וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת חירום של עובדי מעריב: "אשרו תכנית ההבראה"

30.8.2012 / 19:12

כמאה מעובדי העיתון ומכלי תקשורת נוספים התייצבו מול מגדלי עזריאלי וקראו לדירקטוריון שלא לעצור את הזרמת הכספים למעריב ולהוציא לפועל את מה שהם כינו ”תכנית ההצלה”

(עדכון: 21:30)

סוער גם במעריב: כמאה עובדי העיתון ועיתונאים מכלי תקשורת נוספים התייצבו הערב (חמישי) מול מגדלי עזריאלי בתל אביב כדי למחות נגד האפשרות שתוכנית ההבראה לעיתון לא תאושר. לפי אנשי ועד הפעולה של מעריב, בין חברי הדירקטוריון שאמור היה להתכנס הערב ולדון בנושא, יש כמה אנשים המתנגדים להצעה הקיימת, והם מתכוונים להשתמש בזכות הווטו שלהם כדי למנוע את העברת הכספים.

המוחים קראו לדירקטוריון העיתון שלא לעצור את הזרמת הכספים לעיתון ולהוציא לפועל את מה שהם כינו "תכנית הצלה". לאחר כינוס ההפגנה נודע כי הדירקטוריון דחה את הישיבה למחר בבוקר. בין עיתונאי מעריב שהגיעו למקום היו בן דרור ימיני, אראל סג"ל, אביה בן דוד, אורי הירש, ליאור דיין, עפרה מזרחי, אלקנה שור ואחרים.

הפגנת עובדי מעריב בעזריאלי. נמרוד סונדרס
"דורשים מהדריקטוריון לנצל את חבל ההצלה שלפניו". עובדי העיתון/נמרוד סונדרס

"לעבור את תקופת החגים בשלום"

"אנחנו דורשים לאשר את תכנית ההצלה, ולתת לעובדים את להמשיך וליצור מוצר איכותי ולתת לעיתון אורך רוח", אמר חגי מטר, יו"ר ועד הפעולה הזמני של העיתון.

"אנחנו קוראים לחברי הדירקטוריון לאשר את תכנית ההזרמה הזו ולתת לנו לעבור את תקופת החגים הזו בשלום. 370 עיתונאים ו-2,000 משפחות שמתפרנסות ממעריב מזדעזעים מהמחשבה שמספר קטן של דירקטורים בדסק"ש שוקלים לקטוע את חבל ההצלה של העיתון ולגדוע את מטה לחמם ימים לפני ראש השנה. אנו דורשים מהדריקטוריון לנצל את חבל ההצלה שלפניו ולתת למעריב להוכיח שוב את הרלוונטיות שלו לדמוקרטיה בישראל וביכולתו לפעול כעסק מצליח ומרוויח".

הפגנת עובדי מעריב בעזריאלי. נמרוד סונדרס
"מזדעזעים מהמחשבה שמספר קטן של דירקטורים בדסק"ש שוקלים לקטוע את חבל ההצלה". מטר/נמרוד סונדרס

"חיוני ליצור חזית רחבה על מנת להתמודד עם התקופה הנוכחית"

העובדים הניפו שלטים בהם נכתב "קרליבך מתהפך בקברו", ו"לא ניתן להחריב את מעריב" והקיפו את צומת קפלן, כאשר הם זוכים לקריאות עידוד מצד העוברים והשבים. עובדי העיתון שוקלים לכנס הפגנה דומה גם מחר, עת כינוס הדירקטוריון.

למקום הגיעו גם נציגים מוועד העובדים של עיתון הארץ, שהפגינו בעצמם בתחילת השבוע. יו"ר הועד, אריאל גוטליב, אמר כי "חיוני ליצור חזית רחבה של עיתונאים על מנת להתמודד עם התקופה הנוכחית".

אנשי מערך ההפצה של מעריב, כ-950 עובדים המועסקים בחברת הבת של הקבוצה, "גל הפצה", לא הגיעו להפגנה הערב. גורם בחברה אמר לוואלה! ברנז'ה כי למרות האיום שהם צופים למקום העבודה שלהם ולמרות השיבושים שערכו בחודש שעבר בהפצת העיתון – הם ימתינו להודעת הדירקטוריון על מנת לבחון צעדים ארגוניים. עובדי "גל הפצה" התאגדו לפני כשנה וחצי במסגרת ההסתדרות.

הפגנת עובדי מעריב בעזריאלי. נמרוד סונדרס
"להוכיח שוב את הרלוונטיות שלו לדמוקרטיה בישראל". עובדי מעריב/נמרוד סונדרס

בימים אלה מפיץ מעריב גרסה ראשונית של אפליקציית אייפד אשר הושקה באופן לא-רשמי, ופועל לחיזוק האחיזה שלו בזירה הדיגיטלית. אמש אמר עורך העיתון ניר חפץ כי מעריב איבד שליש מהמנויים שלו לעיתון המודפס, ולעומת זאת 15 אלף איש כבר נרשמו אליו כמנויים לעיתון הדיגיטלי. "זו מגמה ברורה", אמר חפץ, ובכך חיזק את השמועות אשר נפוצו באחרונה על כך שבעל השליטה במעריב נוחי דנקנר מתכוון לפעול לסגירתה של המהדורה היומית המודפסת של העיתון.

הפגנת עובדי מעריב בעזריאלי. נמרוד סונדרס
זכו לעידוד מהעוברים ושבים. המפגינים, הערב/נמרוד סונדרס

מאז רכשה קבוצת IDB את השליטה במעריב, היא הזרימה לקופת העיתון יותר מ-300 מיליון שקל, אולם הפסדיו רק הולכים ומתעצמים. לפני חודשיים, לאחר שדירקטוריון החברה הורה להנהלת מעריב להציג בפניו תכנית להקטנה ניכרת של הוצאות החברה, פנה מנכ"ל העיתון לעובדים ובישר להם על חלק ראשון של מהלך קיצוצים שכלל פיטורי עובדים.

עוד בנושא:
"האדמה רועדת וישנם מהלכים להבראת מעריב. איפה אתם? מה עשיתם מאז?"
מחריפה המחלוקת בין ארגון העיתונאים לבין אגודת העיתונאים סביב ייצוג עובדי מעריב
החלו הצמצומים במעריב: יותר מ-10 עובדים קיבלו מכתבי פיטורים

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully