וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מבקר המדינה יבדוק את פרשת נסטלבאום

28.5.2013 / 12:52

משרד מבקר המדינה יבדוק את הליך מינויו של משה נסטלבאום למנהל ערוץ 1 - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. החלטת המבקר מגיעה בצל התלונות על הליך לא תקין במינויו, וחשד להטרדות

משרד מבקר המדינה יבדוק את הליך מינויו של משה נסטלבאום למנהל ערוץ 1 - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. החלטת המבקר מגיעה בצל התלונות על הליך לא תקין במינויו, ועל רקע הטענות נגדו בדבר הטרדה מינית והתעמרות בעובדים. לפני מספר ימים הודיע גם שר התקשורת גלעד ארדן על בדיקתו את הפרשה.

כזכור, נציבות שירות המדינה הגישה כנגד מנהל מחלקת החדשות ברשות אחד משה נסטלבאום תובענה משמעתית בעקבות תלונות שהגישו נגדו עיתונאי הערוץ יגאל רביד ורותם אברוצקי בטענה כי ביזה אותם והתנכל להם אישית ומקצועית על רקע נטייתם המינית.

לאחר חקירה שבמהלכה תושאלו כעשרים מעובדי רשות השידור החליט הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה לפנות לוועד המנהל של הרשות והמליץ להשעות את נסטלבאום באופן מיידי מכל תפקיד ניהולי. הוועד החליט ברוב של שישה כנגד אחד להשאיר אותו בתפקידו ואף הוציא לתקשורת הודעה חריגה שבה הדגישו חברי הוועד כי הם עומדים מאחורי החלטתם.

משמעות החלטה היא למעשה סלילת דרכו של נסטלבאום למנהל הערוץ הראשון, לאחר שכבר עבר את ועדת המכרזים שקיימה הרשות. ההחלטה לקדם את נסטלבאום עוררה תרעומת מכמה כיוונים. חבר הוועד המנהל של רשות השידור, יעקב בורובסקי, פנה לחברי מליאת רשות השידור והציג בפניהם מכתב תלונה על ההליך המינוי וקבל על כך שהיה לא תקין. אגודת העיתונאים בתל אביב הפועלת זו תקופה ארוכה להרחקתו של משה נסטלבאום מהשירות הציבורי פנתה לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה ודרשה שיהפוך את החלטת הוועד המנהל של הרשות.

גם מחוץ לרשות פעלו ארגונים כנגדו - האגודה לשמירת זכויות הפרט ולמען הלהט"ב ותא העיתונאיות העוקב אחר מקרים של הטרדות מיניות והטרדות על רקע נטייה מינית או מגדרית בתקשורת פנו שניהם לשר ארדן ודרשו את התערבותו. תא העיתונאיות אף הגדיל לעשות, ופנה במקביל גם למבקר המדינה יוסף שפירא מתוך ידיעה כי אנשיו בודקים בימים אלה אי-סדרים אחרים ברשות השידור ודרשו ממנו לכלול גם את פרשת נסטלבאום בבדיקה שנערכת ממילא.

עתה הודיע משרד מבקר המדינה כי בכוונתו לכלול גם את המינוי של נסטלבאום בבדיקה שנערכת בימים אלה על התנהלות הנהלת רשות השידור ועל מינויים ומכרזים שנערכו בה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully