וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ערוץ 10 הגיש בקשה לרישיון שידורים

30.12.2013 / 16:14

על פי החוק, ובכפוף לאישור הרשות השנייה, חברת ”ישראל 10” תהיה הראשונה שתפעל במתכונת זו, ובאחד בינואר 2015 ערוץ 10 יעבור לשדר תחת רישיון שיהיה תקף למשך 15 שנה

ראשי ערוץ 10 רפי גינת וגולן יוכפז ונציג העובדים מתן חודורוב הגיעו היום (שני) לישיבת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והגישו באופן רשמי את מסמכי הבקשה לרישיון לידי יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ד"ר אילן אבישר ולידי מנכ"ל הרשות שי באב"ד.

על פי החוק, חברת "ישראל 10" תהיה הראשונה שתפעל ברישיון שידורים, ובאחד בינואר 2015 ערוץ 10 יעבור לרישיון שיהיה תקף למשך חמש עשרה שנים. הבקשה התאפשרה לאחר שבעל המניות ארנון מילצ'ן הסכים לחתום עליה, לאחר שבועות בהם היה מצוי בסכסוך עם יתר בעלי המניות.

ספר הבקשה לרישיון הנו מסמך מפורט המחזיק כ-1,600 עמודים ובו מספקת חברת "ישראל 10" אינפורמציה מלאה ומפורטת באשר לכל ההיבטים הקשורים לפעילותו של ערוץ 10 בתקופת הזיכיון ולמעבר לפעילות ברישיון שידורים לחמש עשרה שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעמד הגשת הבקשה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מגעים אינטנסיביים עם משקיעים מהארץ ומחו"ל"

בין היתר נמסרים במסמכי הגשת הבקשה לרישיון השידורים הנתונים באשר למחויבויות הליבה – מחויבויות התוכן והשידורים של ערוץ 10. על פי המצוין במסמכי בקשת הרישיון ועל פי דוחות הרשות השנייה, ערוץ 10 מילא בתקופת הזיכיון אחר כל המחויבויות בתחומי ההוצאה לשידורים, ההוצאה לשידורי חדשות וההוצאה על הפקה ושידור של תוכן מסוגה עילית. בעשור האחרון השקיע הערוץ כשלושה מיליארד שקלים בהפקה של תוכניות, מתוכם כמיליארד שקלים הושקעו בשידורי והפקות חברת החדשות.

בערוץ 10 מדגישים היום כי הבקשה מוגשת על רקע מגמת התחזקות בנתוני הצפייה ברבעון האחרון של השנה, אחרי חודישם ארוכים של קפאון. לפי נתוני הערוץ, הרייטינג הממוצע בכל שעות הפריים טיים בערוץ 10 גדל מ-5.9% במהלך חודש ספטמבר ל- 9.7% במהלך חודש דצמבר, ורייטינג החדשות בערוץ 10 מתחזק מנתון ממוצע של 7.4% בחודש ספטמבר ל – 10.7% בחודש דצמבר.

רפי גינת, מנכ"ל ערוץ 10: "אנחנו מגישים היום את הבקשה לרישיון שידורים, בקשה שמשקפת עמידה במחויבויות השידורים והתוכן, ובתחילת 2015 נחל לפעול ברישיון. תהליך ההתחזקות והשיפור של הערוץ נמצא בעיצומו והוא יימשך במהלך השנה הזו. זה לא תהליך מהיר וזה לא תהליך שאין בו מהמורות בדרך, אבל זה תהליך שיטתי ועקבי. נתוני הצפייה של החודשים האחרונים מראים שהמאמץ הממוקד והמתמשך שלנו להביא לציבור הצופים יותר ויותר תוכניות טובות ותחרותיות הוא מאמץ שכבר נושא פרי".

גינת אמר היום כי "מתקיימים בימים אלה מגעים אינטנסיביים עם משקיעים מהארץ ומחו"ל ואין לי ספק כי בעתיד הקרוב יצטרפו בעלי מניות נוספים לערוץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין עותק ב-PDF? מסמכי בקשת הרישיון./מערכת וואלה!, צילום מסך

"נמצא עצמנו בעוד שנה עם ערוץ חי ובועט"

ד"ר אילן אבישר, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסר כי המועצה בראשותו עשתה "כל שביכולתה לאורך השנים כדי להגיע לרגע המיוחל הזה של הגשת מסמכי הרישיון". הוא הוסיף: "אנו מקווים שעם כל הקשיים הנוכחיים שהערוץ מתמודד איתם, נמצא עצמנו בעוד שנה עם ערוץ חי ובועט, וזאת לטובת הציבור, קידום היצירה הישראלית ולטובת ריבוי המגוון והיצע השידורים, הפלורליזם וריבוי הדעות בשידורי החדשות".

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התייחס למשבר בעלי המניות בערוץ ואמר כי ערוץ 10 עשה "דרך כברת דרך משמעותית והצליח לצאת מחוזק גם לאחר המהלך המפתיע בו עזב בעל המניות המרכזי רון לאודר את הערוץ".

"יש לקוות כי כעת עם צאת הערוץ לדרך חדשה יצליח הערוץ לגייס משקיע חדש בזמן הקרוב אשר יסייע בידי הערוץ להמשיך במגמת השיפור שהחלה ובפיתוח תכנים חדשים ומעניינים שיופיעו על מסך הטלוויזיה. בעת הזו ישנה חשיבות מכרעת לקיומם של שני ערוצים מסחריים ציבוריים ושתי חברות חדשות אשר יספקו תוכן מעניין, מהימן, עשיר ותחרותי.", דברי באב"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully