וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום" הציע לרכוש את בית הדפוס של "מעריב" ב-50 מיליון שקלים

17.10.2012 / 15:44

לוואלה! ברנז’ה נודע כי הסכום שהציע אדלסון נמוך משמעותית מזה שביקשה קבוצת מעריב טרם כינוס הנכסים. המשמעות עבור ”הארץ” בו מודפס ”ישראל היום”: הפסד של 20 מ' ש' בשנה

הצעת "ישראל היום" לרכישת בית הדפוס של מעריב אשר הוגשה לנאמני העיתון עומדת על כ-50 מיליון שקלים, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. רכישת בית הדפוס על ידי מו"ל העיתון שלדון אדלסון מתוכננת למטרות העברה של הדפסת העיתון מבית הדפוס של קבוצת "הארץ" בקיבוץ תל יצחק, "גפופרינט", וסיום ההתקשרות עם הקבוצה. מהלך כזה יקטין את רווחיה של קבוצת "הארץ", הנמצאת בקשיים כלכליים, ב-20 מיליון שקלים בשנה – כך לפי ההערכות.

המחיר אשר הציע אדלסון עבור בית הדפוס הממוקם בבת ים נמוך באופן משמעותי מהמחיר שדרשה עליו קבוצת מעריב כאשר הוציאה אותו למכירה פומבית בטרם החל הליך הפירוק של החברה. "מעריב" דרשה אז מחיר מינימום של 72 מיליוני שקלים עבור בית הדפוס, השוכן על חלקה בגודל של 18 דונם. בעבר כבר ניהלו נציגיו של שלדון אדלסון מגעים עם מעריב בנוגע לרכישת בית הדפוס של העיתון, אולם מגעים אלה כשלו. מקורביו של אדלסון סיפרו בחודשים האחרונים כי הוא מתכנן להקים בעצמו בית דפוס חדש, וכי נבחנה האפשרות לקדם תכנית כזו בשוהם.

במידה ואכן תאושר המכירה לאדלסון – הוא ימשיך בהפעלת בית הדפוס ובהעסקת 150 עובדי מעריב המתפעלים אותו. התחייבות דומה העמיד גם איש העסקים יצחק בן חמו, מו"ל רשת המקומונים "אינדקס הגליל", אשר גם הוא מתמודד על רכישת בית הדפוס בלבד וללא חלקים נוספים של מעריב. על רכישה כוללת של מעריב, לרבות בית הדפוס, מתמודדים בין היתר מו"ל הג'רוסלם פוסט אלי עזור, מו"ל מקור ראשון שלמה בן צבי והפרסומאי הדר גולדמן. נאמני מעריב צפוים לגבש את החלטתם בדבר הרוכש המוצע בתוך שבוע, ולהגישה לאישור בית המשפט.

ב"ישראל היום" סרבו להגיב לידיעה.

עוד בנושא:
תמיכה מכיוון בלתי צפוי: "הארץ" מפרגן לבן צבי
"נמרודי הביע נכונות לעזור בכיסוי החובות לפי אחוזי הבעלות"
בין מגישי ההצעות לרכישת חלקים ממעריב: מו"ל "טיים אאוט" יובל סיגלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully