וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר תיקון החוק להצלת ערוץ 10; זיכיונו יוארך בשנתיים

22.12.2012 / 2:08

הכנסת אישרה הלילה את חוק הארכת זיכיון ערוץ 10 תוך מתן הקלות, דחייה ופריסת חובות התוכן של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת. לחדשות המקומיות אושר תקציב מופחת ל-7 חודשים

הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את התיקון לחוק הרשות השנייה להארכת זיכיון ערוץ 10 ובתוך כך למתן הקלות לזכייני הטלוויזיה. ההצעה עברה בקריאה שנייה ושלישית פה אחד, עם 11 מצביעים בעד. מוקדם יותר אישרה הכנסת גם את הסעיף בחוק הקובע תקציב להמשך קיום מערך החדשות המקומיות, ואף הוא עבר בקריאה שנייה ושלישית פה אחד. הדיון שקדם להצבעה במליאה, אשר הועבר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה, התארך ונמשך שעות ארוכות, ונשאו בו דברים בכירי ענף התקשורת והרגולציה בישראל, נציגי היוצרים ומשרדי האוצר והתקשורת.

סמוך לשעה 2:00 בבוקר התכנסה מליאת הכנסת על מנת להעביר את שני תיקוני החקיקה, האחד בעניין החדשות המקומיות והשני בעניין חוק הרשות השנייה הנוגע להמשך פעילות ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2, זאת לאחר דיון ארוך, סוער ורווי יצרים על סעיפיו בוועדת הכלכלה של הכנסת. שני תיקוני החקיקה הובאו השבוע להליך חקיקה מזורז, זאת לאחר שיו"ר הכנסת וראש הממשלה חזרו בהם מההחלטה שלא להעביר תיקוני חקיקה עד לאחר הבחירות.

הצבעת מליאת הכנסת על הארכת הזיכיון של ערוץ 10, 21 בדצמבר 2012. עומר מירון
עברה פה אחד. ההצבעה בכנסת, הלילה/עומר מירון

התיקון לחוק הרשות השנייה אפשר את הארכת הזיכיון של ערוץ 10, קשת ורשת בשנתיים נוספות – תוך מתן "נקודת יציאה" לזכייניות ערוץ 2 לשידור ברישיון במידה ויסכימו ביניהן על כך כבר בשנה הבאה. עוד הוסדרה דחיית החובות של ערוץ 10 על סך 65 מיליון שקלים וחובות רשת על סך 24 מיליון, ופריסת מחויבויות תוכן על פני שש שנים מרגע היציאה לשידור ברישיון.

חוק החדשות המקומיות מאפשר את המשך תקצוב החדשות המקומיות לשבעה חודשים בתקציב של 10.8 מיליון שקלים, למורת רוחם של אנשי המערך שביקשו להעביר עבורם תקציב של שנה.

אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי במליאת הכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
דקה לפני שהמתח פג. יו"ר ערוץ 10 אבי בלשניקוב, הלילה בכנסת/עומר מירון

"ניתוח בתנאי שדה"

בפתח ההצבעה אמר יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן מעל דוכן המליאה: "אין כאן גיוס של קואליציה ואופוזיציה, אין ערעורים ואין מקצה שיפורים. החוק צריך לעבור בנוסח שהוועדה הצביעה עליו בפה אחד, אחרת זה לא יהיה אפשרי. ועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק מורכבת מהמון בחינות, היה המון פוליטיקה והמון אגו – אבל ניצחה הדאגה לגיוון התקשורתי ולפרנסה של אלפי משפחות". ח"כ כרמל שאמה לא הכחיש כי מדובר היה בחקיקה חריגה ושאינה "מושלמת" ונימק זאת בכך שמדובר ב"ניתוח בתנאי שדה".

יו"ר הכנסת רובי ריבלין התייחס להחלטתו שבוטלה השבוע שלא להעביר חקיקה עד למועד הבחירות. "ההחלטה שיצאה מתחת ידי בהתייעצות ראש הממשלה הייתה חפה מכל אינטרס, והיום הוכח פעם נוספת מדוע אסור לקיים דיונים בנושאים מכריעים בתקופת בחירות. פחדתי שלא יתקיים דיון ציבור. ראש הממשלה עמד על כך שמדובר בנושא דחוף וחשוב", החמיא ריבלין לראש הממשלה.

ועדת הכלכלה - ערוץ 10. עומר מירון
קדם להצבעה דיון שארך לתוך הלילה. מנכ"ל רשת אבי צבי בוועדת הכלכלה/עומר מירון

היחיד שהסתייג בעניין החדשות המקומיות היה חבר הכנסת שלמה מולא, והוא נימק את דבריו בכך שהחוק מאריך את תקצוב החדשות המקומיות בשבעה חודשים – וכי מדובר במשך זמן קצר מדי. הוא אמנם משך את הסתייגותו, אבל קבל על כך שאנשי החדשות המקומיות יידרשו שוב לפתח הכנסת כאשר יפוג התקצוב שלהם – בעוד שבעה חודשים.

עוד בנושא:
ועדת הכלכלה אישרה חוק הצלת ערוץ 10; הקלות נוספות לזכייניות ערוץ 2
אושר: הארכת החדשות המקומיות בתקציב מופחת; ייתכנו פיטורים
שר האוצר: ”ההסדר הזה לא היה אפשרי בלי אור ירוק של ראש הממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully