וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בגלי צה"ל: "השוו השכר לזה של שאר עובדי מערכת הביטחון"

2.9.2012 / 17:49

עובדי התחנה, בהם טכנאי שידור ועיתונאים, הם חלק מארגון עובדי צה”ל המאיים בשיבושים. עם הכרזתם על הסכסוך, השתווה מעמדם לזה של המתחרים בקול ישראל המצויים בהליך דומה

לרשימת כלי התקשורת בהם הוכרז סכסוך עבודה הצטרף הבוקר (ראשון) גוף תקשורת נוסף: גלי צה"ל, אשר עשרות מעובדיו הם אזרחים עובדי צה"ל. חברי המזכירות הארצית של ארגון עובדי צה"ל – המאורגן במסגרת הסתדרות העובדים, התכנסו הבוקר בבית ההסתדרות, שם קיבלו גיבוי מלא מהיו"ר עופר עיני. בגלי צה"ל משתייכים לארגון טכנאי התחנה ועיתונאים כדוגמת מיכה פרידמן, אהוד גרף, אבשלום קור ועודד לוינסון – ובאם יחליט על כך הארגון הארצי עלולים טכנאי גלי צה"ל לשבש את שידורי התחנה או אף להשבית אותם כליל. עם ההכרזה על סכסוך עבודה השתווה מעמד של עובדי התחנה למעמדם של המתחרים בקול ישראל, המצויים בסכסוך עבודה עם ההנהלה מזה מספר שבועות.

עובדי צה"ל, ובהם עובדי התחנה הצבאית, דורשים השוואה של שכרם לזה של שאר עובדי מערכת הביטחון בשב"כ, במוסד ובמשרד הביטחון. "מעולם לא שבתנו כיוון שתמיד ראינו עצמנו חלק בלתי נפרד מצה"ל, אחים לנשק", אומר לוואלה! ברנז'ה יו"ר ארגון עובדי צה"ל משה פרידמן, "אבל לא מתנהל איתנו משא ומתן של אחים. אנחנו מקבלים את השכר הנמוך ביותר במשק, וזה אחד הדברים שאנחנו דורשים לשנות לצד סוגיית החוזים האישיים, הפגיעה ביחסי העבודה והפרטה של מערכות צבאיות".

היום יכנסו העובדים לתקופה של 14 ימי צינון, במהלכם הם מצפים לקיים משא ומתן עם מערכת הביטחון בדבר דרישותיהם. את מערכת הביטחון בלתי אפשרי להשבית, אמנם, אולם דווקא גופים כמו גלי צה"ל חשופים לסכנה הזו יותר מגופים צבאיים אחרים. "גלי צה"ל שותפים למאבק של עובדי צה"ל", אומר יורם מרגלית, יו"ר ועד הטכנאים של גלי צה"ל. "החוק מתיר לנו לשבש את שידורי התחנה, ויש לנו תכנית סדורה במידה שזה ייצא אל הפועל", הוא אומר. "התלושים לחג הם דוגמה טובה לאפליה", מוסיף מרגלית. "אזרחים עובדי גלי צה"ל, כמו שאר אזרחים עובדי צה"ל מקבלים תלושים לחג על סך 300 שקל, בעוד שאר עובדי מערכת הביטחון מקבלים יותר מאלף שקל".

מפקד התחנה ירון דקל, עודכן בפרטי סכסוך העבודה עם משרד הביטחון. "זו דילמה גדולה אל מול דקל", משיב מרגלית לשאלה האם בכוונתם ליצור למפקד התחנה החדש משבר כבר בחודשים הראשונים לתפקיד. "אנחנו תמכנו בבחירתו של ירון דקל לתפקיד, ואין לנו עניין לגרום לפגיעה בתחנה במיוחד בתקופה הזו שבה היא מתרעננת. אבל יש לנו אחריות כלפי העובדים. אנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע לידי צעדים ארגוניים".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי הוא "מצר על החלטת ארגון עובדי צה"ל להכריז על סכסוך עבודה, בעיצומו של משא ומתן בין הצדדים בנושאים שונים שבמחלוקת. משרד הביטחון סבור שאת הנושאים שבמחלוקת יש לפתור בדיאלוג ולא בצעדים חד- צדדיים. ולכן יזמן את נציגי הארגון להמשך המשא ומתן במשרד הביטחון, במגמה להגיע להסכמות בכל הנושאים שעל הפרק".

בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב לדברים.

היום: פורמט חדש לחדשות

ובתוך כך החלה היום התחנה הצבאית בשידור חדשות במתכונת חדשה של פורמט שפותח במיוחד עבור גלי צה"ל, והוא יחליף את המהדורות הקיימות הוותיקות וכן את מבזקי החצי שהיו נהוגים זה עשרות שנים. בין השינויים העיקריים שיהיו במתכונת החדשה: מוסיקת רקע שתתנגן לאורך המהדורה, קיצור והידוק המהדורה, דיווחי ידיעות על ידי הכתבים ובקולם, קריינות חדשה וכאשר יתאפשר הדבר מבחינת אירועי האקטואליה השוטפים - תינעל המהדורה בידיעה חיובית ונעימה. את מהדורות החדשות יובילו הקריינים כרמי שיבל מנצור, שהיה החייל הדרוזי הראשון בגלי צה"ל, והשדרן הוותיק רן יבנאי.

שינוי המהדורות נעשה לאחר עבודת מטה מאומצת בה לקחו חלק מחלקת האקטואליה, הקריינים והמחלקה הטכנית, ולאחר שנעשו עשרות פיילוטים בהם נבחן הקונספט החדש וכן נבחרו הקריינים שיובילו את המהדורות החדשות. "שיתוף כל הגורמים בתחנה אפשר תוך זמן קצר להגיע לכדי מוצר טוב ואיכותי שיהיה נגיש להאזנה לציבור מאזנינו החל מהשבוע", אומרים בגלי צה"ל. "אין המדובר בשינויים מינוריים אלא בשינוי כולל, שהינו חלק משינויים נוספים שירון דקל, מפקד התחנה, מתעתד לעשות, כל זאת כחלק ממהלך רחב יותר שיאפשר להגיע לקהל היעד המקורי של התחנה שהינם חיילים ונהגים ופניה לקהלים נוספים".

שינוי מהותי נוסף עליו הוחלט הינו כינוסם של הסיסמאות התחנתיות הוותיקות לכדי סיסמה אחת. הסיסמה החדשה שנבחרה ללוות את מהדורת החדשות היא "גלי צה"ל – מה שקורה עכשיו". מפקד גל"צ, ירון דקל מסר לעניין המהדורות החדשות: "תחנת גלי צה"ל עושה צעד נוסף לשדרוג מהדורות החדשות האמינות והמקצועיות שלה, תוך התאמתן לשיח החדשותי העכשווי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully