וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס חירום בהארץ: ”חשש כי 70-90 עובדים יפוטרו”

8.8.2012 / 19:13

יו"ר ועד עובדי הארץ: "לא נהיה מוכנים לצמצומים בשיטת הסלאמי. דרשנו לראות את ספרי החשבונות על מנת לגבש תוכנית אלטרנטיבית, ומתי שנרצה נוכל להשבית את העיתון"

האם גל הפיטורים בהארץ עומד להיות אף גדול משנדמה היה תחילה? על פי הערכות ועד עובדי העיתון, התשובה היא כן. בכנס חירום שנערך היום בחלל דה מרקר ושדבר כינוסו פורסם אמש לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הביעו העובדים חשש כי הנהלת העיתון צפויה לפטר בין 70-90 אנשים.

על פי אותן הערכות שהציג הוועד, מדובר בגל ראשון של 32 עובדי הארץ עליו כבר דיווחה ההנהלה לוועד, ובגל שני שעתיד להתבצע ככל הנראה אחרי החגים, של מספר דומה ואף גבוה מכך. לדבריהם, ההנהלה כבר הודיעה כי היא "בשלב של גיבוש תוכניות", והחשש הוא כי מדובר מלבד פיטורים גם בקיצוץ משמעותי בהוצאות השכר של המערכת, ובניהול מו"מ מחדש לגבי קיצוץ בשכר ובשכר הסופרים. בנוסף, מעריכים בעיתון כי בין המפוטרים יהיו גם פרילאנסרים רבים וכן עובדים במשרות חלקיות.

יו"ר ועד העובדים אריאל גוטליב, אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "אנו רוצים לנהל מו"מ ולעצור את הקיצוץ. יש לנו עניין לקבל תמונה מלאה לגבי איך התוכנית תתבצע. אנו לא מוכנים שהדברים יעשו בשיטת הסלאמי. בינתיים ההנהלה לא מוכנה להקפיא שום הליך". לדבריו, "אנו רוצים לגבש תוכנית אלטרנטיבית לעיתון, לקחת רו"ח ומומחה שיעזור להרכיב תוכנית חלופית. מעבר לזה אנחנו במאבק לכל דבר. אנחנו כבר בסכסוך עבודה, ומתי שנרצה נוכל להשבית את העיתון. קיבלנו את הגיבוי והמנדט מהעובדים".

ברמה האופרטיבית, דרש היום הוועד מההנהלה לראות את ספרי החשבונות של העיתון, וזאת לאחר שחלק מחברי הוועד כבר חתמו על הצהרת סודיות בנושא, על פי דרישת ההנהלה.

טרם התקבלה תגובת הארץ לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully