וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: הארכת החדשות המקומיות בתקציב מופחת; ייתכנו פיטורים

20.12.2012 / 23:41

התיקון שהוצג לוועדה מציע תקצוב לשבעה חודשים בלבד, עד סוף יוני 2013, ובסכום מופחת של 10.8 מיליון ש"ח. חיים הר זהב: "זה לא ערב שמח, אך שרדנו את הממשלה והאוצר"

ועדת הכלכלה אישרה הערב (חמישי) את התיקון לחוק מימון החדשות המקומיות, לאחר שעבר בקריאה ראשונה בכנסת – ולקראת העברתו בקריאה שנייה ושלישית. התיקון שהוצג לוועדה מציע תקצוב לשבעה חודשים בלבד, עד סוף יוני 2013, ובסכום מופחת של 10.8 מיליון ש"ח. מול הוועדה עלתה הדרישה להאריך את התקצוב בשנה ולא בחצי שנה. בדיון נכחו גם נציגי חברות הכבלים והלוויין, ארגוני היוצרים, ונציגי רשות השידור. החדשות המקומיות מומנו עד עתה מדמי התמלוגים של HOT ושל YES, אולם אלה בוטלו החל משנת 2013 ובמשרד האוצר התנגדו להמשך תקצובם המלא.

יו"ר ועד העובדים חיים הר הזהב אמר בפני הוועדה: "כל שאנחנו מבקשים מהוועדה זה תנו לנו להתפרנס, תנו לנו להביא את הקולות של הפריפריה. בערוצים 2 ו-10 כותרות על מצפה רמון – צריך חדירת מחבלים לא עלינו כדי שזה יקרה. בפריפריה לא רק אין עבודה בתקשורת, אין עבודה בכלל. אנחנו מבקשים מהוועדה שתציל אותנו".

מאוחר יותר אמר הר זהב כי "זה לא ערב שמח בשביל עובדי החדשות המקומיות, כי קיצצו לנו את התקציב מה שאומר שכנראה שיהיו אצלנו פיטורים. אבל זה כן ערב שבו עשינו הישג ענק: שרדנו את המתקפה של משרד האוצר ושל ראש הממשלה שהלכו בכל הכוח כדי לחסל אותנו ולהוריד אותנו משידור. שרדנו את היריב הכי קשה שיכול להיות למישהו במדינת ישראל - הממשלה שלה".

דיון מוועדת הכלכלה בכנסת בנושא החדשות המקומיות, דצמבר 2012. עומר מירון
"שרדנו את המתקפה של משרד האוצר ושל ראש הממשלה". ההצבעה בוועדה, הערב/עומר מירון

"האוצר לא מבין את החשיבות של ההוויה והחיים בפריפריה"

מוקדם יותר בדיון, אמר רם לנדס, מנכ"ל קודה תקשורת המפעילה את המערך, כי "בחדשות של ערוץ 2 ו-10 יש כתב אחד שמסקר את הדרום, ואחד את הצפון. בחדשות המקומיות יש שלושים כתבים על כל אזור כזה. אני לא יודע איך למדוד תחושה של שייכות של קבוצות שלמות באוכלוסייה שלא מקבלת ביטוי בתקשורת הארצית. יש לזה ערך חברתי מאוד גדול". חיים הכט, הבעלים של תחנת הרדיו "כל רגע" ומי שמעוניין להתמודד על מכרז החדשות המקומיות טען בפני הוועדה כי יש להוציא את המערך למכרז. לנדס התייחס לדרישה הזו ואמר כי "היועץ המשפטי קבע כי יש לצאת למכרז רק כאשר יהיה לחדשות המקומיות הסדר קבע".

"משרד האוצר לא מבין את החשיבות של ההוויה והחיים בפריפריה, הם לא יודעים שיש משהו מחוץ למרכז וזה נכון גם לתחומים אחרים", אמר חבר הכנסת נחמן שי. "אני מבין שיש בעיה במימון כי התמלוגים הסתיימו, אבל האוצר צריך למצוא פתרון ארוך טווח ולא קצר טווח – אבל עוד חצי שנה לא יהיה כלום כי אין בחירות ואין לחץ ציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully