וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת על רקע המשבר בערוץ 10: "אפשר להבין את האוצר"

16.8.2012 / 12:56

בראיון לרינו צרור בתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל הביע כחלון תמיכה בהחלטת הרשות השנייה על חילוט ערבויות הערוץ, ואף גילה הבנה למשרד האוצר "הנמצא במאבקים קשים"

יממה אחרי שמנכ"ל ערוץ 10 בפועל יואב הלדמן האשים את שר התקשורת משה כחלון בכך שהוא "מתחבא, ומסיר אחריות" בעניין חובות ערוץ 10, התייחס הבוקר (שני) כחלון להחלטת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לחלט את ערבויות הערוץ בסך 64 מיליון שקלים ולהעבירם לאוצר בגין חובות תמלוגים ודמי זיכיון.

בראיון לרינו צרור בתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל הביע כחלון תמיכה בהחלטת הרשות השנייה, שתיכנס לתוקף בתחילת החודש הבא, ואמר כי "אפשר להבין את משרד האוצר" על רקע זאת שהוא "נמצא במאבקים קשים כדי לאסוף כסף כמה שהוא רק יכול".

"הרשות השנייה מילאה את חובתה החוקית והחליטה שמי שלא משלם הם מחלטים לו ערבויות", אמר השר כחלון. "אבל המצב הוא לא חדש, ערוץ 10 מנסה כבר מ-2004 לשלם את החוב הזה שהוא חייב לאוצר. העמדה שלנו, של משרד התקשורת, היא די ידועה. אנחנו בעד לעזור לערוץ הזה", אמר כחלון. "אנחנו בעד ריבוי ערוצים, אנחנו חושבים שהתחרות היא תחרות בריאה ושזה גם דאגה למקומות עבודה".

כחלון אמר כי לערוץ חוב של 60 מיליון שקלים, אולם למעשה מדובר בחוב נמוך יותר של 45 מיליון שכן הערוץ צפוי לקבל החזר של דמי התמלוגים. יצוין כי בימים אלה מתנהל בג"צ של הזכיינית קשת נגד שר התקשורת והאוצר בטענה כי מזה כחצי שנה הם מתעכבים בתקנון התקנות שיאפשרו החזרים של עודפי דמי תמלוגים לזכייניות הטלוויזיה, ולכן לא ברור בשלב זה האם ערוץ 10 אכן יזוכה באותם 15 מיליון שקלים אכן אותם הזכיר כחלון.

"החוב הזה, הם צריכים לשלם אותו. האוצר בשלבים האלה לא מוכן לא לדחות ולא למחול", אמר כחלון בהתייחסו לאי המוכנות של האוצר לבוא במגעים אל מול הערוץ בעניין החוב. "גם לי קל לתת עצות לאוצר, שהיום באמת נמצא במאבקים קשים כדי לאסוף כסף כמה שהוא רק יכול. הכסף הזה מ-2004 סוחבים אותו (אנשי ערוץ 10, ד.א.) והאוצר אומר בצדק 'פעם אחת אתה דורש ממני לקשישים, אתה דורש ממני לנכים ופעם שנייה אתה דורש ממני לא לקחת כסף מחייבים, אז תחליט מה לעשות'. פה אפשר להבין אותם. אבל אני מניח שיימצא פתרון לערוץ 10", אמר שר התקשורת – אולם לא פירט האם בכוונת משרדו להתערב בסוגיה.

אתמול כינס מנכ"ל ערוץ 10 בפועל יואב הלדמן את עובדי ערוץ 10 ואמר כי שרי הממשלה מתעלמים במופגן ממצבו של הערוץ. "אנחנו רצים כבר כמעט שנה משר לשר וממשרד למשרד ופשוט מורחים אותנו", אמר לעובדים. "אנחנו מבקשים דבר פשוט ולגיטימי - הסדר תשלומים, וכל מי שרלוונטי לעניין, שר התקשורת ושר האוצר, מסיר אחריות. אין לנו טענות לרשות השנייה, הם עושים את עבודתם, הם נדחקו לצעד חמור כזה בגלל שהשרים הרלוונטיים מתחבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully