וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב נפרדים: "בפעם הראשונה השאירו אותנו בלי מילים"

12.3.2014 / 14:01

(עדכון) מאבק עובדי מעריב מגיע לדפי האתר, עם תקיפת עורך ב-NRG את המו"ל בן צבי ופרידה מהגולשים. מוקדם יותר היום קיבלו 183 עובדי העיתון מכתבי יציאה לחל"ת. צפו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

(עדכון אחרון: 20:55)

מאבק עובדי מעריב נמשך, ומגיע גם לדפי האתר: הערב (רביעי) פרסם עורך הספורט של NRG אסף נחום כתבה שהעלה לכותרת הראשית של מדור הספורט באתר, בה תקף את מו"ל העיתון שלמה בן צבי.

תחת הכותרת "גומרים הולכים" כתב נחום כי "בפעם הראשונה השאירו אותנו בלי מילים. היום הוצאו לחופשה ללא תשלום 183 עובדים ולכן לא נוכל לעדכן את האתר. לא קיבלנו משכורות בחודש פברואר האחרון, וגם את מארס סביר להניח שלא נראה. אנחנו לא כותבים יותר טקסט, משאירים אתכם עם התמונה של מי שאחראי לזה. תודה על האמון האדיר בשנים האחרונות מצדכם". הידיעה שהתה באוויר כשעה, ואז הורדה.

הפועל היוצא הראשון של החלטת בית המשפט מהיום היא החלטת מעריב שלא להוציא את "מוסף שבת" של העיתון בסוף השבוע הקרוב. מדובר בפעם הראשונה מאז הוקם העיתון שהמוסף הפוליטי לא יוצא. ההערכה היא כי החל ממחר, המהדורה החינמית של מעריב תתבסס למעשה רק על האייטמים של כתבי "מקור ראשון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי מילים. עובדי NRG נפרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגנה סוערת מול בניין מעריב ההיסטורי

מוקדם יותר היום 183 מעובדי מעריב הוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) כפויה, תוך שהם טוענים כי "בית המשפט מפקיר אותם". מכתבי החל"ת חולקו אחרי אסיפה קשה עם נאמן ביהמ"ש, רו"ח חן ברדיצ'ב, במסגרתה מספר עובדים אף הטיחו לעברו: "אתה תליין מטעם שלמה בן-צבי - תתפטר". בתוך כך, העובדים ונאמני מעריב שלמה נס וירון ארבל אף הגישו בקשה בהולה משותפת לביהמ"ש בטענה כי שלמה בן-צבי מכתיב לנאמן תכתיבים שמסכנים את הבראת העיתון.

בשעות הצהריים, מיד עם היוודע דבר היציאה לחל"ת, הפגינו כ-150 מעובדי העיתון בצומת מעריב, מול בית מעריב הישן. העובדים חסמו למשך כמה דקות את הצומת, עלו על גשר מעריב, וקראו קריאות בסגנון: "בן צבי איפה הכסף?", "בן צבי הורס משפחות", "הנהלה של גנבים", "בן צבי שברת - שילמת".

כמו כן, העובדים נשאו שלטים בהם כתוב בין היתר: "Morris, where is my money?", Scarlett , where is our money?" (סקרלט ג'והנסון פרזנטורית של חברת סודה סטרים הנמצאת בבעלות משפחתו של בן צבי).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

העובדים הגישו תלונה במשטרה

ההפגנה נערכת לאחר שאתמול הגיעו העובדים למטה משטרת מחוז תל אביב והגישו תלונה על עבירות של גניבה והונאה נגד בן צבי. העובדים טוענים כי בן צבי פעל באופן שיטתי כאשר רוקן את קופת מעריב, העביר את נכסי העיתון לחברות אחרות בבעלותו ולאחר מכן פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים וביקש הגנה מפני נושים.

עוד טוענים העובדים כי בן צבי גנב מהם סכומי כסף גדולים: "הוא ניכה בתלושי השכר סכומי כסף עבור הפרשות לקופות הפנסיה ודמי חבר של ההסתדרות. אולם בפועל, מעל שמונה חודשים שהוא לא העביר את התשלומים. אם זו לא גניבה אז אני לא יודע מה זו גניבה" - אמר אחד העובדים.

מעריב ו"מקור ראשון" באותה סירה

לראשונה מאז החל המשבר הנוכחי במעריב, פנה אמש בן צבי ישירות אל עובדי העיתון, והדף את טענות ארגון העיתונאים והוועד, זאת אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים נעתר לבקשתו לפיה הנאמן ינהל את העיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון" ותתאפשר הגשה של הצעות לרכישת העיתונים.

המשמעות בפועל היא שבפרק הזמן הקרוב פעילות החברה תהיה מינימאלית על מנת להחזיק את החברה כעסק חי. כמו כן, בית המשפט דחה את כל בקשות ההסתדרות בנוגע לטענות שהושמעו בדבר הפגיעה בזכויות העובדים.

בן צבי ציין כי "רק כשאזלו התקוות הסבירות – נאלצתי לפעול כפי שעשיתי" והדגיש כי אין בכוונתו להכשיל את מכירת העיתון במידה ותתקבלה הצעות ראויות לרכישתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully