וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמי האבטלה שהממשלה תשלם יהיו גבוהים בהרבה מדחיית החוב של הערוץ"

22.8.2012 / 10:49

יו"ר ההסתדרות עופר עיני בראיון לגל"צ: "אני לא מצליח להבין את הממשלה. מה מבקשים שם בסך הכל? לדחות תשלום שהוא מעין מס לשלוש שנים, לשלם עליו ריבית ולתת ערבות?"

"אעשה הכל כדי שערוץ 10 יישאר ויתפתח", כך אמר הבוקר בראיון (רביעי) יו"ר ההסתדרות עופר עיני. אמש ביקר בדסק החדשות של ערוץ 10 ואמר לעובדים דברים דומים. "זה מקום עבודה של מאות עובדים באופן ישיר ועוד אלפים באופן עקיף. מה מבקשים שם בסך הכל? לדחות תשלום שהוא מעין מס לשלוש שנים, לשלם עליו ריבית ולתת ערבות", אמר עיני והוסיף: "אני לא מצליח להבין את הממשלה. אם חלילה ייסגר הערוץ - דמי האבטלה שהממשלה תשלם יהיו גבוהים בהרבה מדחיית החוב הזה. ומה אז?".

כמו אתמול, גם הבוקר לא אמר עיני כיצד בכוונתו לפעול, מה הוא מתכוון לעשות למען הערוץ ומהן האפשרויות שעומדות בפניו. אתמול אמר גורם בהסתדרות לוואלה! ברנז'ה כי עיני פועל בימים אלה בערוצים חשאיים, כפי שפעל עד עשה כאשר נפגש בנושא עם ראש הממשלה ועם שר האוצר. עיני סירב להתייחס בראיון הבוקר להערכות בשוק לפיהן ההסתדרות תכסה את חובו של ערוץ 10 באמצעות "קרן הצמיחה" המיועדת לעסקים בקשיים. "לקחתי על עצמי להציל את ערוץ 10 ולא כל דבר צריך לומר בתקשורת", אמר עיני. "אני לא מגיב לגבי קרן כזו או אחרת".

"נפגשתי עם שר האוצר וביקשתי פגישה בינו לבין הנהלת הערוץ; לצערי עד עכשיו לא מוצאים פתרונות. לפעמים יש בעיות מורכבות אבל פה אני פשוט לא מצליח להבין - צריך לקבל החלטה לדחות את החוב וזהו. לא מבקשים למחוק חוב אלא לדחות ולשלם ריבית", כך דברי עיני הבוקר.

אתמול קרא עיני לעובדי ערוץ 10 לא לקבל את מכתבי הפיטורים שצפויים להישלח אליהם מטעם ההנהלה, זאת לאחר החלטה לקצץ באופן מיידי 50 מיליון מתקציב הערוץ ולפטר כ-150 עובדים. "תמשיכו לעבוד כרגיל", אמר עיני לעובדים, והוסיף כי הוא אופטימי. הסתדרות העובדים בשיתוף ארגון העיתונאים המייצג את עובדי ערוץ 10, הודיעה כי מחר תתקיים הפגנה מול קריית הממשלה בתל אביב. בהפגנה יקראו עובדי הערוץ ותומכיהם לראש הממשלה ולשר האוצר לקבל את הסדר פריסת החובות של הערוץ על מנת להציל אותו מסגירה.

הבוקר קראה אגודת העיתונאים בירושלים לממשלה להירתם לסייע לערוץ 10. "האגודה סבורה כי שילוב של החלטה עקרונית ממשלתית לסייע, גישה חיובית ונכונות מצד ממשלת ישראל ובעלי הערוץ לפעול במשותף תציל את ערוץ 10 בפני סגירתו. סגירת ערוץ 10 לרבות פיטורי 150 עובדים הוא יום שחור לעיתונות הישראלית החופשית", כך לדברי אנשי האגודה. "אגודת העיתונאים סבורה כי בהחלטה נכונה וגישה חיובית ניתן לפתור מיד את הבעיות הקריטיות של הערוץ ולהצילו בפני סגירה עד סוף השבוע".

עוד בנושא:
דירקטוריון ערוץ 10 החליט על פיטורים מידיים של 150 עובדים
חברי כנסת דורשים לכנס את ועדת הכלכלה לדון בסוגיית ערוץ 10
ערוץ 10: 56% מהעובדים מרוויחים פחות מ-8,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully