וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים הפגין נגד הממשלה: "תפסיקו להפריע - תתחילו לעזור"

14.11.2012 / 13:24

(עדכון) בשעות הצהריים הפגינו בת”א כ-200 עיתונאים במחאה על התנהלות המדינה נוכח המשבר בענף. רביב דרוקר: ”הייתי חשדן אך ארגון העיתונאים מצדיק כל דקה". צפו בסרטון

עריכה: רן צימט

(עדכון אחרון: 15:27)
(עדכון: 14:30)

צילום: דייב שחר. קריינות: דוד ורטהיים.

נמשכות הפגנות העיתונאים בשוק התקשורת: בשעות האחרונות הפגינו מאות עיתונאים מכלי תקשורת שונים בתל אביב. המפגינים יצאו מרחבת הסינמטק בעיר, וצעדו אל עבר קריית הממשלה, זאת במחאה על התנהלות המדינה לנוכח המשבר בענף התקשורת.

על פי ההערכות, כ-200 עיתונאים נכחו בהפגנה, חלקם נשאו שלטים נוסח "העם רוצה תקשורת חופשית" ו"לא תסגרו אותנו". בין הנוכחים היו גם עיתונאים בכירים מערוץ 10 ביניהם רביב דרוקר, אור הלר, ברוך קרא וכן עיתונאים שזה עתה פוטרו ממעריב ביניהם עורך מוסף "עסקים" הדר חורש וראש מערכת החדשות של העיתון עומר ברק. גם מקומם של הפוליטיקאים לא נפקד מההפגנה, וחבר הכנסת דב חנין (חד"ש) ויו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' נכחו בה.

"כתבים בכירים וטאלנטים ומנהלים לא באו לפה"

דרוקר נשא דברים בהפגנה, ובין היתר התייחס להתבטאויותיו השליליות בעבר כלפי ארגון העיתונאים: "אני בטוח שאף אחד לא חווה כאלה ימים קשים. צריך להגיד תודה לארגון לפחות על ההתארגנות הזו. הייתי חשדן אבל הארגון מצדיק כל דקה שהוא קיים". לדבריו, "אנחנו צריכים לעזור אחד לשני - לעשות פולואפים למתחרים, אם חוסמים לנו מידע אז להעביר אותו לפרסום במקום אחר, ולעזור לאלה שצריכים מקום עבודה".

גם עורכת תוכניתו של רזי ברקאי "מה בוער" נורית קנטי נשאה דברים ואמרה: "כשהקמנו את הארגון לא האמנו שהמבחן של הוועדים יגיע כל כך מהר. המאבק של עובדי מעריב הוא דוגמא לכל כלי התקשורת שאינם מאוגדים עד כמה חשוב לקדם את זה בארגון שלהם. אדוני ראש הממשלה - מה אתה מציע כדי לחזק את העיתונות בישראל?".

עיתונאי "גלובס" דרור פויר המזוהה יותר מכל עם הארגון אמר: "זה לא רק 116 חברי כנסת שלא הגיע היום, גם כתבים בכירים וטאלנטים ומנהלים לא באו לפה. הם לא נותנים תמיכה והם לא מאחורינו, הם נסעו לאילת על חשבון הברון ללקק אחד לשני את התחת. אני קורא להם - עוד לא מאוחר להצטרף לאנשים שעובדים לצידם ומתחתיהם".

"הממשלה עושה הכל כדי להביא לסגירת אמצעי תקשורת"

"במעריב פיטרו בשבוע שעבר מאות עובדים. בחדשות המקומיות 180 עובדים קיבלו מכתבי זימון לשימועי פיטורים בדרך לסגירה. דירקטוריון ערוץ 10 התבצר במשך יומיים במשרד האוצר רק כדי לקבל פתרון שיאפשר להם להמשיך להתקיים. בהארץ פיטרו רבע מהמערכת. בידיעות אחרונות קיצצו עשרה אחוז משכר העיתונאים. ולא חסרות עוד דוגמאות", מנמקים בארגון את ההחלטה לצאת שוב לרחובות.

בארגון קוראים למעורבות ממשלתית במשבר בענף. לדבריהם "העיתונות הישראלית נמצאת ברגע המשבר החמור ביותר שלה, ולא רק שהממשלה לא מסייעת לענף בעל חשיבות חברתית וציבורית עצומה שגם מספק פרנסה לאלפי עובדים - היא מקשה עליו, ועושה הכל כדי להביא לסגירת אמצעי תקשורת".

עוד בנושא:
סיקור מיוחד: מעריב על פרשת דרכים
סיקור מיוחד: משבר בערוץ 10
סיקור מיוחד: "הארץ" בפרשת דרכים
המשבר בחדשות המקומיות: העובדים החלו לקבל זימונים לשימועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully