וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: 56% מהעובדים מרוויחים פחות מ-8,000 שקלים

19.8.2012 / 14:49

בערוץ הודפים הערב את הביקורת סביב משכורות הטאלנטים ומציגים פילוח של תלושי השכר: לטענתם, על מקבלי המשכורות הגבוהות, המרוויחים מעל 50 אלף ש', נמנים 2% מהעובדים בלבד

(עדכון: 19:25)

המאבק סביב עתידו של ערוץ 10 מגיע גם לחשבון הבנק של עובדיו: בערוץ החליטו היום להתייחס אחת ולתמיד לביקורת הציבורית בדבר שכר הבכירים והטאלנטים, ביקורת הנשמעת גם במסרים שמעביר משרד האוצר, בטענה כי אם היה מתנהל נכון יותר כלכלית, לא היה צובר חובות כה גבוהים. בימים האחרונים עסקו בערוץ בפילוח משכורות העובדים על מנת להזים את הביקורת בדבר הוצאות השכר הגבוהות. כך חושפים היום בכירי הערוץ כי בארגון ובחברת החדשות שלו מועסקים סה"כ 446 עובדים, ובאתר נענע10 מועסקים עוד כ-90, מרביתם כשכירים ופרילאנסרים קבועים.

עוד נחשף היום כי 56% מעובדי ערוץ 10 מרוויחים שכר של פחות מ-8,000 שקלים בחודש כאשר בערוץ לא משלמים משכורות מינימום אלא כ-5,000 שקלים לפחות לעובד. 32% מרוויחים בין 8,000 ל-15 אלף. סך עובדי ערוץ 10 המשתכרים בין 15 ל-25 אלף שקל עומד על חמישה אחוזים, ומספר עובדים דומה מרוויח בין 25 ל-50 אלף שקלים. על מקבלי המשכורות הגבוהות, כלומר כאלה המרוויחים מעל 50 אלף שקלים, "גאים" בערוץ להדגיש כי נמנים כ-2% מעובדי הערוץ שהם כ-12 איש בלבד.

בשלב זה לא מאשרת הנהלת הערוץ שידור תשדירים

בתוך כך, בניגוד לפרסומים שונים לפיהם צפויים להתחיל בערוץ ב"שימוש במסך" לטובת המאבק הציבורי, קרי שידורם של תשדירי שירות שיסבירו לצופים את מצבו הקריטי ויקראו לשלושת השרים הרלוונטיים לקדם פתרון – לוואלה! ברנז'ה נודע הערב כי בשלב זה לא מאשרת הנהלת הערוץ שידור תשדירים.

יחד עם זאת, גורם בערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בידי הערוץ קיים תשדיר שהוכן בעבר ומעולם לא עלה לאוויר, והוא מוכן "ליום פקודה". כמו כן אוספים בימים אלה חומרים להכנת תשדירים נוספים אשר ככל הנראה יופצו בשלב הראשון ברשתות החברתיות, כאשר השימוש במסך הערוץ לשם כך ייבחן שוב בהמשך השבוע.

הלדמן לכחלון בפגישה חשאית: "סייע בקידום פתרון התשלומים"

בתוך כך, שר התקשורת משה כחלון ניאות הבוקר (ראשון) להיפגש עם מנהלי ערוץ 10, זאת לקראת חילוט הערבויות שלו המתוכנן לעוד שבועיים מהיום, ועלול להביא לסגירתו של הערוץ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בשלב זה צפויה הרשות השנייה, באמצעות בנק לאומי, לחלט באופן מיידי 45 מיליון שקלים מתוך חובו של הערוץ בגין דמי זיכיון ותמלוגים – ובערוץ חוששים כי משיכת הכספים תותיר אותו ללא אפשרות קיום שיאלץ את בעלי המניות להתחיל בהליכי סגירה. הפגישה המצומצמת שהתקיימה הבוקר נשמרה בחשאיות יחסית, ועל פי גורם המעורה בפרטים הציג בה מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן את הצעת הערוץ לפריסת החוב לאוצר על פני חמש נקודות תשלום החל משנת 2014, וביקש מהשר כחלון לסייע בקידום פתרון התשלומים. על פי אותו גורם, כחלון הבטיח להנהלת הערוץ לזמן אליו את ראשי אגף התקציבים באוצר ולדון בנושא.

זו תקופה ארוכה שבהנהלת ערוץ 10 ביקשו להיפגש עם שר התקשורת, כמו גם עם שר האוצר וראש הממשלה ולהציג בפניהם את הצעתם לפריסת החוב – אולם נענו בהתעלמות או בסירובים. "בערוץ 10 יש כבר כמה שבועות נוהל", מספר גורם בערוץ. "כל בוקר המזכירות של ההנהלה שולחות פניות בכתב ללשכות השרים הרלוונטיים בבקשה לקיים באותו היום פגישה. לפעמים התשובה היא שאין לכך מקום בלו"ז, לפעמים אפילו תשובה כזו לא מתקבלת". כזכור, בשבוע שעבר התבטא השר כחלון בנושא והביע תמיכה בהחלטת הרשות השנייה ואמר כי "אפשר להבין את משרד האוצר" על רקע זאת שהוא "נמצא במאבקים קשים כדי לאסוף כסף כמה שהוא רק יכול". כחלון אמר כי הוא מאמין שיימצא פתרון לסוגיה, וכי הערוץ לא ייאלץ לבסוף להחשיך את המסך. הבוקר סירבו גורמים בסביבתו של שר התקשורת להתייחס לתוכנה של הפגישה עם הנהלת ערוץ 10 או לענות על שאלות בנושא.

ממתינים להצהרת עיני

אולם למרות הפגישה הבוקר – עובדי הערוץ מצליחים לשמור על אופטימיות רק בקושי. במידה שיוחלט בעוד שבועיים על החשכת המסך כ-500 עובדים צפויים להיפלט לשוק העבודה באופן מיידי, כזה שתהיה לו השפעה מטלטלת על שוק התקשורת שצפוי להתמודד עם עודף מחפשי עבודה. בסביבת הערוץ מעריכים כי אלף עובדים נוספים של חברות הפקה איתם מתקשר הערוץ צפויים גם הם להצטרף למפוטרים, או לספוג הורדה משמעותית בשכרם שתנבע מאינפלציית מחפשי העבודה. יש בערוץ גם מי שחרדים למשכורות חודש אוגוסט, למרות הבטחת המנכ"ל כי הן ישולמו במועדן. "על פי החוק משכורות העובדים אמורות להיות מוגנות", אומר אחד מעובדי הערוץ. "בערוץ 10 מפקידים משכורות ב-9 לחודש, אולם חילוט הערבויות צפוי להיות שבוע לפני זה - מה שמביא לחשש ממשי בקרב העובדים כבר מעכשיו שמשכורות אוגוסט לא ישולמו או ישולמו באיחור ניכר".

ערוץ 10 היה כלי התקשורת הראשון בישראל שבו הוקם ועד עיתונאים יציג במסגרת ארגון העיתונאים, בחסות ההסתדרות, ומספר העובדים המאוגדים בו הוא מהגדולים בכלי התקשורת בישראל אם לא הגדול ביותר. מסיבה זו, לארגון העיתונאים חלק ניכר בפעולות מחאת העובדים המתוכננות לימים הקרובים אשר החלו כבר אתמול עם פתיחה במשמרות מחאה מול בתיהם של השרים הרלוונטיים. פעולות אלה ואחרות המתוכננות, בהן גם פעילות הסברה ברשתות החברתיות, נעשות במקביל למאמצי ההנהלה ובתיאום איתה. בהמשך השבוע צפוי יו"ר ההסתדרות עופר עיני לצאת בהצהרה פומבית שתקרא לאוצר לפעול למען השגת הסדר לפריסת חובו של הערוץ. במשרד האוצר נמנעים, נכון לשעה זו, מהתייחסות פומבית לסוגיה.

טרם התקבלה תגובת ערוץ 10 לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully