וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדבר אל דף המסרים

10.2.2014 / 16:26

הכתב המדיני של הארץ ברק רביד מעלה היום טענות קשות נגד התנהלות לשכת רה"מ כלפי כתבים: "הקשר איתה גרוע והיא אינה משיבה כמעט לאף שאלה של עיתונאי בתחומים מדיניים"

הכתב המדיני של עיתון "הארץ", ברק רביד, מעלה היום טענות קשות נגד התנהלות לשכת ראש הממשלה כלפי כתבים מדיניים וטוען כי הוא והקולגות שלו לסיקור הלשכה מתקשים לקבל ממנה תשובות. את הדברים כתב רביד במסגרת מדור שאלות גולשים שמעלה "הארץ" מדי שבוע.

"הקשר בין לשכת ראש הממשלה לבין הכתבים המדיניים שמסקרים אותה הינו גרוע ביותר", ענה רביד לשאלה בנושא של קורא. "לשכת נתניהו אינה משיבה כמעט לאף שאלה של עיתונאי בתחומים מדיניים-ביטחוניים. ברוב הפעמים התשובה לשאלות הללו תהיה "איננו מתייחסים" - וזה במקרה שבכלל תהיה תשובה".

"לגוון את סל המקורות"

בהמשך טוען רביד בתשובתו כי קיים חוסר שקיפות חמור גם בכל הנוגע ללוח הזמנים של נתניהו, לתכני ישיבות הממשלה, הקבינט ושל ועדות השרים. "היכולת של עיתונאי לקבל מלשכת ראש הממשלה תשובות לשאלות לגבי עמדותיו של נתניהו בסוגיות שונות או לגבי התהליכים שהובילו להחלטה כזו או אחרת היא אפסית", כתב רביד והוסיף כי "יש שני מפסידים עיקריים כתוצאה מהמדיניות הזו של לשכת ראש הממשלה - הראשון הוא בנימין נתניהו והשני הוא הציבור הישראלי".

רביד התייחס גם להשפעה של מדיניות זו של לשכת רה"מ על עבודתו העיתונאית, וציין כי שיתוף הפעולה המצומצם שהוא מקבל בשנים האחרונות מצד דובריו של נתניהו מחייב אותו "לגוון את סל המקורות". לדבריו, "הסיפורים שמגיעים מלשכת ראש הממשלה יהיו לרוב פחות מעניינים מכאלה שמגיעים ממקורות אחרים" וכי "לשכת נתניהו מאוד מקמצת במידע שהיא נותנת לכתבים ולרוב המידע הזה יהיה דף מסרי ההסברה של נתניהו".

בקשת וואלה! ברנז'ה מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייחס לדברים - טרם זכתה למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully