וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת חירום ב"הארץ": חשש מפיטורים נוספים בעיתון

18.3.2013 / 13:52

על פי ההנהלה הליך הפיטורים הנרחב עליו הוחלט בשנה שעברה - לא הסתיים, ועליה לבצע קצוצים נוספים מינוריים בכח האדם. גם סוגיית מכירת בניין הארץ שברחוב שוקן יעלה לדיון

עובדי עיתון הארץ יכנסו היום אחר הצהריים אסיפת עובדים דחופה ובה תידון כוונה של הנהלת העיתון לבצע פיטורים נוספים במערכת העיתון, לקצץ בשכר הצלמים ולהעביר את בניין מערכת הארץ למשכן חדש מחוץ לתל אביב - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

על פי הנהלת הארץ, הליך הפיטורים הנרחב עליו הוחלט בשנה שעברה ואשר הייתה כוונה לסיימו עד לסוף 2012 - לא הסתיים, ועליה לבצע קצוצים נוספים מינוריים בכח האדם. בוועד העובדים מבקשים איפוא לאפשר בשנית את תכנית ה"פרישה מרצון" שהופעלה אז, והקנתה תנאי פרישה משופרים. עמדתו העקרונית של הוועד היא שתכנית הקיצוצים השיגה את יעדה, ועל כן יביעו התנגדות לקיצוץ נוסף, וככל הנראה יעלו מחדש את דרישתם להקפאת משיכת דמי הניהול של מנהלי "הארץ". בשבוע שעבר התקיימה פגישה של הנציגים עם ההנהלה, ובפגישה היום יעודכנו העובדים בתוצאותיה.

לבד מהפיטורים יעלה לדיון גם סוגיית מכירת בניין הארץ שברחוב שוקן. בימים אלה מנהלת קבוצת הארץ, הנמצאת בקשיים כלכליים, משא ומתן עם חברת אחזקות נדל"ן באשר למכירת הבניין בדרום תל אביב, ובמקביל נבחנת העברת המערכת לעיר אחרת בגוש דן ונבחנו חלופות בראשון לציון ובחולון. למעבר כזה תהיינה השלכות גם על תנאי התעסוקה של העובדים, ובהנהלת העיתון הבטיחו כי יקיימו סיור עם נציגי העובדים במוקדים הנבחנים כמקום מושבו החדש של הארץ.

נושא נוסף הוא קיצוץ רוחבי המתוכנן בשכר צלמי המערכת, אשר מספר העבודות המוזמנות מהן ירד בתקופה האחרונה באופן משמעותי בשל שימוש בספקי צילום חיצוניים. בוועד דיווחו להנהלה כי לאחרונה שכרם של שלושה מצלמי העיתון לא הגיע לשכר מינימום, וזו הבטיחה לערוך בדיקה של הנושא.

אסיפת העובדים מתקיימת על רקע הבשורה על סגירתו של המקומון התל אביבי "עכבר העיר" עליה נודע בשבוע שעבר. את המקומון מוציאה לאור רשת מקומוני שוקן, אשר את עובדיה מייצג ארגון העיתונאים החדש. לא ברור בשלב זה האם הנושא יידון באסיפה היום, אותה מוביל וועד עיתונאי הארץ המיוצג על ידי אגודת העיתונאים בתל אביב. גורם בארגון העיתונאים אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי לא מתוכננת אסיפת עובדים משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully