטרה, ושוחרר מאוחר יותר.

החתימה על הסכמי הרפורמה ברשות השידור. נמרוד סונדרס
מהומות בכניסה להיכל. היום בלוד/נמרוד סונדרס

בניסיון להתגבר על קולות המחאה מחוץ לבניין ניסו אנשי הרשות להגביר את עוצמת ההגברה בתוכו, אולם אלה הנשאו דברים נקטעו שוב ושוב בשל המהומה בחוץ וגם מבפנים: נציג עובדי הרשות שנכח בקהל התפרץ לנאומו של יו"ר הרשות אמיר גילת אשר ניסה לברך את העוסקים במלאכה – והטיח בו דברים קשים על האופן שבו ניהלה הרשות את הרפורמה אל מול העובדים. נציגי האוצר ולשכת ראש הממשלה ניסו גם הם להתגבר על המהומה שפרצה במקום ולהמשיך את הטקס כרגיל.

החתימה על הסכמי הרפורמה ברשות השידור. נמרוד סונדרס
עוכב לחקירה. צברי/נמרוד סונדרס

"אנחנו לא ניתן לרעשי הרקע מבפנים ומבחוץ להסיט אותנו"

"אנחנו לא ניתן לרעשי הרקע מבפנים ומבחוץ להסיט אותנו מהדרך בה אנחנו מאמינים", אמר היו"ר גילת, כאשר ברקע נשמעים דפיקות המפגינים על דלת הברזל של האולם, צעקות המגפון בגנות הרשות ונערכים עימותים עם השוטרים. "צלמו את אלימות המשטרה!", צעק אחד המפגינים אל עבר הצלמים שנכחו במקום.

החתימה על הסכמי הרפורמה ברשות השידור. נמרוד סונדרס
"רשות השידור יוצאת היום לדרך חדשה". טקס החתימה על הבמה/נמרוד סונדרס

למרות המחאה הקולנית והתנגדות העובדים - ההסכם נחתם לבסוף. מימון תכנית ההבראה ברשות שידור ומכירת זכויות רשות השידור בנכסי מקרקעין, נחתמו, והם מסמלים את תחילת יישום הרפורמה ברשות השידור, בתום משא ומתן מורכב שארך חמש שנים. בטקס השתתפו מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת, מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ראש האגף הכלכלי במשרד רה"מ אמיר ברקן, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר אבי גבאי, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר גבי שוחט, סמנכ"ל כספים וכלכלה ברשות השידור ערן הורן ויו"ר הוועדה הקרואה לעיר לוד מאיר ניצן.

החתימה על הסכמי הרפורמה ברשות השידור. נמרוד סונדרס
ובחוץ, עימותים עם שוטרים. אלדד יניב/נמרוד סונדרס

"אין תקומה ללא הרפורמה"

עם סיום הטקס התגודדו מחוץ לאולם כוחות אבטחה מתוך חשש כי המפגינים ינסו לחבל ביציאת הבכירים מאולם התרבות של העיר.

ד"ר אמיר גילת, יו"ר רשות השידור אמר כי: "רשות השידור נולדה היום מחדש. עברנו דרך ארוכה במסלול להבראת השידור הציבורי. תהליך ההבראה נמשך במלוא המרץ ומוסדות רשות השידורים נרתמים להבטחה כי הרפורמה תביא את השידור הציבורי לגבהים חדשים, למקום שכל אחד מהעובדים בו יהיה גאה להיות חלק ממנו, ומעל לכל – לשינוי התדמית ופני המסך של רשות השידור לטובת צופיה ומאזיניה. יוני בן מנחם, מנכ"ל רשות השידור הוסיף כי "הנהלת רשות השידור נחושה ליישם את הסכמי הרפורמה ככתבם וכלשונם ולעמוד בלוח הזמנים שנקבע בהסכם. ברשות השידור, אין תקומה ללא הרפורמה שהיא האמצעי היחיד להצלת השידור הציבורי. רשות השידור יוצאת היום לדרך חדשה ואני מצפה מהעובדים להטות כתף לשכם כדי ליישם את הרפורמה, שתביא לעידן חדש בתולדות הרשות, ותהפוך אותה לגוף שידור מוביל, מודרני מקצועי ורלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully