וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה ועשרה אנשי צוות באיכילוב נדבקו בשחפת

הרופאה ואנשי הצוות נדבקו לאחר שבאו במגע עם אזרחים מאפריקה בבית החולים, וקיבלו טיפול למניעת התפתחות המחלה. בחודש שעבר הוחלט במוסד כי כל מהגר שיגיע יעבור בדיקת שחפת

רופאה בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבקה בשחפת, לאחר שבאה במגע עם אזרחים ממדינות אפריקה במהלך עבודתה, כך הודיע הערב (שלישי) בית החולים. במקביל, עשרה אנשי צוות נוספים נדבקו במחלה. עם זאת, לא מדובר בשחפת פעילה ולכן לא קיימת סכנה להדבקה נוספת. הרופאה ואנשי הצוות מקבלים טיפול מונע נגד התפתחות המחלה.

על רקע תחלואה גבוהה בקרב האזרחים הזרים, הוחלט בתחילת חודש יולי באיכלוב, כי כל מהגר שיגיע לקבלת טיפול במקום יעבור בדיקת שחפת וישהה בבידוד. רק לאחר שיימצא כי הוא בריא, הוא יוכל להסתובב ברחבי בית החולים בחופשיות. ילדים ויולדות יאושפזו במחלקות נפרדות מישראלים.

במכתב ששלח מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, לעובדים, תואר המקרה האחרון שהסעיר את בית החולים; אמה של תינוקת אפריקאית שהגיעה לבית החולים לבקר את בתה ובאה במגע עם אנשי צוות בלי שאף אחד ידע שגם היא נושאת את המחלה. כתוצאה מכך, 100 משפחות שנחשפו זומנו למעקב ולבדיקות.

"התעלמות מוחלטת מקיומה של קהילה בגודל של עיר שלמה"

ברבש ציין כי אוכלוסיית הפליטים והמהגרים מונה קרוב ל-100,000 איש, המתגוררים בתנאי מחיה ירודים המעצימים את בעיות הבריאות הקשות, וכי קיימת התעלמות מוחלטת מקיומה של קהילה בגודל של עיר שלמה, החיה בתנאים סביבתיים בעייתיים, ללא ביטוח או נגישות לשירותי רפואה.

בשל המחוייבות לבריאות הציבור, כתב ברבש, בית החולים יעבוד תחת נהלים חדשים, בהם איסור כניסת מבקרים מהגרי העבודה והפליטים לבית החולים. תורשה רק כניסת מטופלים למיון או לאשפוז, בעלים של יולדות והורים לילדים מאושפזים שיעברו את הבדיקה. החולים המתאשפזים, ובכלל זה יולדות וילדים וכן הבעלים/הורים של המתאשפזים – יחויבו לעבור צילום חזה לשלילת שחפת ריאתית. יולדות והתינוקות יטופלו באגפים ובאולמות נפרדים בתינוקיה ובפגיה.

לקריאה נוספת
חשד לרשלנות בבילינסון: מכשיר לא חוטא לאחר שנשא איידס נבדק
נגיף אלים ברמב"ם? שני מטופלים אושפזו במצב קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully