וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקצוענים 10

4.12.2012 / 20:01

עם החתימה על הסכם הארכת הזיכיון היום, בבית הוורד עדיין נזהרו מלחגוג אך בהחלט נשמו לרווחה. כעת, מתפנים שם לשאול: איך יגיע הערוץ ל-2013 ומי יהיה המנכ"ל?

קברניטי ערוץ 10 חתמו היום (רביעי) על מתווה ועדת לוקר בטקס חגיגי במשרד האוצר, אחרי כשלושה חודשים של דיונים מורטי עצבים. בדרך לזיכיון יהיה עליהם לעבור כמה שלבים במסדרונות הכנסת - כאלה שעלולים, במקרה קיצוני, לשבש את הארכה הצפויה של זיכיון הערוץ. ואולם, למרות ההסתייגויות שכבר הפכו כמעט לרפלקס מותנה, מודים היום בערוץ כי אפשר לנשום לרווחה. בקרוב יוזרמו 80 מיליון שקלים לקופה היבשה, ויחד עם אופק תעסוקתי של שנתיים ועוד 15 ברישיון הפוטנציאלי - הם יתחילו כבר בשבוע הבא להפשיר כמה וכמה אלמנטים שהוקפאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר לנשום לרווחה. טקס החתימה, היום במשרד האוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקדם הפקות יקרות יותר שהיו "תקועות" על המדף

בענף הטלוויזיה, כידוע, רואים את פירות ההשקעה רק כעבור שנתיים, במקרה הטוב. משום כך, לוח השידורים של הערוץ בשנת 2013 יהיה, בשל המשבר בשנה האחרונה, דל יחסית ויבוסס בעיקר על תחקירים, דוקומנטריה וספורט - הנחשבים זולים להפקה. עם זאת, על פי ההערכות, היעד אליו מכוונים בבית הוורד הוא סוף השנה. "יש פרויקטים שקיבלו אור ירוק רק לפיתוח ופרה-פרודקשיין ואושר להם להגיע רק עד לקו האדום של יציאה לצילומים", אומר בכיר בערוץ 10. "עד כה, המטרה הייתה לעמוד מבחינה תקציבית במינימום הוצאות ולהמתין לרגע שהשקעות חדשות יתאפשרו מבחינה רגולטיבית".

כעת, מספר הבכיר, ניתן יהיה לקדם הפקות יקרות יותר שהיו "תקועות" על המדף כמו הסיטקום בכיכובו של ישראל קטורזה שתוכנן לעלות כבר בשנה שעברה ולצלם עונה נוספת של "היפה והחנון" שהביאה לערוץ נתוני רייטינג נאים. עוד סדרה שתתחיל ממש בשבועות הקרובים את צילומיה היא "פרופיל 64" אותה מפיקה "סומיוקו הפקות" שהפיקו גם את "ההסתבכות בלוב", הנחשבת הצלחה, וכן סדרת דוקו-ריאליטי חדשה שנעצרה לפני הצילומים - עליה מסרבים בערוץ לחשוף פרטים.

משתתפי "היפה והחנון 3". דביר כחלון
ניגשים לצלם עונה נוספת. "היפה והחנון" 3/דביר כחלון

ינואר עד מרץ יהיו חלשים, "בובה של מדינה" תעלה כבר בסוף דצמבר

ומה באשר לתחילת 2013? "ינואר עד מרץ יהיו חלשים", מודה הבכיר. "רוב הדרמות והקומדיות יגיעו באזור אוקטובר-נובמבר". ובכל זאת, ישנן כמה סדרות מוכנות וארוזות על המדף שבערוץ המתינו לאופק השידורים כדי לעלות לאוויר. אלו הן העונה השנייה של "מעושרות" שצילומיה הסתיימו, הסדרה הקומית "ליטל מאם" עם ליטל שורץ אשר לה צולמו 12 פרקים ותכנית הסאטירה "בובה של מדינה" שתעלה כבר בסוף החודש הזה. השבוע יצטלם הפרומו לתכנית, שמכונה בתעשייה "החרצופים של ערוץ 10", והיא תעסוק בסאטירה פוליטית וחברתית. תכנית נוספת שתעלה בשבועות הקרובים היא סדרת פריים-טיים בהנחיית גיא מרוז ואורלי וילנאי.

קרני זיו. שי אוקנין
"כולם ידעו שאם ערוץ 10 מתמוטט הם הבאים בתור בדומינו של התעשייה הזו". זיו/שי אוקנין

"לשנת 2013 אנחנו מגיעים עם מדף ריק"

"עומדת בפנינו שנה לא קלה משני טעמים", אמרה היום סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10 קרני זיו בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "ראשית, התקציב שלנו צומצם במסגרת הליכי ההתייעלות ותקציב לוח השידורים קטן יותר וכל תכנית נבחנת מנקודת מבט כלכלית-עסקית. אנחנו לא יכולים להיכנס לעוד שנה של הפסדים. שנית, במהלך השנה האחרונה לא יצאנו כמעט לכלום ואנחנו בפיגור גדול בלוח הזמנים. למזלנו הו דברים שהספקנו להפיק טרם המשבר, אבל לשנת 2013 אנחנו מגיעים עם מדף ריק יחסית".

על מה לא תוותרו, על מה יושם הדגש?

"כהרגלנו בשנים האחרונות אנחנו נעמוד במחויבויות התוכן. הדרמות, למשל, כולן בעבודה. בשבועות האחרונים התנענו את חלקן בחזרה. ואחרות יקבלו אור ירוק בקרוב וכולם יגיעו למסך בשנה הקרובה".

"'בני ערובה' כבר יצא לליהוק וגמר כתיבה (מדובר בסדרה של רותם שמיר, עמרי גבעון והמפיק חיים שריר, ד.א), הסדרה "מלבי אקספרס" המבוססת על הספר של מיקי גבע, הסדרה על מלחמת יום הכיפורים נמצאת בכתיבה ויוצאת לצילומי חורף. גם בעולם הדוקו הוצאנו לדרך בתחילת השנה קופרודוקציה עם ערוץ 8, אמנון לוי עושה שתי סדרות דוקומנטריות, גם יש לנו לא מעט הצעות שקיבלנו אחרונה ונתנו להן אוקיי. למרות שזו לא תהיה שנה נורמלית, עדיין יש לנו בסל לא מעט מוצרים מעניינים ושונים מהמתחרים".

ובכל זאת היו עסקאות שבוטלו, חברות הפקה שהפסידו וניתקו מגעים. יש דברים שעשו לכם נזק בלתי הפיך?

"בתחושה שלי, כל השוק הזה קיווה שענייני ערוץ 10 יסתדרו. יוצרים, מפיקים, חברות הפקה, אנשי קולנוע - כולם ידעו שאם ערוץ 10 מתמוטט הם הבאים בתור בדומינו של התעשייה הזו. כמות הסמסים שקיבלתי היום ממפיקים ששמחו עבורנו הייתה עצומה. למרות שהוקפאו סדרות הדרמה ואפילו אמרנו לחלק מהחברות שאם הן רוצות הן יכולות לשחרר אותן - לא איבדנו אף הפקה שמאוד רצינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועדת איתור למינוי מחליף קבוע למחליף הקבוע. אורי רוזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בשלושה-ארבעה אנשים שנצטרך למצוא להם מחליפים"

"ההסדר עם הממשלה, העיגון שלו בחוק, והגב הרחב והאמון שהערוץ מקבל מבעלי המניות שלו בראשות רון לאודר, יאפשרו לנו לחזור ולרכז את הכוחות בעשייה טלוויזיונית וחדשותית", כתב הבוקר מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן באימייל ששלח לכל עובדי ערוץ 10. והתחרות היא לא רק במחלקת התכנית, אלא גם בחדשות, שם קוצץ בשבועות האחרונים התקציב למינימום שהחוק מאפשר. שורה של בכירים עזבו את החברה - יעקב אילון, עדי גרתי, אורי רוזן, אפי טריגר ומקומם של כתבים שפוטרו או פרשו לא התמלא אלא סמכויותיהם חולקו בין כתבים אחרים. בדירקטוריון הערוץ לא אישרו מינויים מחוץ למערכת.

ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, אבי אלקלעי, שמר היום על אופטימיות זהירה. "אנחנו נכנסים להליך של חקיקה וצריך לעבור אותו. הצעד שנעשה היום הוא בהחלט משמעותי - אבל אני אהיה רגוע רק כשנהיה בנקודת הקצה. בכל מקרה, אנחנו עדיין בשלב די מוקדם. אנחנו מתחילים להיכנס להליך של למלא את החוסרים בעקבות אנשים שאיבדנו במערכת", הוא אומר. "מדובר בשלושה-ארבעה אנשים שנצטרך למצוא להם מחליפים". לעניין הפיטורים שעמדו עד לא מזמן על הפרק והוקפאו בהוראת הדירקטוריון, אומר אלקלעי כי הם לא עומדים על הפרק. "בתקופה האחרונה עניין הפיטורים לא היה בשיח הפנימי. קיצוצים כן - פיטורים לא, וגם הקיצוצים הם במסגרת משא ומתן של ההנהלה מול ועד העובדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגמול על המלחמה בדמות מינוי קבע? הלדמן בימי ההמתנה באוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההערכות: הלדמן ישמש כמנכ"ל קבוע

מינויו של אלקלעי עצמו למנהל החדשות אינו מינוי קבע, בדומה לזה של אורי רוזן אותו החליף ובדומה לזה של מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן, ששימש כסמנכ"ל הכספים עד לפרישתו של ורשבסקי מהתפקיד. על פי הערכות בערוץ, כבר בימים הקרובים יחליטו חברי הדיקרטוריון באשר לעיגון מינויו של הלדמן למנכ"ל הערוץ ויעגנו בצורה דומה גם את תפקיד מנהל חברת החדשות.

סוגיה נוספת שתעלה כעת על הפרק היא מעברה של חדשות 10 לירושלים, מעבר שעליה לבצע כחלק מתנאי הזיכיון. בערוץ חתמו על הסכם עם אולפני ג.ג, בנווה אילן ותהליך המעבר היה בשלבים מתקדמים עד שהוקפא מטעמים תקציביים והוחלף באופן זמני בשידורים מאולפני JCS. במסגרת המתווה התחייבו מנהלי ערוץ 10 להשלים את המעבר בתקופה הקרובה, ובניית האולפנים החדשים צפויה להתחדש כבר בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully