וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבתו של יעלון זועמים: "שיפר פרסם דברים שנאמרו לא לציטוט"

15.1.2014 / 11:05

חשיפת דברי שר הביטחון אתמול ב"ידיעות אחרונות" ממשיכה להדהד גם הבוקר חרף התנצלותו. מקורביו זועמים על העיתון ועל שמעון שיפר וטוענים בכעס: "הדברים נאמרו שלא לציטוט"

ההתבטאויות החריפות של שר הביטחון, משה יעלון, נגד שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כפי שפרסם אותן אתמול שמעון שיפר ב"ידיעות אחרונות", הביאו את יעלון להתנצל על הדברים בפומבי ואת מקורביו לתקוף בחריפות את העיתון ואת שיפר עצמו. "'ידיעות אחרונות' עשה מעשה שלא יעשה", אומרים מקורביו. "הדברים שנאמרו נאמרו לא לציטוט ולא לייחוס - והם צוטטו ויוחסו לו באופן ישיר".

שיפר פרסם אתמול ב"ידיעות" דברים שאמר יעלון בשיחות סגורות, ובהן תקף את מאמציו של קרי להשיג הסכמות בין ישראל לבין הפלסטינים, ואף כינה אותו, כך לפי העיתון, "משיחי ואובססיבי". "קרי, שהגיע אלינו נחוש, ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית – לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים. הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו", צוטט יעלון בעיתון.

כתב בכיר ביקש "לשים את ההישג העיתונאי של 'ידיעות אחרונות' בפרופורציות", כלשונו. "מה ש'ידיעות' עשו זה לא להשיג את הציטוטים, אלא פשוט להוציא את יעלון מהארון", הוא אמר. "המתחרים של 'ידיעות' הפסידו כי הם בחרו לשמור על יעלון".

אחד הקולגות של שיפר התבטא ברוח דומה. "יעלון אומר את הטקסטים האלה מילה במילה בשורה של פגישות שנערכות לא רק עם עיתונאים, אלא גם עם גורמים דיפולומטיים ופוליטיים - והתנאי הוא אוף רקורד כבר שבועות ארוכים", אמר.

"הברנז'ה יודעת בדיוק איך הכותרת הזו הגיעה"

עדויות לכך שדבריו של הקולגה מדויקים אפשר למצוא בעיתונים שיצאו לאור לפני שפורסמה הכותרת המפוצצת של שיפר. מאז תחילת החודש האחרון פורסמה בעיתונים שונים ביקורת על קרי מפי "גורם מדיני בכיר". "ישראל היום" ציטט את הגורם כאומר כי "ההתנהלות של שר החוץ האמריקני אובססיבי. יותר מאשר הוא בא לקדם שלום הוא בא לנצל את הסכסוך לצרכיו הפוליטיים". ב"דה פוסט" פורסם כי "בשיחות שלא לייחוס ציינו גורמים דיפלומטיים בכירים בניו יורק כי בעוד שקרי מפגין מה שהגדירו 'מחוייבות אישית אובססיבית' במאמציו הבלתי נלאים להשיג פריצת דרך במשא ומתן".

"הדברים נאמרו לשיפר לפני עשרה ימים", אמר כתב בכיר ששמע גם הוא מפי יעלון את המסרים שהפיץ.

כלומר שיפר לא השיג אותם מגורם שלישי?

"מה פתאום. במקרה כזה הרי לאף אחד לא הייתה בעיה - להיפך, הייתה חובה עיתונאית לפרסם. הבעיה היא שכולם שמרו על הסיכום חוץ מ'ידיעות'. אבל כל אחד והאתיקה שלו".

אז היה הישג או לא היה?

"אני מבין את 'ידיעות' שראו את 'ישראל היום' מפרסמים שהגורם מכנה את קרי אובססיבי ולקחו את זה צעד קדימה, אבל יש אוף רקורד - כללים זה כללים. את הקורא הממוצע לא מעניין אם זה פורסם קודם בעיתון כזה או אחר. בלעדיות כזו היא הפגנת כוח אל מול המתחרים אבל במקרה הזה הברנז'ה יודעת בדיוק איך הסקופ הזה הגיע".

שמעון שיפר, הפרת סיכומים עם יעלון כפי שטוענים מקורביו?

"אני לא מתייחס".

ומה בדבר הביקורת של הקולגות שטוענים שהציטוים היו אצל כולם?

"אין תגובה".

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה לדברים: "ידיעות אחרונות פועל תמיד בהגינות ובשקיפות מול מקורותיו. כל מה שפרסם שמעון שיפר עמד באותם סטנדרטים אתיים ומקצועיים, אנו גאים בשיפר ובחשיפה שלו".

עוד הוסיפו בעיתון: "אנו גם משוכנעים כי הביקורת נגד העיתון מקורה בגורמים אינטרסנטיים שהתקנאו בחשיפה, ולא משר הבטחון או אנשיו, אשר בהגינותם הרבה לא הכחישו את הפרטים הבלעדיים שפורסמו אתמול ב'ידיעות אחרונות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully