וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המהלך הוא סתימת פיות לכל מי שלא חושב כמו נויבך"

14.8.2012 / 11:58

לקראת ההחלטה הסופית בעניין חזרתה של נויבך להגיש לבד את "סדר יום", מתכננים המתנגדים לה לבוא ולהפגין מול מתחם "קול ישראל" בת"א, זאת בדומה להפגנות המחאה משמאל

למרות ההפוגה בת השבועיים בפרשת התכנית "סדר יום" של רשת ב' ושיבוץ המגישים ה"מאזנים" בה, יש מי שכבר מתכוננים למערכה הבאה ולניסיון להפוך את ההחלטה שקיבלה בשבוע שעבר מליאת רשות השידור ולפיה תכניתה של קרן נויבך תישאר בהגשת יחיד.

ועדת התוכן של מליאת רשות השידור צפויה להתכנס שוב ביום חמישי הקרוב (בניגוד להצהרה כי תתכנס בשבוע הבא), זאת לטובת דיון סופי בנושא "סדר יום". מכבש הלחצים מימין החל כבר אתמול עם קריאה של עמותת "לדעת" לחבריה לפנות לחברי הוועדה ולשכנע אותם להפוך את ההחלטה. "אם גם אתם מרגישים שהמהלך הוא סתימת פיות לכל מי שלא חושב כמו נויבך, אתם מוזמנים לפנות לחברי ועדת התוכן ולנסות לשכנע אותם בכך", כתבו בעמותה לחבריהם וצרפו את רשימת כתובות הדואר האלקטרוני של יו"ר המליאה אמיר גילת וחברי ועדת התוכן. בעמותה צרפו דוגמות לניסוחים מתאימים, לדעתם, לפנייה ובהם "גם למי שחושב אחרת מקרן נויבך מותר להתבטא ברדיו הממלכתי", "דעה פוליטית יש לכל אחד, לא רק לקרן נויבך. התפקיד של רשות השידור הוא לצייד אותי במידע חדשותי, לא בדעות מוטות" ו"עיתונות איכותית מקפידה להפריד בין דעה לידיעה. שידור שלא עושה זאת איננו חדשות, אלא הסברה אידאולוגית".

ביום חמישי הקרוב, ולראשונה מאז החל השיח הציבורי סביב "סדר יום" והטענות להתערבות פוליטית בתכני התכנית – צפויה להתקיים הפגנת תמיכה בהנהלת הרשות ובהחלטה. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעמותה שוקלים לבוא ולהפגין מול מתחם "קול ישראל" בתל אביב ממנו משודרת התכנית, זאת בדומה להפגנות המחאה שהתקיימו בשבועות הראשונים לשינוי פורמט התכנית – שינוי שכאמור בוטל לפי שעה.

"חשש כי מתקיים שת"פ בין ראשי העמותה להנהלת רשות השידור"

עמותת "לדעת" התייצבה במערכה נגד "סדר יום" במתכונתה הנוכחית כבר מתחילת הדיון הציבורי. יו"ר העמותה, פרופ' אלי פולק, שלח בחודש שעבר מכתב למנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ליו"ר אמיר ולמנהל הרדיו מיקי מירו ובו שיבח את החלטתם לשבץ מגישים אורחים בתכנית וכינה אותו "צעד חשוב במיגור איי חוסר האיזון שנותרו ברשות השידור". פולק עצמו הוזמן בשבוע שעבר להופיע בפני חברי המליאה ולהציג את עמדת האגודה בפניהם, ולאגודה עצמה, העוסקת בביקורת התקשורת לרוב מהצד הימני של המפה הפוליטית – הייתה אף נציגות גם באולפן רשת ב' עצמו: חבר נשיאות "לדעת", המשורר ארז ביטון, היה אחד מהמגישים שהוצבו בתכנית "סדר יום" על מנת לאזן אותה.

גורם בכיר ברשות השידור אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי לאור השיבוץ של איש עמותת "לדעת" בתכנית והזמנת היו"ר של העמותה לשאת דברים בפני המליאה עולה החשש כי מתקיים שיתוף פעולה בין ראשי העמותה להנהלת רשות השידור. "מטריד ומדאיג כי הנהלת הרשות משתפת פעולה עם גורם שמבקש לרדוף אישית עיתונאים ברשות השידור במקום לתת לעיתונאי הרשות את התמיכה והגיבוי שהם זקוקים להם".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "יו"ר 'לדעת' אלי פולק הוזמן, כמו כל אדם אחר שביקש, להופיע בפני המליאה שהתקיימה בשבוע שעבר". טרם התקבלה תגובת עמותת "לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully