וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני מעריב המליצו על בן צבי: התמורה בעבור העיתון - 145 מ' ש'

22.10.2012 / 8:24

לפי ההמלצה הקבוצה תימכר כ"עסק חי". בית הדפוס יימכר לקבוצת עמוס מימון. על פי המתווה יובטח פיתרון תעסוקתי ל-1,400 עובדים, הכוללים את מערך ההפצה

נאמני מעריב, עוה"ד ירון ארבל וד"ר שלמה נס, הגישו את המלצותיהם לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, למכירת קבוצת מעריב כעסק חי ופעיל. הנאמנים ממליצים על איש העסקים שלמה בן צבי כרוכש – זאת בזכות תכניות שגובשה עמו, שתאפשר את המשך העסקתם של מרבית העובדים. לפי הנאמנים, הם הגיעו למתווה עסקה משולבת שצפוי לאפשר את המשך העסקתם של כ-1,400 מעובדי קבוצת מעריב, בהם גם עובדי בית הדפוס ומערך ההפצה.

ההצעות הזוכות כפופות לאישור בית המשפט, בדיון שיתקיים מחר (שלישי) בבוקר וכן לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בין מגישי ההצעות לרכישת מעריב היו גם מו"ל ג'רוסלם פוסט אלי עזור, הפרסומאי הדר גולדמן, מו"ל טיים אאוט יובל סיגלר שהתחרה על רכישת המגזינים ומו"ל ישראל היום שלדון אדלסון שהתחרה על רכישת בית הדפוס בבת ים.

ההחלטה התקבלה בשעות הלילה המאוחרות אתמול, לאחר שנדחתה במשך שעות בגלל גיבושו של הסכם עבודה בין רוכש בית הדפוס לבין קבוצת בן צבי אשר. לפי המלצת הנאמנים לאישור ההצעות הזוכות, פעילות קבוצת מעריב, הכוללת את העיתון מעריב, את המקומונים, את אתר NRG, את כתבי העת וההוצאה לאור תימכר לחברת אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ, שבשליטתו. בנוסף לפי המלצת הנאמנים, בית הדפוס של קבוצת מעריב בבת-ים יימכר לקבוצת עמוס מימון.

ההצעות המשולבות של קבוצת בן צבי וקבוצת מימון יניבו תשלומים בהיקף של כ-145 מיליון שקלים: קבוצת מימון תשלם 65 מיליון שקלים תמורת בית הדפוס וקבוצת בן צבי תשלם סך של עד 80 מיליון.

הקבוצה תימכר כ"עסק חי" בסך כולל של כ-145 מיליון ש"ח. סכום זה מורכב מהתמורה עבור פעילות העיתון, המגזינים ואתר האינטרנט, בית הדפוס וגביית חובות מחייבים של קבוצת מעריב. אישורן של ההצעות, צפוי לאפשר פיתרון תעסוקתי לכ- 1,400 עובדים, מתוך כ- 2,000 עובדי קבוצת מעריב. הליך המו"מ הביא לשיפור משמעותי ביחס להצעת בן צבי המקורית הן בתמורה הכספית והן בתעסוקת כ-1,400 העובדים לעומת כ-300 בהצעה המקורית). הנאמנים ציינו כי לנגד עיניהם עמד שיקול מרכזי, בדמות גורלם ושמירת מקור תעסוקתם של עובדי הקבוצה ולכן נוהל המו"מ על מנת להגדיל את מספר העובדים שיוותרו בקבוצה.

900 עובדי ההפצה ישארו למשך 24 חודשים

לפי מתווה ההצעה שגובש קבוצת בן צבי מתחייבת להעסיק בין 450 עד 500 עובדים, מתוכם 330 עובדי מנהלה ומערכת עיתונאית למשך חצי שנה לפחות, 50-70 קבלני ועובדי הובלה אשר הועסקו על ידי חברות הקבוצה כקבלנים עצמאיים, גם הם למשך חצי שנה לפחות ובין 70 ל-110 עובדי דפוס יועסקו במסגרת ההתקשרות המסחרית עם רוכש בית הדפוס.

ההצעות השונות שהוגשו לנאמנים לא כללו הצעות לרכישת חברת ההפצה "גל ההפצה" המעסיקה כ- 900 עובדים. נציגי עובדי ההפצה הסכימו כי פעילות החברה תימשך בשלב זה תחת הנאמנים. רוכש העיתון יתקשר עם קבוצת עובדי ההפצה בהסכם מסחרי שיאפשר את המשך הפעלת מערך ההפצה, כאשר בהמשך, יימשכו הניסיונות לאיתור גורם שירכוש את מערך ההפצה. כתוצאה מהסכמה זו, קבוצת בן צבי התחייבה לכך, שתתקשר עם עובדי ההפצה ותשתמש בשירותיהם לתקופה של לפחות 24 חודשים.

על מנת לאפשר את אישור ההצעות המשולבות הושג הסכם ולפיו הסכימה קבוצת מימון להשכיר את בית הדפוס לקבוצת בן צבי, בהתאם לתנאים שנקבעו בין הצדדים בהסכם עקרונות, כך שתתאפשר המשך הוצאתו לאור של העיתון באופן סדיר ותתאפשר המשך העסקתם של בין 70 ל- 110 עובדי דפוס.
הנאמנים, עוה"ד ירון ארבל וד"ר שלמה נס, מציינים בדוח שהוגש לבית המשפט כי בתקופת הקפאת ההליכים פעלו כאשר לנגד עיניהם עמדה מטרה אחת, והיא להמשיך באופן סדיר ותקין את המשך הפקת והפצת העיתון והמגזינים ולהביא למצב שבו הקבוצה נשמרת כ"עסק חי" וניתן למכור אותה "כמערכת חיה ובועטת", כך לדבריהם. מהדו"ח עולה כי הקמפיין הפרסומי של "מעריב" בשבוע האחרון הביא לתוצאות חיוביות הן בהיבט הציבורי-תודעתי של שמירת המותג "מעריב", והן בהיבט של יצירת מנויים חדשים בהיקפים הגבוהים מאלו שהיו טרם ההקפאה.

"מוועד עובדי מעריב נמסר בתגובה: "ההצעה החדשה מהווה שיפור קל לעומת ההצעה הקודמת, אולם לטעמינו לא די בכך. אנו ממשיכים לנהל מו"מ עם כלל הגורמים במטרה להמשיך ולשפר את ההצעות הן מבחינת זכויות עובדים והן מבחינת חופש העיתונות".

עוד בנושא:
כך הצליח מעריב להרים קמפיין כמעט בלי להוציא שקל
עסקת מעריב: בן צבי יקלוט כ-300 עובדים; עם 1400 עובדי הדפוס ינוהל מו"מ
נחתמה עסקת מעריב: בן צבי ישלם תשלום ראשון של 45 מיליון שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully