וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תבדוק: שימוש קשת בערוץ 24 נוגד את תנאי הזיכיון?

29.11.2012 / 11:02

זאת על רקע שיבוץ התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24 בימים בהן קשת לא משדרת - רביעי ושבת. הנושא נידון בכנסת לפני 3 חודשים והוטל בימים האחרונים מחדש לפתחה של הרשות

מועצת הרשות השנייה תקיים דיון מיוחד בדבר טענות זכיינית ערוץ 2 רשת כי הזכיינית המתחרה קשת עושה שימוש בערוץ 24 על מנת לפגוע בה - זאת על רקע העלייה לשידור של העונה השלישית של "אייל גולן קורא לך". כמו בשנים קודמות, גם השנה שובצה התכנית בערוץ 24 בימים בהן קשת לא משדרת - רביעי ושבת. הנושא נידון בכנסת לפני שלושה חודשים והוטל לפתחה של הרשות השנייה, אולם זו טרם העבירה את חוות דעתה בנושא למרות שנדרשה לעשות כן תוך 30 יום.

ביום רביעי תעלה העונה החדשה לשידור, וכבר במהלך יום שישי הקרוב יוקדש כל לוח השידורים של ערוץ 24 לקידום התכנית. העונה השנייה של "אייל גולן קורא לך" הייתה התכנית הנצפית ביותר בתולדות הערוץ עם ממוצע של כ-5%, ותכנית הגמר הייתה המשדר הנצפה ביותר מאז הוא הוקם עם נתון שיא של 11.4%. על רקע הנתונים הללו, פנו בזכיינית רשת לוועדת הכלכלה של הכנסת ולרשות השנייה בטענה כי קשת חורגת מתנאי הזיכיון.

יו"ר ועדת הכלכלה קבע אז כי קיים חשש מכך שמתקיימת חריגה מתנאי הזיכיון, אולם הוועדה בראשותו החליטה שלא להכריע בנושא. בקשת הגיבו לטענות בזלזול, ואמרו כי "לגלגל על כתפיו הצרות של ערוץ 24 את כל תחלואי רשת זה קצת מביך". יו"ר הוועדה הורה לרשות השנייה לגבש חוות דעת בנושא ולהעבירה לעיון הוועדה, "כדי שנוכל לדעת אם יש כאן במערכת היחסים בין רשת לקשת, תחרות הוגנת או בריונות מסוכנת." הרשות טרם התייחסה לנושא.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הנושא נבדק ונמצא בטיפול על ידי הרשות ויעלה לדיון במועצת הרשות בקרוב. לגבי שיבוץ תוכניות בערוץ 24, הרשות השנייה אינה מתערבת בשיבוץ התכניות בערוץ זה שכן הוא אינו מפוקח על ידה".

תגובות קשת ורשת טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully