וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה מכיוון בלתי צפוי: "הארץ" מפרגן לבן צבי

10.9.2012 / 10:52

"בניגוד לבעליו הנוכחיים, שקנה את העיתון כדי לקדם את מטרותיו הכלכליות והאישיות, רכישת מעריב בידי מו"ל מקצועי היא מעשה נכון", נכתב במאמר המערכת של העיתון

עיתון הארץ מביע הבוקר (שני) תמיכה מלאה בעסקת הרכישה הצפויה של עיתון "מעריב" בידי שלמה בן צבי, מו"ל "מקור ראשון". מאמר המערכת של העיתון מברך על קניית העיתון מידי דסק"ש ונוחי דנקנר: "זו בשורה מעודדת לעיתונות בישראל, צריך לקוות שההבנות שהושגו אכן יבשילו לכדי עסקה חתומה", נכתב הבוקר. "בניגוד לבעליו הנוכחיים, שקנה את העיתון כדי לקדם את מטרותיו הכלכליות והאישיות, רכישת 'מעריב' בידי מו"ל מקצועי היא מעשה נכון", נכתב הבוקר במאמר המערכת.

קבוצת "הארץ" ושלמה בן צבי מקיימים ביניהם קשרים עסקיים פוריים, ולמעשה הקבוצה עשויה לצאת נשכרת למדי מעסקת הרכישה הצפויה. עד היום מדפיס שלמה בן צבי את מוצריו ובהם עיתונו "מקור ראשון" בבית הדפוס של הקבוצה, "גרפופרינט", הממוקם בקיבוץ תל יצחק. בית הדפוס נחשב לעוגן מרכזי בהכנסות הקבוצה, ומודפסים בו גם העיתונים "גלובס" ו"ישראל היום". עסקת הרכש, אם תושלם, אינה כוללת את בית הדפוס של מעריב, מה שפותח אפשרות להעברת הדפסתו של מעריב לבית הדפוס של קבוצת הארץ.

יצוין כי באחרונה החל מו"ל "ישראל היום" שלדון אדלסון לבחון אפשרות של הקמת בית דפוס עצמאי או רכישת בית הדפוס של מעריב בבית ים העומד למכירה, ועל כן עלה החשש כי קבוצת הארץ תפסיד את אחד מלקוחותיה המרכזיים.

בעיתון הארץ, אשר מוספו הכלכלי "דה מרקר" היה בין המתנגדים החריפים ביותר לנוחי דנקנר כמו"ל והעימות בין הצדדים אף עלה בהרחבה על דפי העיתונים, נימקו את התמיכה בעסקת בן צבי כך: "הידלדלות הזירה התקשורתית בישראל צריכה להדאיג לא רק עיתונאים, שמקור פרנסתם נתון בסכנה, אלא כל אזרח שוחר דמוקרטיה שמבין את חיוניותה של עיתונות פלורליסטית, מגוונת וחופשית. האיום שבסגירתם של אמצעי תקשורת, בעיתונות המודפסת ובטלוויזיה, אינו פחות מהאיום שבפגיעה בכל מנגנון דמוקרטי אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully