וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שאלות קיטבג

26.8.2012 / 12:43

בגלי צה"ל ישיקו בשבוע הבא פורמט חדש של מהדורות ומבזקים עם דיווחי כתבים במקום קריינות, ושינויים נוספים. גורם בתחנה: "השינויים שמקדם דקל נערכים בחופזה וללא התייעצות"

"יש לעיתים צורך ברענון השורות ואף בשינויים בין-דוריים", כך מסביר מפקד גלי צה"ל ירון דקל את ההחלטה להעביר מתפקידו כקריין חדשות את השדרן הוותיק אהוד גרף, זאת במסגרת שינוי בפורמט מהדורות החדשות של גלי צה"ל הצפוי לצאת לדרך בשבוע הבא. בשבועות האחרונים עורכים בתחנה פיילוטים לפורמט חדש של מהדורות, והן יכללו מעתה מוזיקת רקע קצבית ודיווחי כתבים – זאת בשונה מהקראת המהדורה על ידי קריין בלבד. בנוסף, יומני הצהריים והחצות המורחבים יבוטלו, כמו גם הסלוגן "גלי צה"ל – כל הזמן".

בתכתובת פנימית בין חיילי מחלקת האומר והתעודה של גלי צה"ל, אשר בראשה עומד גרף, לבין מפקד התחנה ירון דקל הביעו חיילי המחלקה תרעומת על ההחלטה להעביר את מפקדם מתפקידו. "הופתענו וכאבנו לשמוע על אודות ההחלטה על סיום תפקידו של אהוד, מפקדנו, כקריין במחלקת החדשות של התחנה", נכתב בפנייה לדקל אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. "אין צורך למנות את איכויותיו הבלתי נדלות ואת מקצוענותו של אהוד בתפקידו, כמו גם את אהבת קהל המאזינים אותו, על ייחודו". אהוד גרף נמנה על צוות התחנה יותר מארבעה עשורים, וקולו הוא אחד המזוהים עמה ביותר.

"אהוד, ללא כל ספק, הוא קולה של התחנה, ברור, רב ניסיון ומדויק", כתבו החיילים. "אובדן קולו של אהוד הוא אובדן גדול לתחנה. קולות חדשים וצעירים יכולים לדור יחד עם קולות ותיקים, אהובים ומוכרים, בלי פגיעה באופי התחנה. אנו מבקשים להביע את התנגדותנו ואת צערנו על ההחלטה, ולחזק את ידיו של אהוד". יצוין כי מלבד גרף, יועברו מתפקידי מגישי החדשות גם נועם אבירם ורועי רון – ואת השלושה יחליפו רן יבנאי ושיבל כרמי מנסור.

"ראוי לרענן את הזיכרון שגלי צה?ל היא יחידה צבאית"

מפקד גלי צה"ל ירון דקל לא אהב, בלשון המעטה, את הפנייה של החיילים. בתשובתו להם הזכיר כי גלי צה"ל הינה תחנה צבאית ועליהם לבצע את המשימות המוטלות על ידי מפקדיה. "המונח 'אנו מתנגדים' אינו במקומו וראוי להימנע ממנו בעתיד", נזף דקל בחיילים. "השירות בצה"ל איננו שירות כבקשתך, לא לחיילי יחידות אחרות ולא לחיילי גלי צה"ל. לעיתים שוכחים זאת אצלנו, וראוי לרענן את הזיכרון שגלי צה?ל היא יחידה צבאית. אמנם שונה ומיוחדת, אך עדיין יחידה צבאית", כתב דקל לחיילים והוסיף: "כדאי לזכור שהחלטות לא מתקבלות בקלפיות ברחבי התחנה".

אהוד גרף, כמו גם נועם אבירם ורועי רון צפויים להישאר בגלי צה"ל. לאחרונה נעשו על ידי דקל מאמצים רבים מול משרד הביטחון על מנת להשיג לתחנה תקנים מתאימים לפרילאנסרים, תקנים שיאפשרו את העסקתם בתחנה כעובדים מן המניין כמו גם את העסקתם של פרילאנסרים אחרים. "לאהוד יש זכויות רבות ואיכויותיו הולכות לפניו", כתב דקל בהתייחסו לגרף ."עם זאת, יש לעיתים צורך ברענון השורות ואף בשינויים בין-דוריים. אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום לתחנה ממרצו וכישרונו".

השנויים בפורמט מהדורות החדשות צפויים לצאת לדרך כאמור בשבוע הבא, ובימים אלה עורך צוות מיוחד שינויים אחרונים. מדי שעה, ובמקביל למהדורות ה'רגילות' – מוקלטות במקביל גם מהדורות בפורמט החדש הכולל את האריזה המוזיקלית שיצר עבור התחנה המוזיקאי עירד אשל, מי שהלחין בין היתר את המוזיקה של מהדורת חדשות 10. מלבד התרעומת שהשינויים מעוררים בקרב חייליו של גרף – גם גורמים בכירים יותר מביעים ביקורת על המהלך. "כל השינויים שמקדם דקל בימים אלה בגלי צה"ל נערכים בחופזה וללא התייעצות של ממש עם אנשי התחנה", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר בתחנה. "זה לגיטימי 'להצעיר' את המיקרופון או לשנות פורמטים, אבל רבים בגלי צה"ל מרגישים שהדברים נעשים בצורה כוחנית". גורם אחר בתחנה אמר הבוקר כי הפיילוטים עדיין נערכים וכי בימים אלה עושים בהם שינויים אחרונים. "שום דבר לא יעלה לאוויר עד שהוא לא יהיו סגור ומהודק עם הסוף", אמר הגורם.

בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully