וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: "אקס פקטור" תעלה לרשת יותר מחצי מיליון ש"ח בקנסות

15.1.2014 / 16:56

הרשות השנייה קבעה לרשת סנקציות כספיות של 552 אלף שקלים בגין הפרות כללים שונות בשידורי התכנית, בהן תוכן שיווקי ל”קוקה קולה” וחריגות בזמני הפרסום

הרשות השנייה קבעה היום (רביעי) סנקציות כספיות לזכיניית ערוץ 2 רשת בגין התנהלותה בשידורי "אקס פקטור", והחליטה לקנוס אותה בסכום של 552 אלף שקלים. מדבר בהפרות לאורך כל שידור העונה הראשונה שהסתיימה אתמול.

בין היתר כוללות ההפרות חריגה מזמן הפרסום המותר בשעות הפריים טיים העומד על 40 דקות וכן חריגות ממכסת זמן הפרסומות היומי המותר אשר אסור לו לעלות על 10 אחוזים מכלל זמן השידורים ביממה.

כמו כן קבעה הרשות כי ניתנה במהלך התוכניות חשיפה פרסומית החורגת מגדר הסביר לחברת "קוקה קולה", שבאה לידי ביטוי בהצגת כוסות המזוהות עם חברת "קוקה קולה" כאשר הסימן המסחרי מוטבע עליהן, קישור ויזואלי בין כוסות השופטים לפרס מתנת החברה, שילוב גרפי של המתמודדים בתוך בקבוק "קוקה קולה" ועוד.

מהרשות השנייה נמסר כי היא רואה בהפרות אלו הטעייה בוטה של ציבור הצופים והפרה של החוק וכללי הרשות השנייה שהזכיינים מחויבים לפעול על פיהם. "הדבר חמור יותר לאור העובדה כי הרשות הזהירה את 'רשת' עוד בטרם עליית התוכנית לשידור מפני חריגות ושיתופי פעולה אסורים עם חברות מסחריות שבאים לידי ביטוי בתוכן התוכניות", מסרו אנשי הרשות השנייה. "הרשות תמשיך לפעול בנחרצות תוך הטלת סנקציות כספיות גבוהות על הזכיינים שיפרו את הוראות החוק והכללים".

רשות האוכלוסין: "רוז לא תוכל לעבוד כאן כזמרת"

לא רק הקנסות הכבדים מעכירים היום על אווירת החג של אחרי שידור גמר התכנית המצליחה. מוקדם יותר היום פורסם בגלי צה"ל כי הזוכה במקום הראשון, רוז פוסטנס הפיליפינית, לא תוכל להיות מועסקת בישראל כזמרת.

פוסטנס משמשת בישראל כעובדת זרה, וכניסתה לישראל הותרה באמצעות אשרת עבודה לענף הסיעוד בלבד. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר היום כי "כל עבודה בתחום אחר שאינה תואמת את תנאי האשרה שבידה של פוסטנס מהווה הפרה של החוק".

בזכיינית רשת אמרו כי קיבלו את ההחלטה לפני שלוש שעות בלבד, וכי בכוונתם לערער עליה. על עניינה האישי של רוז פוסטאנס אמרו היום ברשת כי "עם זכייתה של רוז מתחילים בבדיקה של התכנות עבודתה של רוז כזמרת בישראל כחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully