וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושב יהונתן גפן על ניר חפץ?

28.9.2012 / 15:27

לוואלה! ברנז'ה הגיע חלק מטורו של גפן שהושמט, ולא התפרסם היום בעיתון. מדובר למעשה בכשליש מהטור עצמו – והוא עוסק בעורך העיתון ניר חפץ. ומה נכתב בו?

חלק מטור הפרידה ממעריב שמפרסם הבוקר (שישי) יהונתן גפן, ותיק בעלי הטור של העיתון, הושמט כיוון שהובעה בו ביקורת חריפה על עורך העיתון הנוכחי ניר חפץ, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. "דמוקרטיה כבר לא גרה במקום העבודה הקורס שלי יותר", כתב גפן בחלק הטור שלו שכן הותר לפרסום. "אתמול טלפן לי המפיק של סופשבוע (אמוץ טוקטלי, ד.א.) ואמר שבכל זאת אשגר טור ביום שני ומאוד יכול שהוא יהיה האחרון ... לא כך רציתי להיפרד, מעיתון שגם לפני שהוא נסגר הוא כבר נראה די מת".

"אני לגמרי בעד סגירת העיתון בעליבותו הנוכחית ולגמרי ממליץ להרוס הכול ולבנות עיתון אחר וחדש, עם כותבים אמיצים ותחקירים מעמיקים ולא רק ערימות של נייר יקר עם רכילות ושיממון ומינויים", הוסיף גפן, והשווה את יחסיו עם "מעריב" למערכת נישואים שאותה אין לו עניין להציל.

יצוין כי שינויים בנוסחים הינם אקט מקובל, שאינו חורג מיחסי עבודה רגילים בין עורך לכתב, אשר נדרש לעיתים לשנות את כתביו המקוריים.

אולם, לוואלה! ברנז'ה הגיע חלק מטורו של גפן שהושמט, ולא התפרסם היום בעיתון. מדובר למעשה בכשליש מהטור עצמו - המבטא יותר מכל את משבר האמון הקיים במעריב בין העיתונאים לעורך העיתון ניר חפץ. וכך כתב גפן: "חברים וחברות, שכשמו כן הוא – חפץ - איש המסתורין, שעבד אצל ביבי ולמד ממנו את אמנות ההפחדה מרחוק. ואין לי ספק שיש קו ישיר בין ראש הממשלה שלא ספר מהפכה חברתית של רבבות לבין ההתעלמות המוחלטת של החפץ החשוד ממצוקת אלפי העובדים שלו".

גפן, אשר בטור שפורסם חולק שבחים ליעקב ארז, משבח בטקסט המקורי עורכים רבים נוספים עימם עבד במשך השנים, וממקד את זעמו בחפץ בלבד. "במשך ארבעים שנה, חפץ היה העורך היחידי שמעולם לא ביקש להיפגש איתי ומעולם לא התקשר אלי", הוא כותב. "הפגישה האחרונה שלי עם יצור שעונה לתואר הלא נכסף 'עורך מעריב' הייתה עם גבר מקסים וקשוב, אבי משולם. ישבנו בקפה מול בית מעריב ודיברנו שעתיים בהתלהבות על דעות ורעיונות חדשים לטובת העיתון וקוראיו".

"ובזמן שהוא ישן", ממשיך גפן", "איזה חפץ תפס את מקומו, שהביא עוד חפצים חשודים, ופיטר עובדים וזאת כנראה היה עיקר העבודה המפרכת שלו. כמו למשל להעיף את עורך המוסף הזה שלנו לשעבר דורון כהן, שלדעתי היה העורך המשובח ביותר של המגזין מאז ציפה קמפינסקי".

"ליוויתי את דורון בלילה הקשה של פיטוריו. אס אס אסים ושיחות מרירות", כותב גפן, "וכששאלתי אותו אם אני יכול לעשות משהו למענו הוא אמר לי 'לטובתך, יונתן, תעשה לי טובה, תהיה בשקט ושמור מרחק אח שלי. אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק'".

מאז החלה קריסתו המזורזת של העיתון תחת שליטת חברת האחזקות איי. די. בי., התבטאו אחדים מכותבי מעריב מעל דפי העיתון ובכלי תקשורת אחרים והביעו דעתם על מצבו. הבולטים בהם היו אראל סגל, גיא מרוז, נתן זהבי וקלמן ליבסקינד, אולם גם הם נמנעו מלהזכיר את שמו של עורך העיתון הנוכחי. האחרון אמר בראיון לרשת ב' כי "מעריב קרס קריסה מוסרית", אולם לשאלת המראיינת קרן נויבך האם מדובר בהתנהלותו של ניר חפץ, הוא סירב להגיב.

את תגובתו של יהונתן גפן לא ניתן היה להשיג. סוכנו, בועז בן ציון, מסר בתגובה: ?לצערי אנו הופכים למדינה שלא מאפשרת קיום של חופש ביטוי. אני באופן אישי גאה לייצג אומנים שמתעקשים להביע את קולם למרחקים, גם אם בסוף הם צריכים לעשות צוואה מצולמת כדי שישמיעו את דעותיהם דוגמת חיים חפר".

במעריב סירבו לאשר או להכחיש כי חלק מטורו של גפן הושמט, ובחרו שלא למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully