וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים במשרד התקשורת על רקע חקיקת "ברית המועצות": "תפגע בזכויות העובדים"

27.10.2013 / 15:04

ועד העובדים במשרד התקשורת הודיע לשר גלעד ארדן על כוונתו לנקוט בעיצומים החל ממחר, זאת על רקע הצעת החוק לאיחוד הרשויות וחששו מאי הבטחת זכויותיהם

עובדי משרד התקשורת, בתמיכת הסתדרות עובדי המדינה, הודיעו היום לשר התקשורת גלעד ארדן על כוונתם לפתוח בצעדים ארגוניים ולהתחיל החל ממחר (שני) בעיצומים. העובדים מוחים על כך שבקשתם להבטחת זכויותיהם באמצעות הסכם קיבוצי, טרם נענתה.

בבסיס המחלוקת בין עובדי המשרד לבין השר מונחת הצעת החוק של ארדן, אשר תוגש מחר לקריאה ראשונה בכנסת ועוסקת ב-"איחוד הרשויות" - איחודן של הרשות השנייה עם המועצה לשידורי כבלים ולווין, לגוף רגולטורי אחד שירכז את כל סמכויות ההסדרה בשידורי הטלוויזיה והרדיו בארץ. הצעת החוק אשר אושרה לפני מספר חודשים בוועדת שרים לענייני חקיקה, הטרידה רבים במשרד התקשורת עקב הרעה אפשרית בתנאים אשר צפויה לעובדי המועצה והמינהלת של שידורי הכבלים והלוויין.

במכתב אשר שיגר הבוקר ועד העובדים של משרד התקשורת לשר ארדן, העובדים הודיעו על כך שבכוונתם לקיים מחר, בין השעות 10:00-11:00, אסיפות הסברה לכלל עובדי המשרד בת"א ובירושלים. מיד לאחר מכן, יחלו העובדים בעיצומים אשר במסגרתם יופסק הטיפול בנושאים שונים, ביניהם: גביית אגרות ומתן אישורי סוג ואישורי התאמה בכל אגפי המשרד, מתן אישורים להעלאת והסרת ערוצים בכבלים ובלוויין, תמיכות להפקות בשפה האמהרית והטיגרינית, רישיון לערוץ מורשת ופניות גמלאים. ככל שלא תחול התקדמות במשא ומתן עם העובדים לגבי זכויותיהם, יורחבו הצעדים הארגוניים ויופסק הטיפול בנושאים נוספים.

עובדי המועצה והמינהלת הדגישו היום כי אינם מתנגדים עקרונית לאיחוד הרשויות אך הם חוששים מכך שהצעת החוק, במתכונתה הנוכחית, תסב פגיעה קשה בזכויות כלל העובדים.
כחלק מפעילותם למניעת הגזירה, עובדי המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ניסחו מסמך דרישות מפורט אשר כולל את ההבנות המחייבות להפסקת העיצומים.

העובדים דורשים להוסיף להצעת החוק סעיף מפורש, כפי שנעשה בעבר בעניין מינהל מקרקעי ישראל, לפיו הרשות המאוחדת לא תחל לפעול אלא לאחר שיושג הסכם קיבוצי עם העובדים – הסכם אשר עוסק במבנה הארגוני של הרשות החדשה ומבטיח את שמירת זכויותיהם. עובדי המועצה מבקשים לקחת חלק בעריכת ההסכם שיש לו השפעה מכרעת על עתידם המקצועי.

בנוסף לכך, עובדי המועצה דורשים שהרשות המאוחדת שתקום בירושלים - מקום מושבה של הרשות השנייה, תכלול גם שלוחה בת"א, מקום עבודתם של חלק מעובדי המועצה וכל עובדי המינהלת כיום.

אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אמר היום: "השר אמנם אינו שר חדש אבל נכון לעכשיו, אפשר להתרשם מכך שהוא מאמין שאפשר לעשות צעדים חד צדדים. חשוב להבהיר, במקום שלא יהיו הסכמות, הדברים לא יתקדמו. העובדים ראויים שישמרו להם על הזכויות".

רונית בן-טל, יו"ר ועד העובדים של משרד התקשורת בירושלים, אמרה: "הוועד במשרד התקשורת לא מתנגד למהלך של איחוד הרשויות. אנו מבקשים שהרשות לא תוקם לפני שזכויות העובדים יעוגנו באמצעות הסכם קיבוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully