וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב נגד ארגון העיתונאים: "הצלמים אינם עיתונאים אלא עובדי מנהלה"

6.8.2012 / 14:42

לטענת הנהלת העיתון, עובדים שאינם בתפקידי עריכה או כתיבה, אינם חלק מ"יחידת המיקוח", ועל כן ארגון העיתונאים אינו יציג. כך בדיון השני שנערך היום בביה"ד על גל הפיטורים

"הצלמים של מעריב אינם עיתונאים אלא עובדי מנהלה, הייתי מגדירה אותם כתומכים אדמינסטרטיבית ומקצועית בעיתונאים", כך אמרה הבוקר (שני) סמנכ"לית משאבי האנוש של מעריב, תמר רגב, בדיון שנערך בבית הדין לעבודה בתל אביב בעתירת ארגון העיתונאים.

הארגון פנה בחודש שעבר לבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשה להקפיא את מהלך הפיטורים המתנהל בעיתון ולבטל את הפיטורים שנעשו עד כה. בסך הכל נערכו בעיתון 22 שימועים, ו-16 עובדים פוטרו ועם אחרים, המועסקים כפרילאנסרים, הופסקה ההתקשרות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בארגון דורשים כי הפיטורים יוקפאו עד לקיום משא ומתן עמם, בו יוצעו חלופות לפיטורי עובדים. עורך העיתון ניר חפץ כתב אז לנציגי העובדים כי לא הוצגו בפניו חלופות רציניות להליך הפיטורים.

הדיון שנערך הבוקר הוא השני בהליכים המקיים ארגון העיתונים נגד הנהלת העיתון, כאשר בדיון הקודם אמר עו"ד נחום פינברג המייצג את העיתון כי "לעיתון אין כסף לתשלום משכורות בחודש הבא. אנחנו תלויים בחסדיהם של הבנקים ושל הבעלים". מאוחר יותר הוציא מנכ"ל העיתון הבהרה לדברים, ואמר כי כל המשכורות יועברו כסדרן.

"צלם לא שייך לעבודת הליבה העיתונאית"

במעריב מסרבים, נכון לשעה זו, להכיר בארגון העיתונאים הפועל תחת הסתדרות העובדים כארגון היציג על עובדי העיתון. בתשובתה לעתירה של הארגון טענה הנהלת העיתון כי ההסתדרות העבירה אליה 158 טפסים של חברים בארגון – אולם ההסתדרות כללה בתוכם גם טפסים של פרילאנסרים, עובדי ארכיון, גרפיקאים, צלמים, מגיהים ומפיקים. כל אלה, לטענת ההנהלה, אינם חלק ממה שמכונה "יחידת המיקוח". כלומר, אינם יכולים להיכלל במניין העובדים הנדרש על מנת לקבל הכרה שארגון יציג – מניין של שליש מעובדי העיתון העיתונאים.

סמנכ"לית משאבי האנוש של מעריב, תמר רגב, נשאלה על כך הבוקר. "במעריב עובדים 370 איש באגף מערכתי הכולל גם מזכירות", אמרה. "לשאלה כמה עיתונאים מועסקים במערכת, עורכים, גרפיקאים? אני לא יודעת לענות". לדבריה, "מהלימוד שלי מה עיתונאי ומה הוא עושה, קשה לי לשים את הצלמים בקטגוריה של עיתונאים ולכן גם הצלמים וגם הגרפיקאים צריכים לשבת במעגל תומך - זה נכון גם לגבי מגיהים ומפיקים".

"אני יודעת שצלם יוצא לשטח כמו כעיתונאי. אני לא רוצה להגדיר אותו בתוך מנהלה כי אני יודעת שהוא עושה עבודה חשובה בתחום העיתונאי. עם זאת, צלם לא מתלווה לכתב בשטח במקרים רבים אלא עושה פעולת תמיכה ולכן הוא לא שייך לעבודת הליבה העיתונאית".

"הגרפיקאים תומכים בעיתונאים, אז לפי החלוקה בדו"ח הייתי מכניסה עובדי גרפיקה לעובדי מנהלה. מעצבים - עובדי מנהלה. צלמים - מנהלה. לא הייתי אומרת 'עובדי מנהלה', רק לפי החלוקה בדוח. הייתי מגדירה אותם כתומכים אדמיניסטרטיבית-מקצועית", דברי רגב הבוקר.

בתום הדיון נתבקשו הצדדים להגיש סיכומים לביה"ד עד סוף חודש אוגוסט.

ארגון העיתונאים מסר בתגובה לדברים כי: "הנהלת מעריב ממשיכה לנסות ולסכל התארגנות עובדים, והטענה התמוהה לפיה צלמים אינם עיתונאים רק מוכיחה זאת. צלמי העיתונות - במעריב ובכלל - נמצאים בחזית העשייה העיתונאית, לעתים גם תוך סיכון חייהם, וכל ניסיון לסווגם כתומכי עיתונות או עובדי מנהלה מופרך מן היסוד. מפורכות גם טענות מעריב בנוגע למעצבים והגרפיקאים, שאחראים על המסר העיתונאי הוויזואלי, ובנוגע לשאר התפקידים במערכת, שמהווים חלק אינטגרלי מעיבוד המידע העיתונאי. אנו מקווים כי העיתון ינהג באחריות המתבקשת ובכבוד כלפי העיתונאים העובדים בו ויאפשר להם להתאגד בצורה נאותה".

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully