וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל רז: כל יתרת משכורות חודש אוגוסט תועבר עד מחר

13.9.2012 / 12:01

צפירת הרגעה בקרליבך: מנכ"ל מעריב הודיע לעובדים כי כל יתרת משכורות חודש אוגוסט תועבר להם לכל המאוחר עד מחר. הבוקר הבטיח דנקנר כי זכויות העובדים יעוגנו בהסכם המכירה

(עדכון: 17.00)

ירידת לחץ זמנית בקרליבך: מנכ"ל העיתון, טל רז, הודיע לעובדים לפני זמן קצר כי כל יתרת משכורות חודש אוגוסט תועבר להם לכל המאוחר עד מחר. עד עתה שילמה חברת מעריב רק שליש מסך משכורות חודש אוגוסט, והדבר הביא למרמור רב בקרב העובדים אשר מקום עבודתם בימים אלה אינו מובטח. הבטחת תשלום המשכורות כמו גם זכויות עובדים אחרות הייתה ועודנה נדבך מרכזי במאבק ועד עובדי מעריב המתנהל בימים אלה. טל רז הבטיח מוקדם יותר השבוע בשיחה ספונטנית שקיים עם העובדים כי ההנהלה עושה מאמצים רבים על מנת להעביר את יתרת התשלום בטרם יוצאים העובדים לחופשת החג ועתה, כאמור, נודע כי יקבלו את שאר הכסף.

בתוך כך, הבוקר השיג ועד עובדי העיתון הישג נוסף במאבקו, בדמות התחייבות של בעל השליטה בעיתון, נוחי דנקנר, כי ייפגש ביום רביעי עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני בנוכחות נציגי העיתונאים – זאת לאחר שהבטיח לו כי זכויות העובדים יעוגנו בהסכם מכירת העיתון למו"ל שלמה בן צבי. בניגוד לפרסומים הבוקר לפיהם העסקה נחתמה – הדבר עדיין לא בוצע, והצדדים עדיין נמצאים בדיונים סביב הפרטים. בתוך כך, הודיעו העובדים כי הם ממשיכים במאבקם והערב יפגינו מול ביתו של דנקנר בהרצליה.

היום שוחח דנקנר, עם יו"ר ועד העיתונאים במעריב, חגי מטר, שאמר מאוחר יותר: "מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים אמירות כמו אלו שאמר נוחי דנקנר. מעבר לאמירה הכללית על הכוונה להעביר הכספים לטובת העובדים ובעלי חוב אחרים, שאיננו יודעים מי הם, אנחנו דורשים שוב להיות צד מלא לעסקה, אם וכאשר תחתם, בין נוחי דנקנר ושלמה בן צבי, על מנת להבטיח בכתב ובאמצעים משפטיים וכלכליים שהכסף אכן יגיע ליעדו הראוי ולא יעלם בדרך. עובדי מעריב, על אף המצב הקיים, ממשיכים ליצר עיתון ולתחזק אתר חדשות פעיל בתנאים בלתי אפשריים ורק בזכות כוחם המשותף וההכרזה על קיום הפגנה היום מול ביתו של דנקנר זכו להתייחסות מבעל השליטה בחברה".

בכינוס עובדים שהתקיים הבוקר בדסק החדשות של מעריב, ובו נשא דברים עופר עיני, הוא תקף בחריפות את הממשלה על כך שאיננה מתערבת במשבר הפוקד את העיתון ועל כך ש"השרים שותקים". עיני עדכן את העובדים כי מנכ"ל העיתון, טל רז, אמר לו שחוב החברה לעובדים עומד על כ-40 מיליון שקלים, וכי "ראש אגף הפנסיה של מעריב יושב כעת על הספרים. נוחי הבטיח שהעובדים יקבלו כל שקל".

אתמול הפגינו העובדים מול ביתו של מו"ל מעריב לשעבר עופר נמרודי, במחאה על כך ש"הכשרת הישוב" לא הפרישה כספי גמל ופנסיה בתקופת שליטה בעיתון. נמרודי הכחיש את הדברים ומסר להם במכתב מטעמו כי "בתקופת היותה של הכשרת הישוב בעלת השליטה במעריב לא הייתה קיימת כל בעיה של הפרשות בנושא התחייבויות בגין יחסי עובד-מעביד, לרבות הפרשות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות של העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully