וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות שירות המדינה: "נסטלבאום הטריד מינית; יש להעבירו מכל תפקיד ניהולי"

4.4.2013 / 12:14

על פי התובענה שניסחה הנציבות בתום חקירתה ושהגיעה לידי וואלה! ברנז’ה, מואשם מנהל חטיבת החדשות ברשות השידור בהפרת האתיקה, ובהתנהגות מבזה והומופובית כלפי עובדים תחתיו

אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה הגיש אתמול (רביעי) תובענה נגד מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 משה נסטלבאום, המועמד בימים אלה למשרת מנהל הטלוויזיה. בעקבות הגשת התובענה המליץ הממונה על המשמעת בנציבות ליו"ר רשות השידור אמיר גילת כי נוכח התובענה שהוגשה ישקול הוועד המנהל של הרשות את העברתו של נסטלבאום מכל תפקיד ניהולי, בכפוף לשימוע.

מכתב התובענה, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, עולה כי נסטלבאום מואשם בהתנהגות מבזה כלפי עובדים בשורות רשות השידור בהקשר של נטייתם המינית, ודוגמאות למספר אמירות הומופוביות וגזעניות שלו מצוינת בפתח הדברים. "בהזדמנויות רבות ושונות, נהג הנאשם להתבטא באמירות בוטות וגזעניות ביחס לציבור ההומוסקסואלים ובין היתר נהג לומר כי לא ניתן לסמוך עליהם וכי הם 'תוקעים סכין בגב'".

"לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח"

עוד מצוין בתובענה כי נסטלבאום נהג לומר לחלק מהעובדים משפטים כמו "אני אפתח לך מטריה בתחת", ו"לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח", ונטען כי בהתנהגותו ביצע למעשה הטרדה מינית, ומצוינים כמה סעיפי חוק בהקשר זה שהפר.

עוד נטען בתובענה כי נסטלבאום הפר את כללי האתיקה של עובדי המדינה וניצל לרעה את מעמדו ונהג בהתנהגות בלתי הולמת, כמה פעמים, כאשר בחר להצר את צעדיו של אחד ממגישי ערוץ 1 ולהצניע את נוכחותו על מסך הטלוויזיה וזימן אותו לבירורים משמעתיים – מבלי שהייתה הצדקה לכך.

המלצה שלא להציב את נסטלבאום בתפקיד ניהולי

יותר מעשרים עובדי רשות השידור זומנו בחודשים האחרונים לתת עדות בחקירה שהתנהלה נגד משה נסטלבאום. בין העדים נמצאים מנהל הטלוויזיה לשעבר מושון מצליח, הפרשן הכלכלי עודד שחר, המגיש אורי לוי, הכתב לענייני שטחים יורם כהן, עורך החדשות אסף אפרתי, המגישה מיכל רבינוביץ', עורך מבט לחדשות אבי מוסקל, ואנשי הפקה ומערכת אחרים. עוד זומנו למתן עדות דוברת רשות השידור לינדה בר, ויו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא.

הממונה על המשמעת הורה להנהלת רשות השידור כי התובענה וההמלצה שלא להציב את נסטלבאום בתפקיד ניהולי יועברו לידיעת ועדת המכרזים שדנה בימים אלה במועמדותו לתפקיד מנהל הטלוויזיה. זאת, על מנת שתבחן את כשירותו להיבחר לתפקיד. על פי הנוהל באשר למועמדים בעלי עבר פלילי או משמעתי ומועמדים אשר תלויים ועומדים נגדם הליכים פליליים או משמעתיים.

"הנהלת רשות השידור נמצאת עכשיו בבעיה רצינית"

בשבועות האחרונים שהה משה נסטלבאום בחופשה, ואת מקומו בחטיבת החדשות מילא העורך אלון מזר. כיוון שמנהל הטלוויזיה מושון מצליח פרש מהתפקיד והוא טרם אויש – מפקח בימים אלה על שידורי הטלוויזיה עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור, זליג רבינוביץ'.

בימים אלה מתנהלת בנציבות שירות המדינה חקירה נוספת נגד נסטלבאום בנושא עבודה פרטית בניגוד לנהלי הרשות. כבר לפני שנה טענה אגודת העיתונאים בתל אביב כי במשך למעלה משנה מסרבת רשות השידור לאשר לעובדיה חידוש של היתרים לעבודות פרטיות ולא מאשרת בקשות חדשות שמופנות אליה. אולם נסטלבאום עצמו כמנהל דחה בקשות של עובדים בעוד הוא עצמו עוסק בעבודה פרטית במסגרת אירועי "שבתרבות" שאותם הוא מפיק.

ברשות השידור סרבו הבוקר להגיב לדברים. גורם המעורה הפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "הנהלת רשות השידור נמצאת עכשיו בבעיה רצינית. הם רוצים למנות אותו למנהל הטלוויזיה אבל הנציבות מנעה את זה בכל הכח, והם צריכים למצוא פתרון כי ההליך נגדו בבית הדין המשמעתי יכול להימשך תקופה מאוד ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully