וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים הפגינו ברמת החייל: ”יש חזיר בממיר”

29.12.2013 / 10:24

עדכון: היוצרים התכנסו הבוקר לכנס חירום לקראת הכרעת בית הדין להגבלים עסקיים בעניינה של תל”י - חברת התמלוגים, ומאוחר יותר מחו מול בנייני זכייניות ערוץ 2

צילום: עידו שחם, עריכה: טל רזניק, יותם בן-דוד

(עדכון אחרון: 14:31)
(עדכון: 12:15)

עשרות יוצרים, בימאים ותסריטאים התאספו היום (ראשון) מול משרדי זכיינית ערוץ 2 קשת ברמת החייל בתל אביב. המפגינים מחו ב?הפגנה שקטה? על עמדת הזכייניות לפיה יש להסדיר את פעילותה של תל?י, החברה הגובה בשמם את התמלוגים. האבטחה בבניין קשת תוגברה, במקום נצפתה נוכחות של גורמי משטרה ולא נרשמו הפרות סדר.

השבוע הגורלי של תל"י: האם חברת התמלוגים בדרך לסגירה?

ת"לי הוא ארגון לגביית תמלוגים המאגד בתוכו כ-1,700 תסריטאים ובמאים. הארגון נוסד בשנת 2000 לאחר שהתפצל מאקו"ם ולו הסכמים עם כל גופי השידור ואלה משלמים לה סכומים גלובליים מדי שנה המועברים ליוצרים לפי היצירות שלהם ששודרו. ברשות להגבלים עסקיים ייאלצו להכריע בקרוב האם הארגון עומד בקריטריונים של מונופול. "רשות ההגבלים העסקיים החליטה שתל"י היא מונופול בתחומה וצריך לפרק אותה", מאשימים בארגון. "הקיום של תל"י מחזק את היוצרים מול גופי השידור וגובה ממקומות שתסריטאי או במאי לא יכול להתעסק עם הגביה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסיון חיסול של החברה אשר גובה את התמלוגים". היוצרים, היום ברמת החייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המהלך של רשת וקשת הוא ביריונות מהסוג הנלוז ביותר"

מוקדם יותר הבוקר חברי ארגוני היוצרים, ובראשם ארגון הבימאים והתסריטאים בישראל, התכנסו לכנס חירום לקראת הכרעת בית הדין להגבלים עסקיים בנושא. בכנס, שהתקיים באולם צוותא בתל אביב, נשאו דברים יוצרים ומובילי המאבק נגד מה שהם כינו "ניסיון חיסול" של החברה אשר גובה את התמלוגים עבורם מגופי השידור הישראליים.

חברת הכנסת מירב מיכאלי, שנכחה בכינוס, אמרה: "המהלך הזה של רשת וקשת הוא ביריונות מהסוג הנלוז ביותר. עמרם מצנע, גילה גמליאל ואני הגשנו הצעת חוק שלא תאפשר ערעור על זכויות של יוצרים. הרשות להגבלים יודעת שזכייניות הטלוויזיה הם גופים ריכוזיים עם יותר מדי כוח, ואני מאמינה שהם לא ייתנו להם לנצל את זה. בחוק תומכים בין היתר עפר שלח, שלי יחימוביץ, איתן כבל וזהבה גלאון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המהלך של רשת וקשת הוא ביריונות מהסוג הנלוז ביותר". ח"כ מיכאלי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמו לקחת כספי ביטוח לאומי מזקנים - זו התנהגות של נרקומנים"

הבמאי רני בלייר אמר: "יש כאן מגמה, אנחנו כבר לא שוק מקומי, זה שוק בינלאומי. לכן הזכייניות חותמות עם מפיקים על חוזים של מאה אחוז בעלות ואז מפיצים את התכניות בעולם. אם לא תהיה תל?י לא תהיה פה תעשייה, לכן אנחנו מפגינים מול קשת ורשת - כדי שנוכל להמשיך לחוק הבעלות שיוזמת מירב מיכאלי".

עמית ליאור, יו"ר ארגון התסריטאים, אמר בהפגנה כי "הם (קשת ורשת ד. ו.) רוצות לנכות אותנו, האנשים שיוצרים את היצירות שהן משווקות בעולם. הם רוצים למכור את זה באפס אחוז בעלות מבחינתנו, המגמה הזו שרוצה לדרוס אותנו לא תעבור - אנחנו נדרוש את בקניין הרוחני שלנו. היום זו רק תחילת הדרך, אנחנו נתבע את הזכויות שלנו. פה בישראל יש מי שרוצה לייצר תקדים עולמי ואנחנו לא ניתן לו. לקיחת זכויות מיוצרים זה כמו לקחת כספי ביטוח לאומי מזקנים - זו התנהגות של נרקומנים".

בזכייניות הטלוויזיה, אמרו בשבועות האחרונים מנגד, כי הם אינם מתנגדים לקיומה או פעילותה של תל"י, אלא תומכים בהצבת "שורה של תנאים לפעילותה, בדומה לארגוני תמלוגים אחרים כגון אקו"ם והפדרציות לתקליטים".

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר הבוקר לוואלה! ברנז?ה כי ?הרשות טרם גיבשה את עמדתה בנושא. העמדה תימסר ב-7 בינואר לבית הדין, שהוא - ולא הרשות - הגוף שמוסמך להכריע לגבי עתיד תלי?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully