וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול אחרון ופרידה

10.10.2012 / 8:49

הבטחות צריך לקיים: טורו של יאיר לפיד יתפרסם בסוף השבוע הקרוב כרגיל, ובשבוע הבא יפרסם לפיד טור פרידה – כך בעקבות הודעת רה"מ אמש על הקדמת הבחירות

טורו של יאיר לפיד במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות יתפרסם בסוף השבוע הקרוב כרגיל, ובשבוע הבא יפרסם לפיד טור פרידה מהקוראים – בעקבות הודעת ראש הממשלה אמש על הקדמת הבחירות לחודש פברואר. בשבוע שעבר אמר לפיד בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2 כי בהחלטה משותפת לו ולמערכת העיתון, יפסיק הטור להתפרסם כאשר ייוודע על תאריך רשמי לבחירות.

סוגיית המשך פרסום טורו של לפיד בידיעות אחרונות למרות הודעתו על כניסה לפוליטיקה נבחנה על ידי מועצת העיתונות ונמצאה כשרה. המועצה, שבחנה תלונה בנושא, קבעה כי על ידיעות אחרונות להוסיף גילוי נאות בעניין – אולם בעיתון בחרו שלא להודיע לקוראים כי הכותב מתמודד בראש רשימה לכנסת. בעבר גם פנה ארגון "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפעול להסרת הטור מהעיתון, בטענה כי התקשרותו של יאיר לפיד עם עיתון ידיעות אחרונות, "בה בשעה שהוא מנהל את מסעו הפוליטי לקידום מועמדותו ומפלגתו גם מעל דפי העיתון יש בה חשש של ממש להפרת הוראות חוק ולהתנהלות שאינה שוויונית ואינה תקינה".

ביקורת על המשך פרסום הטור נשמעה גם מבפנים כאשר הפרשן הבכיר של העיתון, נחום ברנע, אמר בראיון לקרן נויבך: "אני חושב שהעיתון לא היה צריך להמשיך ולפרסם את טוריו של יאיר לפיד... יש בעיה בהחלטה הזו של העיתון ואותי היא מצערת". ברנע היה גם זה שערך את ראיון החג הנרחב עם לפיד אשר פורסם בעיתון.

על כל אלו הגיב לפיד בטורו וכתב "זה קצת מצחיק בעיני שאחרי שהקפדתי כל כך להפריד בין הטור הזה לפוליטיקה דווקא יריבי הפוליטיים מתעקשים שאני אעשה פה פרסומת למפלגה, אבל אם זה כל כך חשוב להם אני תמיד שמח לעזור. אז הנה - פרסמתי. אם הם מרגישים שזה לא מספיק, אשמח מאוד כמובן להמשיך ולהזכיר את העניין כמה פעמים שירצו".

יאיר לפיד הודיע על פרישתו מעמדת מגיש "אולפן שישי" בערוץ 2 וכניסתו לפוליטיקה בחודש ינואר השנה, ומאז המשיך טורו להתפרסם בעיתון. את הטור הראשון שאחרי הודעתו על ההחלטה, הקדיש לפיד את הטור – שנודע כ"המניפסט של לפיד", לסיבות שהביאו אותו לבצע את ההחלטה ולעמדותיו השונות.

בסביבת לפיד אישרו היום את הדברים. ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully