וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המדרוג תפסיק את מדידת הרייטינג לערוץ 9

21.8.2012 / 15:45

ההחלטה באה בעקבות אי תשלום חוב הערוץ לוועדה, שאמור היה להיפרע עד לתחילת החודש הנוכחי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. יור" הוועדה: "התרענו מספר פעמים בנושא"

הוועדה למדרוג תפסיק החל ממחר (רביעי) למדוד את הרייטינג של ערוץ 9 – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההחלטה באה בעקבות אי-תשלום חובו של הערוץ לוועדה, חוב שהערוץ אמור היה לפרוע עד לתחילת החודש הנוכחי.

בחודש שעבר התקיימה בוועדה למדרוג ישיבה בדבר חובות זכייני הטלוויזיה. בישיבה זו החליטה הוועדה שכל זכיין שלא ישלם את חובו יותר משבועיים בתחילת כל רבעון – תופסק מדידת נתוני הרייטינג שלו. לאחר קבלת ההחלטה הוסדרו חובות הזכיינים אל מול הוועדה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, שקלה בעבר הוועדה למדרוג להפסיק למדוד גם את נתוני ערוץ 10, אשר חובו לה עמד על 1.3 מיליון שקלים, אולם לבסוף הגיעו בוועדה להסדר עם הערוץ והחוב נפרע. כעת, ולאחר שערוץ 9 לא פרע את חובו – הודיעה לו היום מנכ"ל הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן-חי שגב כי מדידת הרייטינג שלו תיפסק. בפועל, תמשיך אמנם הוועדה למדוד את הנתונים אולם הם לא יועברו לאף גורם מחוץ לוועדה.

החלטת הוועדה באה על רקע יחסים עכורים במיוחד עם ערוץ 9 אשר טען לאי סדרים בפעילותה. בערוץ פרסמו, למורת רוחה של הוועדה למדרוג, תוצאות מחקר בן חצי שנה שנערך עבורו על ידי פרופ' קמיל פוקס וד"ר אלק אפשטיין וממנו עלה כי בשנתיים האחרונות חל שינוי בלתי מוסבר בנתוני הוועדה המתייחסים לערוץ 9 ולאוכלוסיית העולים דוברי-רוסית, "שאין לו הסבר סביר", כך לפי פוקס. בערוץ האשימו את הוועדה במדידה מוטה של הערוץ.

"לא ניתן להסביר את הירידה החדה בשיעורי הצפייה בקרב אוכלוסיית העולים 18+ לעומת קבוצת הביקורת, אלא בשינוי משמעותי ומובהק סטטיסטית בתת הפאנל של העולים מבריה"מ לשעבר, כך שאחוזי הצפייה של הפאנל הזה עשויים לאמוד בצורה מוטה מאוד את הרגלי הצפייה של אוכלוסיית היעד", טען. בתגובה לטענות שהשמיע בלחמן, מסרו בוועדה כי "נראה שערוץ 9 לא באמת מחפש את חקר האמת, אלא מנסה לתלות את הירידה בצפייה בו במערכת המדידה (בחזקת הרקדן הטוען כי הרצפה עקומה). לנוכח זאת אין שום הצדקה לבדיקה חיצונית, שממילא מתקיימת באופן שוטף על ידי פרופ' צבי גילולה מהאוניברסיטה העברית. כך או כך הם יכולים להציג בקשתם למליאת הוועדה וזו תדון בה כמקובל".

מיו"ר הוועדה יגאל בראון נמסר בתגובה לידיעה: "הוועדה למדרוג היא גוף ציבורי שנבנה בהרבה מאוד מחשבה ומאמצים ומייצג מרקם עדין מאוד. הוועדה אינה יכולה לשאת חובות כיוון שהיא לא גוף למטרות רווח. התרענו מספר פעמים בנושא ומזה שנה שאנחנו מקיימים דיונים על כך והחלטות בנושא זה התקבלו. הגענו לנקודה שבה ערוץ 9 הוא היחיד שלא מעביר כספים - ועל כן מימשנו את החלטת המליאה בנושא".

בערוץ 9 סרבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully