וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מורידה מהאוויר את אורנה דץ בשל מכירת אייטמים

8.4.2013 / 13:01

התכנית ”כל בוקר עם אורנה דץ” תרד משידור בתוך שבועיים בשל מכירת אייטמים - כך הודיעה היום הרשות השנייה. בערוץ 10 לא ממהרים לכבות את האור וטוענים ל"מחלוקת על הממצאים"

התכנית "כל בוקר עם אורנה דץ" תרד משידור בתוך שבועיים, זאת בשל מכירת אייטמים בהפקת התכנית - כך הודיעה מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת. בחודשים האחרונים ערכה הרשות בדיקה בנוגע למכירת אייטמים בתכנית, במסגרה נערך גם שימוע להנהלת הערוץ, שם לא הציגו ממצאים או נתונים שסתרו את המידע שבידי הרשות. מנגד אומרים בערוץ 10 כי התכנית לא צפויה בשלב זה לרדת מהאוויר, וככל הנראה ייעשו בה כמה התאמות על מנת לעמוד בכללי הרשות.

בדיקת הרשות החלה בעקבות קבלת עדות לשיחה בין מנהל חברה מסחרית לבין נציגת חברת שיווק, שבה הוצע למנהל החברה להופיע בתכנית. ההצעה כללה את הסכום הכספי בתמורה להופעה, התחייבות למספר הופעות ולמשך האייטם. בנוסף לפנייה זו התקבלו ברשות תלונות נוספות ממספר גורמים שהוצע להם להופיע בתכנית בתמורה לתשלום. בנוסף להורדת התכנית הרשות תגבה מהערוץ את יתרת החוב שהטילה על ערוץ 10 בעבר בסך 440,000 ש"ח בגין מכירת אייטמים בתוכניות, לאחר שערר של הערוץ בנושא לא התקבל.

שני שימועים ערכה הרשות השנייה בחודש מרץ לזכייני הטלוויזיה המסחרית בישראל. בשימוע הראשון הוצגו ממצאים של עבירות על זיכיון השידורים בתכניות של קשת "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תכנית הבראה"; בערוץ 10 "איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10", "המקצוענים עם שירה פליקס", ו"בריאות 10"; וברשת התכניות "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית", ו"החיים על פי אודטה". בשימוע השני התבקשו הזכייניות להעביר לרשות השלמות ותשובות לשאלות בנושא ולהעביר לרשות נתונים ומסמכים בהם חוזי התקשרות להפקת התכניות, חוזים שבין הזכיין לבין חברת ההפקה לגבי שידור ופרסום באתרי האינטרנט, תקציבי ההפקה של כל תכנית, ודו"ח עלויות הפקת התוכניות ששודרו.

"תופעת מכירת האייטמים הינה פסולה, מנוגדת לחוק, לכללים ולזיכיון השידורים", מסרה הבוקר איילת מצגר בהודעת הרשות. "אנו מייחסים חומרה מיוחדת לתופעה זו שכן היאמהווה הטעיה של ציבור הצופים אשר סבור כי תוכן השידורים הנצפה על ידו הינו אמין ומהימן, ומובא בפניו מתוך שיקולים מקצועיים במנותק מאינטרסים מסחריים. זאת בעוד שבפועל התוכן מושפע מאינטרסים מסחריים ושיווקיים, תוך פגיעה בחופש היצירה והאמנות ופגיעה באתיקה ובערכי השידור הנאותים. ככל שהתופעה הפסולה תמשיך חרף אזהרות הרשות, הורדת תוכניות מהאוויר וקביעת קנסות, הרשות תמשיך לטפל בנושא בנחישות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ישנה מחלוקת לגבי טיב הממצאים לכאורה שהוצגו בעניין, ולא מתבצעת מכירת אייטמים בתוכנית ?כל בוקר עם אורנה דץ?. יחד עם זאת אנו נפעל על פי הנחיות הרשות השנייה והוראות הדין, ונבצע את ההתאמות שנתבקשנו ליישם בתוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully