וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם עם בן צבי נחשף: 1,450 עובדי מעריב יקלטו לתקופה של 18 חודשים

23.10.2012 / 13:34

לאחר חצי שנה, יוכל בן צבי לפטר כ-10% מעובדים אלה. בנוסף, הבעלים החדש התחייב לשמור על שכרם של העובדים שייקלטו, למעט אלה המשתכרים יותר מ-22.5 אלף שקלים

עם תום הדיון בבית המשפט המחוזי הבוקר (שלישי) בעניין מעריב, נחשפים פרטיו של ההסכם הקיבוצי שנחתם לפנות בוקר בין שלמה בן צבי לבין ועד עובדי העיתון, לאחר משא ומתן ממושך. העסקה עדיין דרושה את אישור בית המשפט והוא צפוי להתקבל עד סוף השבוע, אך ייתכן ובית המשפט יאשר את העסקה המוצעת עוד היום.

על פי ההסכם החדש, ייקלטו בחברה של בן צבי 1,450 עובדים - בהם עיתונאים, עובדי הפצה, דפוס ומנהלה. 350 מעובדי המערכת העיתונאית והמנהלה ייקלטו לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. לאחר חצי שנה, יוכל בן צבי לפטר כ-10% מעובדים אלה. ההצעה הראשונית כללה 20 עובדים פחות ללא התחייבות לזמן העסקה. בנוסף, ייקלטו בין 70-110 עובדי הדפוס, לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. מערך ההפצה של העיתון הכולל 900 עובדים, ימשיך במתכונתו הנוכחית לתקופה של 24 חודשים. את העובדים ייצגו במגעים עו"ד גלילה הורנשטיין ונציגי ההסתדרות.

בן צבי התחייב לשמור על שכרם של העובדים שייקלטו, למעט אלה המשתכרים שכר של יותר מ-22.5 אלף שקלים עמם ינהל משא ומתן פרטני. כמו כן תהיה שמירה על זכויות הנצברות לפי ותק בכל הנוגע לימי חופשה והבראה וכן אושר "בנק" של ימי מחלה למחלות ממושכות. בן צבי הסכים לשתף נציג של העובדים בישיבות דירקטוריון החברה על תקן משקיף.

מערכת העיתון תישאר באזור המרכז

על פי ההסכם, בן צבי הצהיר על כוונתו להשאיר את מערכת עיתון מעריב באזור המרכז. יצוין בהקשר זה כי אמש נודע כי בכוונת עופר נמרודי, הבעלים של בית מעריב, להרוס את הבניין ולמכור אותו לחברה שתבנה במקום גורד שחקים בין 50 קומות ומגעים בנושא זה נעשו בחודשים האחרנים אל מול עיריית תל אביב שהביעה תמיכה בפרויקט.

מוועד העובדים נמסר כי הוועד ימשיך להיאבק להשבת חובות העבר לעובדים, לרבות כספי הפנסיה וקופות הגמל, מתקופת הבעלים הקודמים. יו"ר וועד עובדי מעריב, חגי מטר אמר כי "לאחר משא ומתן עיקש, הגענו להסכם קיבוצי שבשבילנו הוא תקדימי. עד כה, עובדי מעריב נאלצו להסתפק בהבטחות שרבות מהן לא קוימו. כעת, הצלחנו להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתנאים הקשים הנוכחיים. לצערנו, עובדים רבים יפוטרו אך לוח הזמנים והמצב הכלכלי של העיתון, חייבו אותנו לכך. אנחנו נמשיך לקיים משא ומתן עם בן צבי על מנת להסדיר את כל הפרטים".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני מסר: "אני מברך את ארגון העיתונאים וועד עובדי מעריב על ההסכם הקיבוצי הראשון שהשיגו בענף התקשורת והעיתונות לאחר שנים רבות שבהן רוסקה העבודה המאורגנת בענף. אני מקווה שארגון העיתונאים יצליח להמשיך במגמה הזו כך שמעמד העיתונאים יתחזק וכפועל יוצא תתחזק גם הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully