וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן: "מטרתנו להבטיח כרגע את הטווח הקרוב והמיידי"

4.9.2012 / 13:24

מו”ל הארץ שלח הבוקר מכתב לעובדים 'בו ציין כי בימים הקרובים יחל גל פיטורים נרחב. לצד זאת, דרישת עובדי העיתון להצגת תכנית פרישה מרצון התקבלה, כך נודע לוואלה! ברנז'ה

מו"ל קבוצת הארץ-דה מרקר עמוס שוקן הודיע לעובדים כי בימים הקרובים יצא לפועל גל פיטורים נרחב בעיתון. על פי הערכות ועד העיתון, מדובר ב-70 עובדים מעיתון הארץ וכ-30 נוספים מהעיתון הכלכלי דה מרקר, לצד הפיטורים ייערכו צמצומים גם בהוצאות אחרות שאינן שכר, כמו כן יעלה מחיר המנוי לעיתון המודפס.

"אנו נאלצים לעשות זאת בשל הירידה המשמעותית בהכנסות העיתון מפרסום' שהחלה כבר במחצית השנייה של 2011, והתגברה עם התעננות באופק הכלכלי במשק בכלל. גם השפעת השינויים הטכנולוגיים מורגשת", נימק שוקן את המהלך הצפוי במכתב ששלח לעובדי העיתון. "השתדלנו ונמשיך להשתדל לצמצם את הפגיעה בעיתון ובקוראים, אולם איננו רואים אפשרות להימנע מפיטורים במערכת".

אתמול התייחס שוקן לצמצומים בעיתוניו בראיון לגלי צה"ל ואמר: "לא נפטר מאה עובדים, אבל נצטרך לעשות צמצומים, לא רק במערכת אלא גם בחלקים האחרונים של העיתון". לשאלה בדבר עתידה של המהדורה המודפסת והחיפוש אחר משקיע אמר שוקן כי "כל עיתון הוא בסכנת סגירה, ואין לכך קשר לחיפוש משקיע נוסף בהארץ". לשאלה האם בקרוב עיתון הארץ לא יהיה עוד קיים במתכונתו הנוכחית, ענה "אני לא חושב".

זה מספר חודשים שוועד עיתונאי הארץ נאבק בתכנית הפיטורים המתוכננת. בשיתוף עם הנהלת העיתון, גובש הסדר פרישה מרצון של עובדים שמעוניינים לעזוב את העיתון והוא יעניק לפורשים תנאי פרישה מועדפים. נוסח ההסדר הסופי התקבל על ידי ההנהלה, ושוקן התייחס גם אליו. עובד הארץ שיחליט על פרישה מרצון יקבל מענק בגובה משכורת חודשית אחת ופיצוי לפי ותק עד לרמה של משכורת חודשית נוספת. את מועדי הפרישה מרצון תקבע ההנהלה. "כולנו יודעים שהעתיד של הענף שלנו לוט בערפל", כתב שוקן לעובדים. "אבל מטרתנו להבטיח כרגע את הטווח הקרוב והמיידי".

תגובת הארץ לדברים טרם התקבלה.

עוד בנושא:
עמוס שוקן: "אין להארץ שום דבר נגד מעריב ואין לו עניין במעריב"
הפגנה מול בית "הארץ": "אומרים לא לפיטורים"
ועד עובדי הארץ: "הנהלת העיתון איבדה את האמון ביכולת לנצח"

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully