וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילבה בג'ונגל

5.6.2013 / 13:45

כתב "ידיעות אחרונות" דני אדינו אבבה נגד הדס שטייף והתבטאותה אודות "תושבי אפריקה שיצאו מהג'ונגל": "יבוא יום יגידו עיתונאים כמותך שיש לומר מעתה בחדשות 'כושי גדול'"

כתב "ידיעות אחרונות" דני אדינו אבבה תוקף הבוקר (רביעי) את כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף בעקבות התבטאות מעוררת מחלוקת שלה בתחילת השבוע בפינת הפלילים הקבועה שהיא מגישה מדי בוקר.

שטייף תיארה בצורה ציורית אירוע פלילי שהתבצע על ידי יוצא אפריקה, באופן שתואר על ידי ארגונים חברתיים כגזעני. "תושב אפריקה שכנראה חשב שהוא בג'ונגל שחה על החוף, לא לעבר נמר כדי לצוד אותו, אלא לכיוון ארנקה של תיירת". היא הוסיפה כי לעובדים הזרים שנוהגים "לזחול על החול" מצטרפים גם "הולכים על שתיים".

דני אדינו אבבה, יוצא אפריקה בעצמו, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו מכתב פתוח לשטייף. "אני כבר לא יודע אם לצחוק או לבכות מדבריך. לאחרונה, קרה לך משהו מוזר אחרת אני לא מצליח להבין איזה יחצ"ן עיוור וגם אידיוט גורם לך להפיק את המרגליות מפיך", כתב.

"כל מיני עמנואלים למיניהם העבירו אותך מדעתך?"

"הדס, את מכירה אותי וראית אותי מספר פעמים הולך גם על שתיים, מה, פתאום התחלתי לזחול או ללכת על ארבע ולא ידעתי על כך? מה קרה לך, האם השתן עלה לך לראש? האם ההתעסקות האובססיבית והמוצדקת, יש לציין שלך בכל מיני עמנואלים למיניהם העבירו אותך מדעתך? אני כותב לך את הדברים בעיקר כעמית זוחל למקצוע וגם כאדם שחור שאינו נוהג לזחול 365 ימים בשנה אלא נוהג ללכת על שתיים".

אדינו אבבה הוסיף כי "במקום עבודה נורמלי היו נוזפים בך על דבריך הדוחים. יבוא יום יגידו עיתונאים כמותך שיש לומר מעתה בחדשות 'כושי גדול' ככינוי לסודנים אדירי ממדים או 'כושי רגיל' כחיבה למסתנן מארתיראה וגם יש להדגיש בחדשות את הכינוי 'אח כושי' - כינוי אוהב כלפי יהודי אתיופי בעל זכות קיום במדינה של הולכים על שתיים". הוא הוסיף: "אם יש הוכחה לכך שהעיתונות הולכת ודועכת מיום ליום – זה אותם אירועים והתבטאויות המתרחשים עלינו לאחרונה".

הדס שטייף הבהירה הבוקר כי מאחורי דבריה לא הייתה כל כוונה גזענית. "אני מצטערת בשביל דני אדינו אבבה שמכיר אותי מצוין עוד מימיו כחייל בגל"צ ויודע טוב מכולם שגזענות, או אמירה גזענית אם נאמרה - לא הייתה שום כוונה כזו מאחוריה", היא אומרת בשיחה עם וואלה ברנז'ה.

"עצוב לי שלא רק הוא אלא גם אחרים תופסים גל על סיפור מפינת פלילים שהיה אמור להיות הומוריסטי והפך להיות גזעני. אולי בצדק ואולי לא, אבל אני בטח לא הייתה לי שום כוונה. לי נותר לומר דבר אחד אני ממשיכה לעבוד ולהביא את הסיפורים החשובים באמת הבוקר זה שופט שאמר בדיון 'שבנות אוהבות להיאנס', שבוע הבא יהיה זה סיפור אחר ושהמאזינים שלי ישפטו. מי שעושה קם נפצע ונחבל לפעמים, אבל אני קמה וממשיכה הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully