וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: בוטל הקיצוץ הרוחבי בשכר העובדים

10.12.2012 / 16:37

הנהלת הארץ החליטה שלא להעביר את הקיצוץ בתקציב 2013 - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לפני כן, דרשו העובדים משוקן להקפיא את משיכת דמי הניהול של העיתון למשך חצי שנה

תקציב קבוצת הארץ לשנת 2013 שיוגש לאישור הדירקטוריון לא יכלול קיצוץ רוחבי בשכורות העובדים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. מבדיקה שערכה הנהלת הקבוצה עלה כי קיצוץ רוחבי יכול היה לחסוך 6.2 מיליון שקלים בתקציב השנתי, אולם תכנית ההתייעלות שכללה קיצוצים לפי מחלקות ופיטורים עובדים צפויה להביא לבסוף לחיסכון של 4.2 מיליון שקלים, ועל כן הוחלט בשלב זה לוותר על קיצוץ משכורות העובדים.

האפשרות לבצע קיצוץ בשכר כל עובדי העיתון, לרבות כאלה המקבלים משכורת נמוכות, הועלתה לאחרונה על ידי ההנהלה בפני ועד העובדים של העיתון. כפי שדווח בוואלה! ברנז'ה, האפשרות עלתה בפגישת הנהלה מורחבת בה נכחו גם עורכי העיתונים אלוף בן וסמי פרץ, והיא התנהלה על רקע מאבק עיקש שמנהלים בחודשים האחרונים עובדי הארץ בתכנית פיטורים נרחבת בעיתון, במסגרתו אף השביתו את הוצאתו לאור.

בוועד העובדים, שם לא נחלו הצלחה של ממש בצמצום היקף הפיטורים לקראת 2013, לא היו מוכנים להשלים עם קיצוץ רוחבי בכלל משכורות העובדים. "לא נוכל להסכים לפגיעה גורפת כל כך בעובדים החלשים ביותר בעיתון, כאשר איננו יודעים כמה משתכרים בכירי העיתון וכמה כסף ייחסך כתוצאה מהקיצוץ במשכורתיהם", אמרו בוועד לחברי ההנהלה, ודרשו לראות את פירוט שכרם של בכירי העיתון, לרבות עורכים בכירים, כתבים וחברי הנהלה.

אם מתוכנן קיצוץ רוחבי, טענו עובדי העיתון, הם דורשים להקפיא את משיכת דמי הניהול מהחברה למשך חצי שנה, שבסיומם תיבחן מידת האיתנות של החברה וייקבע האם היא יכולה לעמוד שוב בתשלום דמי ניהול. מדובר בדמי ניהול אותם מושכים חברי דירקטוריון הארץ מו"ל הקבוצה עמוס שוקן, אחותו רחלי אידלמן מנהלת הוצאת שוקן ואחיהם, האדריכל הלל שוקן. "ההיגיון הקפיטליסטי של חברה עסקית קובע כי כאשר חברה מרוויחה בעליה נהנים מהשפע, אך כאשר החברה נמצאת בעתות משבר - גם ההכנסות לבעליה צפויות להיפגע", הסבירו העובדים. כעת, כאמור, הוחלט בהנהלת קבוצת הארץ לוותר על הקיצוץ הרוחבי.

טרם התקבלה תגובת "הארץ" לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully