וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: יורם ארבל בדרך לבית המשפט - "פוטרתי ללא שימוע"

3.12.2013 / 12:38

לא מוותר: לידי וואלה! ברנז’ה הגיע מכתב קדם תביעה של שדר הספורט נגד משרד האוצר שהורה לרשות השידור להפסיק את עבודתו בחודש שעבר, הטוען שהיא בלתי חוקית וחד צדדית

יורם ארבל לא מוכן לקבל את גזירת משרד האוצר שהורה לרשות השידור להפסיק את עבודתו בחודש שעבר וטוען שהיא בלתי חוקית: לוואלה! ברנז'ה נודע כי שדר הספורט מאיים לתבוע את המשרד, כיוון שההחלטה נעשה באופן חד צדדי ומבלי שנעשה לו שימוע וניתנה לו האפשרות להביע את עמדתו. ארבל דורש להשיבו באופן מיידי לעבודה ולקיים את ההסכם, למרות שהממונה על השכר באוצר לא חתם עליו - כיוון שמדובר היה ברמת שכר לא תקינה, לטענתו.

בחודש שעבר החליטה ועדת הכספים של מליאת רשות השידור להימנע מהתקשרות עם השדר הבכיר, זאת בעקבות דרישה של הממונה על השכר במשרד האוצר שלא לאשר את העסקתו של ארבל. העובדה שארבל מועסק כעובד מן המניין ברשות השידור היא זו שהטרידה את אנשי משרד האוצר שכן מדובר בחוזה שמנוגד לחוק יסוד התקציב. באגף השכר של משרד האוצר שדרש להפסיק ולהעסיק את ארבל בערוץ 1 אמרו כי "ההתקשרות של רשות השידור עם ארבל היא בניגוד לנהלים ויש להפסיקה".

על פי גורם המעורה בפרטים, ההבנות אליהן הגיע ארבל הן שכר של 3,500 שקל לשידור, ובסך הכל 14 אלף, שקלים לארבעה משחקים בחודש. הוא הועסק בנוהל פרילאנסרים ("נוהל משתתפים מן החוץ") שאושר על ידי הוועד המנהל של הרשות. הנוהל קובע כי מותר להעסיק כך עובד "רק לביצוע פעולות בודדות וספורדיות" ולא יותר משמונה חודשים. באוצר דרשו להפסיק את העבודה באופן מיידי.

"נזקים תדמיתיים עצומים"

במכתב שהעביר ארבל לראש ענף משרדי ממשלה באוצר עמית צור ולסמנכ"ל משאבי אנוש ברשות השידור יראון רופין ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה טוען ארבל, כאמור, שההחלטה להפסיק את עבודתו בלתי חוקית ואף שהסכום שנקבע לו קטן יותר ממה שמגיע לו. "החלטת משרד האוצר הינה החלטה בלתי חוקית וחד צדדית אשר התקבלה ללא שניתנה למר ארבל הזכות להישמע בפני הממונה על השכר", כתבו עורכי דינו שבתאי מיכאלי ויעל בר שטיינמן. "ההחלטה גרמה בחודש האחרון וממשיכה לגרום למר ארבל נזקים תדמיתיים עצומים אשר ספק אם ניתן יהיה לרפאם". עורכי הדין טוענים שרשות השידור מסרה לארבל שכל האישורים להעסקתו נמסרו.

הוא דורש את השבתו המיידית לעבודה, את כל שכרו רטרואקטיבית מתחילת ספטמבר כפי שחתם עליו אל מול רשות השידור, ולהיפגש בדחיפות עם השניים. אם דרישותיו לא ייענו תוך שבוע, הוא מציין, יפנה לערכאות משפטיות.

ארבל, 71, החל את דרכו במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית כשדר ומגיש תוכניות בכיר. הוא התמקד בשידור משחקי הכדורגל, אך מראשית שנות השמונים שידר גם כדורסל והתכבד גם בשידור זכייתה השנייה של מכבי תל אביב בגביע אירופה ב-1981. לאחר מונדיאל 1990 עזב ארבל אתרשות השידור ועבר לערוץ הספורט, בו הוא היה השדר המרכזי. מ-1994 עד 1999 שידר ארבל בערוץ 2 את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל באמצעות חברת הפקה עצמאית שהקים. בשנת 2012 שב ארבל לערוץ 1 אחרי 22 שנות נתק ושידר את ארועי הספורט בערוץ, ביניהם גם האולימפיאדה בלונדון ב-2012. לאחר ההודעה על הפסקת עבודתו הועבר הדרבי התל אביבי בכדורסל על ידי אורי לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully