וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גלובס על ההתארגנות באתר: "מציע לעופר עיני ללכת לבית משפט"

14.1.2014 / 15:15

במסמך פנימי שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה מתייחס מנכ"ל גלובס איתן מדמון להתארגנות בעיתון תוקף את ההסתדרות: "כופה גביית דמי חבר על העובדים, הצעתי לעיני ללכת לבית משפט"

בלעדי: המערכה בין הנהלת גלובס לבין הסתדרות העובדים מתחממת על רקע התארגנות העובדים באתר. מנכ"ל גלובס איתן מדמון תוקף את התנהלות הסתדרות העובדים, שתחת חסותה פועל ארגון העיתונאים, וטוען כי היא "אינה מאפשרת חתימה על הסכם (קיבוצי, ד.א) ללא כפיה של גביית דמי חבר גם ממי שאינו חבר בהסתדרות ואינו מסכים לגביה שכזו".

במסמך פנימי אשר לגיע לידי וואלה! ברנז'ה כותב מדמון: "בזמנו הצעתי ואני עדיין מציע לעופר עיני - ללכת לבית משפט אם הוא חושב שאני עושה מהלך שאינו תקין משפטית".

לקראת גל פיטורים בגלובס: הוועד החל בצעדי מחאה

בימים אלה מנהלים נציגי ועד עובדי גלובס עם ההנהלה משא ומתן באשר לגל הפיטורים הצפוי ובאשר לחתימה על הסכם קיבוצי בעיתון. גורמים בוועד האשימו את מדמון בכך שהוא מסכל את חתימת החוזה. על כך הוא עונה: "אין לי שום בעיה לחתום על הסכם. אין לי בעיה לגבות דמי חבר וטיפול ממי שהביע את הסכמתו לכך. הבעיה העיקרית הינה שלכם עם ההסתדרות". מדמון אומר שהוא אינו מוכן לגביית דמי חבר כוללת מכלל העובדים - "מוסרית, אתית וערכית - לא אכפה על אף עובד כאן, מצב שכזה. לא יהיה מס בכפיה על עובד בגלובס שלא מחוייב על פי חוק".

מדמון מתייחס גם להצעות הוועד לייעול, כזה שיימנע פיטורים. בוועד טוענים ש"אין שומנים במערכת, ההיפך - סבב פיטורים נוסף יפגע פגיעה חמורה בעיתון". על כך ענה להם מדמון: "באמת שאינכם אוביקטיביים וגם אני לא מצפה לשמוע מכם תשובה אחרת. אוסיף, כי בכל מהלך שרציתי וביצעתי בעבר בעניין, שמעתי את אותה האמירה. אני מזכיר לכם שבשנת 2013, הוקטן העיתון על חלקיו השונים, ועם הקיטון בכמות, יש גם עודף כח אדם".

על הפרק: הכרזה על סכסוך עבודה

תגובת ועד עובדי גלובס: "בשנים האחרונות כולנו סופגים קיצוץ אחרי קיצוץ ונאלצים להתמודד פעם אחר פעם עם פיטורים של חברינו, חלקם אחרי שנים ארוכות בגלובס . בד בבד ספגנו קיצוץ בשכרנו, ודרישותינו השונות נענו בשלילה מוחלטת. לאורך השנה האחרונה ניהלנו את המו"מ מתוך אחריות רבה ונמנענו מנקיטת צעדים. גם נסיונות ההנהלה עוד בטרם הגענו להסכמה ולו בנושא אחד, לעורר מחלוקת בנושא דמי חבר ודמי טיפול לצורך חתימה על הסכם קיבוצי מהווה רק תירוץ המאפשר לה לא לחתום על הסכם קיבוצי, שכן ברור לה כפי שברור לנו שהמסמך המחייב והמעגן ביותר לשמירה על זכויותנו הוא ההסכם הקיבוצי".

עוד הוסיפו בוועד: "יודגש כי לארגון העיתונאים הצטרפו למעלה מ-70% מעובדי המערכת. אין לנו שום רצון לנקוט בצעדים ארגוניים שלא לצורך, ועד היום עשינו הכל כדי להימנע מכך, אך לא נוכל להסכים לפגיעה חוזרת בנו, מבלי שנקבל ולו דבר אחד. אנו סבורים כי הגיע הזמן שאנשי מערכת גלובס ירימו את הראש", לשון תגובת הוועד, שם נערכים היום להכרזה על סכסוך עבודה.

מהנהלת גלובס נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "כיום, החוק אינו מחייב את המעסיק (בהתקיים תנאים מסוימים) לגבות בכפייה דמי חבר וטיפול מעובד שלא הביע את הסכמתו לכך. לאלו שהביעו את הסכמתם – נגבה מס זה בהחלט. הנהלת גלובס הביעה את הסכמתה לחתום על ההסכם הקיבוצי, ומי שהתנגד לחתימתו תחת ההסתייגות לעיל (שהינה על-פי החוק), הינה הסתדרות העובדים הכללית. ללא קשר, הנהלת גלובס קיימה את ההסכם ככתבו וכלשונו למרות שלא נחתם בפועל".

מהסתדרות העובדים נמסר בתגובה: "מצער שהנהלת גלובס לא מכבדת את רצון העובדים והוועד לחתום על הסכם קיבוצי בתואנות ודרישות שונות, שאינן מקובלות ביחסי העבודה במשק. ההסתדרות תתמוך בארגון העיתונאים והוועד במאבקם הצודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully