וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: חמישה עובדים קיבלו זימונים לשימועים לקראת פיטורים

12.6.2013 / 15:05

ועד העובדים של מעריב: "להנהלה אין שום זכות לפטר עובדים נוספים המוגנים על ידי ההסכם הקיבוצי". גורם במעריב: ”ועד העובדים פוגע בעובדים עצמם”

נמשך המשבר במעריב: לאחר ש-115 עובדים בעיתון אושרו לפני כשבועיים על ידי ההנהלה בקבלת הסכם הפרישה מרצון, כחמישה עובדים קיבלו בימים האחרונים זימונים לשימועים. מנגד, בהנהלה טוענים כי ל-135 עובדים הוצע הסכם כזה. על פי ועד העובדים, כ-170 עובדים ביקשו להכלל בהסכם הפרישה, אולם כ-40 סורבו.

על פי וועד הפעולה של העיתון מדובר בהליך שלא תואם עימם: "נודע לנו שבניגוד לסיכומים המוקדמים עם ההנהלה לפני התוכנית לפרישה מרצון התחילו עובדים ביממה האחרונה לקבל זימונים לשימועים לקראת פיטורים", כתבו היום במכתב לעובדי העיתון. "כמו שאמרנו בעבר, מבחינתנו ההנהלה מיצתה מזמן את זכותה להקטנת מספר העובדים הנקלטים ב-10 אחוזים, ועוד הרבה מעבר לכך, ואין לה שום זכות לפטר עובדים נוספים המוגנים על ידי ההסכם הקיבוצי".

"מכיוון שכך אנחנו נערכים לנקוט בצעדים על מנת לעצור את השימועים והפיטורים. עובדים שקיבלו זימון לשימוע מתבקשים ליצור קשר עם הוועד בדחיפות", הוסיפו במכתבם.

מנגד, גורם בעיתון אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "ברור מעל כל ספק שמבחינה משפטית אין שום מניעה לעשות את הקיצוץ עד 10%. בנוסף, ועד העובדים פוגע בעובדים עצמם. היו מקרים שבהם הוא הפעיל לחצים על עובדים שרצו לפרוש מרצון, כולל קבלת ההטבות הנלוות, ואלו ביטלו את הפרישה ונשארו קרחים מכאן ומכאן". עוד הוסיף הגורם כי "כדי להגיע ליציבות כלכלית נדרשת השלמה".

כך או כך, מחר יתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דיון בבקשת ההסתדרות לצו מניעה לפיטוריהם של 60 עובדי דפוס אשר קיבלו היום מכתבי פיטורים.

ממעריב נמסר בתגובה לידיעה: "אנו פועלים בהתאם לחוזה שקיבל תוקף חוקי של בית המשפט ולפיו ניתן לבצע התייעלות במצבת כח האדם בחברה עד 10%, וזאת מתוך מטרה להביא את החברה ליציבות כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully