וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקרא לי בובה

10.4.2014 / 16:55

אגודת ”לדעת” הגישה תלונה לרשות השנייה נגד אושרת קוטלר: ”אם אינה מסוגלת לשמור את דעותיה לעצמה - תתכבד ותפנה את מקומה”. חדשות 10: ”איננו מאמינים בעיתונות פלקטית"

ההגשה הדעתנית של אושרת קוטלר, המגישה בימים האלה את המהדורה המרכזית של חדשות 10 במקום תמר איש-שלום אמנם זוכה לחיבתם של מבקרי הטלוויזיה, אולם לא כולם מרוצים מההערות אותן היא משבצת בין האייטמים - ויש אף מי שטוען כי הדברים מנוגדים לכללי הגשת החדשות.

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, הגיש בנושא מכתב תלונה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ודרש כי היא תפנה בנושא להנהלת חדשות 10 ותדרוש מקוטלר להפסיק את סגנון ההגשה הייחודי. במכתב, אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, כותב פולק כי "הגב' קוטלר בהחלט מוזמנת להביע את דעתה המלומדת והמנומקת במקומות המתאימים לכך, בפובליציסטיקה או בתכניות אקטואליה בעלות סגנון אישי, כדוגמת 'המגזין'. אולם הקריינות של מהדורת החדשות המרכזית בוודאי אינה המקום לכך", כתב. "אם אושרת קוטלר אינה מסוגלת לשמור את דעותיה לעצמה לפחות בעת הגשת החדשות - תתכבד ותפנה את מקומה למי שכן מסוגל לכך".

"קוטלר היא לא בובה מדקלמת"

פולק מונה כמה דוגמאות. כך למשל אחרי אחת מפינות "אנליסט" בהגשת מתן חודורוב שעסקה בהעלאת מחיר הארנונה לפי צו שר האוצר, יאיר לפיד, הגיבה לכך קוטלר תוך פניה לחודורוב: "מה אתה אומר, אולי ניתן ליאיר לפיד את קמפיין הבחירות שלו, נקרא לו את זה מחדש?! אולי הוא ייזכר?". בשבוע שעבר התייחסה קוטלר בסיום כתבה שסיקרה התבטאויות של הזמר אייל גולן, והגיבה לדבריו באומרה "אני לא אשכנזייה ועוד לא התחלתי לקרוע אותך", "הוא מעצבן אותי!". בהזדמנות אחרת הביעה אי שביעות רצון ממספר שנות המאסר שהושתו על עבריין מין ואמרה "גם זה לא מספיק".

ההגשה של קוטלר זכתה, כאמור, גם למחמאות. מבקר הטלוויזיה של "הארץ", מורן שריר, תאר את סגנונה כך: "אושרת קוטלר היא לא בובה מדקלמת. היא מגישה עם אופי. ולא רק אופי, יש לה גם טמפרמנט. את הטמפרמנט הזה היא הביאה לשמונה בערב ... כשהיא לא האמינה לתגובה רשמית באיזו ידיעה, היא הראתה את זה; כשהיא כעסה על מערכת החינוך, לא היה ספק שהיא כועסת; גם מנתניהו ואבו מאזן היא לא חסכה. במקום תגובות פאסיב?אגרסיב כמו של מגישים אחרים, קוטלר אמרה ובעיקר הראתה מה היא חושבת ומרגישה".

פולק, כאמור, חושב אחרת. "מגיש החדשות כשמו כן הוא - תפקידו למסור לצופה את המידע על האירועים שהתרחשו, הוא אינו כתב ובוודאי שאינו פרשן", כתב טוען. "הצופה זכאי לקבל, עוד בטרם פרשנות, ניתוחים והערות אגב, את המידע הנקי מפי המגיש ולהחליט עבור עצמו מה דעתו בכל עניין. השמירה על ההפרדה וההבדלה שבין דיעה לידיעה היא מאבני היסוד של עיתונות מקצועית".

ומה אומרים כללי כללי האתיקה של הרשות השנייה? "בעל זיכיון יבחין בשידוריו הבחנה ברורה בין דיווח עובדתי לבין הבעת דעה, פרשנות או ניתוח של מידע".

מחדשות 10 נמסר בתגובה לטענות: "איננו מאמינים בעיתונות פלקטית. נמשיך לשדר מוצר עיתונאי מקצועי, הגון ומאוזן אבל גם דעתני במקומות שבהם כך נדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully