וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ הציבורי: ארדן יתערב בפרשת נסטלבאום

22.5.2013 / 8:33

לוואלה! ברנז'ה נודע כי שר התקשורת יפנה בימים הקרובים לנציבות שירות המדינה וידרוש מהם לזרז את הדיונים בבית הדין המשמעתי ולקבל החלטה בעניינו של נסטלבאום בהקדם

בעקבות הלחץ הציבורי החליט שר התקשורת גלעד ארדן להתערב בפרשת משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 והמועמד לניהול הערוץ אשר נציבות שירות המדינה קבעה כי הטריד על רקע נטייה מינית והתעמר בעובדים תוך שהוא מפר את כללי השירות הציבורי. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ארדן יפנה בימים הקרובים לנציבות שירות המדינה וידרוש מהם לזרז את הדיונים בבית הדין המשמעתי ולקבל החלטה בעניינו של נסטלבאום בהקדם.

נציבות שירות המדינה הגישה כנגד מר משה נסטלבאום תובענה משמעתית בעקבות תלונות שהגישו נגדו עיתונאי ערוץ 1 יגאל רביד ורותם אברוצקי בטענה כי ביזה אותם והתנכל להם אישית ומקצועית על רקע נטייתם המינית. לאחר חקירה שבמהלכה תושאלו כעשרים מעובדי רשות השידור החליט הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה לפנות לוועד המנהל של הרשות והמליץ להשעות את נסטלבאום באופן מיידי מכל תפקיד ניהולי. הוועד החליט ברוב של שישה כנגד אחד להשאיר אותו בתפקידו ואף הוציא לתקשורת הודעה חריגה שבה הדגישו חברי הוועד כי הם עומדים מאחורי החלטתם.

"מי שצריך לקבל החלטה בעניין הוא בית הדין"

ההחלטה מעוררת המחלוקת גררה גינויים רבים. אגודת העיתונאים בתל אביב הפועלת זו תקופה ארוכה להרחקתו של משה נסטלבאום מהשירות הציבורי פנתה לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה ודרשה שיהפוך את החלטת הוועד המנהל של הרשות. גם מחוץ לרשות פעלו ארגונים כנגדו - האגודה לשמירת זכויות הפרט ולמען הלהט"ב ותא העיתונאיות העוקב אחר מקרים של הטרדות מיניות והטרדות על רקע נטייה מינית או מגדרית בתקשורת פנו שניהם לשר ארדן ודרשו את התערבותו. תא העיתונאיות אף הגדיל לעשות, ופנה במקביל גם למבקר המדינה יוסף שפירא מתוך ידיעה כי אנשיו בודקים בימים אלה אי-סדרים אחרים ברשות השידור ודרשו ממנו לכלול גם את פרשת נסטלבאום בבדיקה שנערכת ממילא.

השר ארדן, שכבר הדגיש כי הוא ער לביקורת הכללית על התנהלות רשות השידור ובכוונתו לבחון מקרוב את מה שתמרחש בין כותלי הרשות, ביקש לבדוק את החלטת הוועד המנהל ופנה לשם כך למשנה ליועמ"ש לממשלה. המשנה הבהיר לשר כי אין בסמכותו של השר להתערב - לא בענייני הניהול השוטף ולא ביחסי העבודה בתוך הרשות כיוון שהיא ארגון סטטוטורי עצמאי. ידיו של השר ארדן, למרות שהוא השר הממונה על רשות השידור - כבולות במקרה זה בחינה משפטית. על כן החליט להפעיל לחץ מכיוון אחר, ולדרוש מהנציבות לפעול במהירות למתן החלטה רשמית של בית הדין המשמעתי. גורם בסביבתו של ארדן הסביר "מי שצריך לקבל החלטה בעניין הוא בית הדין שצריך להחליט האם מר נסטלבאום זכאי או חייב בדין, ובהתאם לכך תתקבל החלטה בעניינו". בתא העיתונאיות ואגודת הלהט"ב הביעו שביעות רצון מכוונתו של השר לזרז את הסחבת.

פרשת נסטלבאום צפה על רקע ימים קשים להנהלת רשות השידור הנוכחית. לצד הבדיקה שעורך מבקר המדינה בימים אלה וצפויה להעלות אי-סדרים חמורים בשורות הארגון עולות לאחרונה עוד ועוד קריאות להדחת ההנהלה, סגירת הרשות ופתיחתה מחדש. האחרונות היו של חמישה מחברי מליאת רשות השידור שהם נבחרי הציבור שאמורים לפקח על פעילותה, וכן קריאתו הדומה אתמול של חבר הכנסת איתן כבל אשר מילא בעבר את תפקידו של ארדן כשר הממונה על הרשות. השר ארדן יזומן בקרוב לוועדת הכלכלה של הכנסת שדרוש ממנו להביע באופן ברור את עמדותיו בעניין עתידו של גוף התקשורת הממלכתי מעורר המחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully