וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר את בקשת בן צבי להקפאת הליכים; עשרות עובדים יפוטרו

9.3.2014 / 19:25

שופט בית המשפט המחוזי בי-ם אישר הערב את בקשת מו”ל מעריב שלמה בן צבי והוציא צו הקפאת הליכים לעיתון, אשר לא ייצא יותר לאור בבקרים. המשמעות: ”תוכנית ההתייעלות” יוצאת לדרך

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ אישר הערב (ראשון) את בקשת מו"ל מעריב שלמה בן צבי והוציא צו הקפאת הליכים לעיתון מעריב. צו ההקפאה ניתן למשך שישים יום, ורו"ח חן ברדיצ'ב מונה לתפקיד נאמן הליך ההקפאה. בהנהלת העיתון הודיעו לאחר מתן הצו כי הפצתו של מעריב בבקרים תופסק כליל, וכי בכוונתה לשמור את אתר nrg המפסיד במידה ופעילותו תאוזן ויימצא לו שותף.

עובדי מעריב: "מעשיו של בן צבי - הברחת נכסים"

פרסום ראשון: מעריב לא ייצא לאור ביום ראשון

המשמעות המיידית של החלטת בית המשפט היא מתן אור ירוק למה שבן צבי מכנה "תכנית ההתייעלות של העיתון", המבוססת על שלושה עקרונות: פיצול ומכירת פעילות "מקור ראשון" לחברת "תכלת" שבבעלות אשתו של שלמה בן צבי ואביה קונרד מוריס תוך הזרמת כספים, מכירה לכל המרבה במחיר את אתר האינטרנט nrg שמפסיד רבע מיליון שקלים בחודש, ומימוש תכנית ההתייעלות בפעילות "מעריב" הכוללת צמצום של כח האדם ביותר מ-100 עובדים, שאמור להביא לחיסכון של 2 מיליון שקלים בחודש.

צו הקפאת ההליכים של מעריב:

ההנהלה בתגובה: "נחזיר את מעריב ללב השיח הציבורי"

"לא נעלמו מעיני טענות הנושים בדבר פעילותה הלא כשרה של המבקשת ושל הרוכשת", כתב השופט בהחלטתו בהתייחס לחברות הבת של "מדיה יהודית" שבבעלות בן צבי. "לעת הזאת נראה כי בין החלופות הקיימות יש לאפשר למבקשת את 'מרווח הנשימה' המבוקש על ידה כדי להסדיר את ענייניה, או שמא לתקן את אורחותיה".

השופט ציין כי "אין המדובר בשלב הזה באישור הסדר נושים, אלא אך ורק מתווה כללי של תכנית הבראה. מתווה ההבראה המוצע מבטיח תשלום שכר העובדים, הן של 'מקור ראשון' והן של 'מעריב' באופן שוטף שלא יתאפשר בכל חלופה אחרת". נאמן העיתון ביקש שתועבר לידיו, כבר הערב, רשימת שמות העובדים אותם מתכוונת החברה לפטר במסגרת הליך ההתייעלות.

ממעריב נמסר בתגובה: "אנו מודים לבית המשפט על האמון שניתן בתוכנית ההבראה שהוצעה על ידינו והחל ממחר נפעל ליישומה המלא והמהיר. במסגרת התוכנית, יעבור מעריב למודל חדש של מהדורת ערב יומית בהפצה ארצית רוויה, אשר תגיע לקהל קוראים גדול, תחזיר את מעריב ללב השיח הציבורי ותתן מענה פרסומי רחב. מעריב שישי ימשיך ויתעצם כעיתון מנויים איכותי הנמכר גם בחנויות. בזירה הדיגיטלית – במידה שנצליח לאזן את אתר nrg, נשמור עליו ונמצא שותפים נוספים שיאפשרו השקעה ופיתוח שלו. נמשיך לשרת קהל הקוראים הנאמן שלנו ונעשה ככל שביכולתנו להמשיך להוציא עיתון איכותי ומעמיק, כפי שהוכחנו בשנה וחצי האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully