וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בברנוער: למרות צו איסור הפרסום, הרשת משתפת בפרטים החסויים

10.6.2013 / 14:16

שמו של "הבכיר" שנעצר בחשד למעורבות ברצח טרם הותר לפרסום, אולם בדיקה מיוחדת שערכה Buzzilla עבור וואלה! ברנז'ה מותירה את צו בית המשפט מיותם וחסר טעם. צפו בנתונים

שמו של ה"בכיר בקהילה" שנעצר בחשד למעורבות ברצח בברנוער אמנם נאסר לפרסום, אך הגולשים כבר משתפים את שמו, תמונתו ותפקידו של האיש - כך עולה ממעקב שערכה בימים האחרונים חברת Buzzilla המתמחה במחקר וניטור שיח גולשים ברשת - עבור וואלה! ברנז'ה.

הנתונים שאותרו באמצעות תוכנת הניטור של Buzzilla חושפים תמונה המותירה את צו בית המשפט מיותם וחסר טעם. "במרחב השיחתי הפומבי של האינטרנט הישראלי אותרו עשרות דיונים אודות הפרטים החסויים וכ-2,000 גולשים השתתפו בשיחות אלו", מוסר יואב פרידור, מנכ"ל משותף בחברה.

"היות והוטל צו איסור פרסום, רוב הגולשים שחלקו את המידע החסוי העדיפו לעשות זאת בפורומים ובטוויטר ולא באתרי החדשות, תוך קישור למקור המידע עצמו. חשוב לציין שגם בפלטפורמות החדשותיות אותרו תגובות החושפות את המידע המסקרן", מוסיף פרידור.

מגמת הדיונים המכילות את שמו ו/או תפקידו של החשוד במעורבות בפרשת הרצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהנתונים עולה כי כבר בעת פרסום ראשוני של מעצרי החשודים הופץ שמו של החשוד מהקהילה הגאה בעשרות דיונים (עם מעל ל-40 משתתפים לשיחה בממוצע) ששותפו ברחבי הרשת. הפיק השני (9.6) מגיע לאחר מצעד הגאווה והדיונים על הארכת מעצרו של החשוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המידע הראשוני שאבו הגולשים משני מקורות עיקריים: פרסומים באתרי חדשות בחו"ל (עליהם לא חל צו איסור הפרסום) ופורום לא רשמי של שוטרי משטרת ישראל אשר הכיל את פרטיו האישיים של החשוד ואת מהות הקשר בינו ובין שאר המעורבים בפרשה, לכאורה.

יצוין כי, בפרסום עצמו צוטט המידע כמגיע מדוברות מחוז מרכז של משטרת ישראל. פוסט זה הופץ רבות ונמחק מהפורום זמן קצר לאחר מכן. פרסום מקומי נוסף ומאוחר יותר שזכה לחשיפה שייך לבלוגר עומרי חיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully